Alibaba umožní provádět mobilní platby pomocí skenu obličeje

Šéf společnosti Alibaba Jack Ma minulý týden na veletrhu CeBIT v německém Hannoveru představil novou funkci, která uživatelům online platební služby Alipay umožní provádět platby pomocí skenu tváře namísto zadávání klasického hesla.

Ma při své prezentaci na CeBITu ukázal, jak si pomocí Alipay z čínského portálu Alibaba kupuje známku a celou transakci potvrzuje pomocí skenu tváře provedeného přední kamerkou na svém smartphonu. „Nakupování na internetu nemusí být vždy jednoduché,“ řekl Ma. „Uživatelé zapomínají svá hesla, bojí se o bezpečnost. Dnes vám proto ukážeme novou technologii (která tyto problémy řeší).“

Ma na CeBITu bohužel funkci jenom ukázal a odmítl odpovědět na jakékoli doplňující otázky, takže není jasné, kdy uživatelé budou moci novou technologii začít využívat. Mluvčí Alibaby však následně dodal, že nová funkce je stále ve fázi betatestování a jmenuje se „Smile to Pay“. Alibaba na technologii pracovala spolu s pekingskou firmou Megvii.

Mobilní transakce jsou pro velké hráče na trhu velmi lákavé. Podle společnosti Juniper Research uživatelé po celém světě v roce 2019 na svých mobilních zařízeních provedou transakce v hodnotě 4,7 bilionu dolarů, přičemž v roce 2014 to bylo jen něco málo přes 2,5 bilionu. To si uvědomují třeba i společnosti Apple a Samsung, které přestavily vlastní mobilní platební systémy, jež umožňují autorizovat platby pomocí otisku prstu.

Není tak divu, že nyní se v této oblasti chce prosadit také Alibaba. Její Alipay je v Číně velmi populární – v současné době zde má přes 300 milionů uživatelů, přičemž asi polovina všech transakcí, které Alipay v minulém roce zpracoval, byla provedena z mobilních zařízení. A i když většina byznysu Alibaby zůstává v Číně, společnost se netají tím, že má ambice růst globálně – na počátku tohoto měsíce Alibaba oznámila, že v Silicon Valley otevře nové datové centrum a vstoupí na americký trh s cloudovými službami. Do dalších zemí chce expandovat také Alipay, který byl v roce 2011 oddělen od Alibaby.

Alibaba, jež je v Číně v oblasti e-commerce největším hráčem, díky svému vstupu na burzu v září minulého roku od investorů vybrala 25 miliard dolarů. Od té doby společnost investovala do řady známých startupů včetně Snapchatu.

Exit mobile version