Americká sdružení chtějí prošetřit akvizice v oblasti big data

Americká federální obchodní komise (FTC) by podle koalice čtyř sdružení pro ochranu soukromí měla začít s vyšetřováním rostoucího počtu fúzí a akvizic firem, které se zabývají analýzou dat a digitálním marketingem.

Podle otevřeného dopisu sdružení šéfce FTC Edith Ramirezové vznikají díky nedávným akvizicím v odvětví big data a digitálního marketingu velké obavy z toho, že několik gigantů u sebe bude shromažďovat obrovské množství citlivých dat o uživatelích.

Čtyři sdružení zabývající se ochranou soukromí – Center for Digital Democracy (CDD), U.S. PIRG, Consumer Watchdog a Public Citizen – upozornily konkrétně na akvizici firmy Datalogix společností Oracle, o níž se hodně psalo v prosinci. Tato transakce dá Oraclu podle dopisu přístup „k těm nejhodnotnějším datům umístěným na cloudu“ určeným pro digitální marketing, jelikož tato data umožní „propojit různé identity uživatelů napříč různými platformami“.

FTC schválila akvizici Datalogixu tři týdny před tím, než o ní Oracle veřejně informoval. Ze studie britské konzultantské společnosti Results International vyplývá, že jen v první polovině roku 2014 se uskutečnilo v oblasti digitálního marketingu a reklamy více než 200 fůzí a akvizic. Podle výše zmíněného otevřeného dopisu se měla FTC akvizicí Datalogixu více zabývat i proto, že Oracle v minulém roce koupil firmu BlueKai, která podniká ve stejném odvětví.

Akvizice Datalogixu „reflektuje to, jak se velké korporace snaží získat informace o uživatelích z různých platforem tak, aby je mohli sledovat kdekoli a kdykoli,“ uvedl šéf CDD Jeff Chester. Díky Datalogixu bude mít Oracle údajně přehled o finanční situaci zákazníků, jejich rase, lokaci a dalších důležitých věcech. Představitelé Oracle a FTC odmítli celou věc komentovat. Jak však uvedl prezident organizace Public Citizen Rob Weissman, američtí regulátoři by se zcela jistě měli na velké fúze v oblasti big data v budoucnu zaměřit. Pokud fúze v oblasti big data budou takto pokračovat, hrozí totiž, že „několik obrů o nás získává ucelený soubor dat, z nichž vyvodí, kam chodíme, co děláme, s kým se vídáme, co chceme a jak přemýšlíme,“ uvedl v prohlášení Weissman.

Exit mobile version