AT&T zaplatí půlmiliardovou pokutu za masivní úniky dat svých zákazníků

Zaměstnanci tří call center společnosti AT&T umístěných mimo Spojené státy prodávali tisíce informací o zákaznících hackerům, kteří je následně používali k odemykání kradených mobilních telefonů.

S informací přišla americká Federal Communications Commission (FCC) s tím, že úniky dat z datových center v Mexiku, Kolumbii a na Filipínách bylo postiženo 279 000 amerických zákazníků AT&T. AT&T podle FCC souhlasilo s pokutou ve výši 25 milionů dolarů (přes půl miliardy korun), což je nejvyšší částka, kterou kdy jakákoli společnost FCC v souvislosti s úniky dat a ochranou soukromí zaplatila.

Jak vyplývá z dokumentu zveřejněného FCC, skrze webové stránky AT&T bylo v souvislosti s uniklými daty zasláno více než 290 000 požadavků na odblokování telefonů. Zaměstnanci datových center amerického operátora prodávali mimo jiné jména zákazníků, jejich čísla sociálního zabezpečení či historii volání a další informace o účtech.

Úniky dat ze všech tří call center, které byly pro AT&T provozovány externími firmami, trvaly měsíce. Například v Mexiku k únikům docházelo od listopadu roku 2013 do dubna roku 2014 a postiženo při nich bylo 68 000 zákazníků AT&T, při únicích dat v Kolumbii a na Filipínách pak byly prodány informace o asi 211 000 zákaznících.

Za úniky v Mexiku stáli pouzí tři zaměstnanci AT&T, zatímco v call centrech v Kolumbii a na Filipínách to bylo 40 zaměstnanců. AT&T v důsledku těchto zjištění ukončilo smlouvy s provozovateli call center a podle mluvčího společnosti posílilo některé interní procesy na ochranu dat. Jak dodal mluvčí amerického operátora „nic nenasvědčuje tomu, že kradené osobní informace byly použity k jiným podvodům, například ke krádežím finančních prostředků z účtů zákazníků“.

Masivní úniky dat nejsou u velkých korporací ničím výjimečným. Například v únoru tohoto roku hackeři ukradli jména, čísla sociálního zabezpečení, adresy, telefonní čísla a další informace 80 000 000 klientů americké pojišťovny Anthem. Podobnému útoku čelila v červnu minulého roku i americká banka JP Morgan Chase, když hackeři ukradli jména, adresy, e-maily a telefonní čísla 56 000 000 jejích zákazníků. Do třetice pak lze zmínit také nedávný útok na společnost Home Depot, při němž byly ruskými hackery zcizeny informace o platebních kartách 56 milionů zákazníků této firmy.

Exit mobile version