BI – Data Warehouse jako služba DataSpringu

Data Warehouse, datový sklad, a BI (Business Intelligence), bývaly pojmy vévodící konferencím pro velké zákazníky. V dnešní době však mají potřebu vyznat se ve svých datech i firmy střední velikosti. Jak jim může DataSpring pomoci, vysvětlují Václav Ulrych, Senior Manager, a Martin Kopecký, DWH/BI Architect.

Proč jste zařadili nabídku Data Warehouse as a Service a Business Intelligence a co znamená?

Václav Ulrych, Dataspring

Václav Ulrych: Klientům nabízíme integraci dat do jednotné databáze – datového skladu. Data Warehouse as a Service je nosnou službou z našeho portfolia a v pojetí DataSpringu je nadstavbou nad běžnými službami typu IaaS (Infrastructure as a Service), PaaS (Platform as a Service) a SaaS (Software as a Service). Data Warehouse je zároveň i základem pro další námi nabízenou službu Business Intelligence. Tyto služby jsme původně začali provozovat pro naše sesterské firmy ze skupiny KKCG z oblasti loterijního byznysu a cestovních kanceláří. Platforma, na které jmenované služby nabízíme, je však nezávislá na sektoru podnikání.

Když už jsme ale u technologií, na čem váš Data Warehouse běží?

Martin Kopecký, Dataspring

Martin Kopecký: Orientujeme se na technologie Microsoftu, tuto službu máme postavenou na databázové platformě Microsoft SQL Server. Poskytuje nám totiž i další nadstavbové komponenty, zejména v oblasti Data-Out, což pro klienta znamená finanční výhodu, jelikož jej nezatěžuje dodatečnými výdaji na licencování analytických a vizualizačních nástrojů. Microsoft je pro nás logická volba, protože na této platformě provozujeme i další služby našeho datového centra.

Data Warehouse samozřejmě umíme navrhnout, implementovat a provozovat i na jiných databázových platformách, z open source například PostgreSQL.

Co je předmětem služeb Data Warehouse as a Service a Business Intelligence?

Martin Kopecký: Předmětem naší služby je především „černá práce“ spojená s přípravou dat, jejímž výsledkem je prezentační obrázek na manažerské poradě. Pro tuto službu máme i nastavený parametr SLA (Service Level Agreement). Ve stručnosti SLA znamená, že když večer klient Dataspringu uzavře sběr svých dat, která k nám odesílá, ráno má na poradu dodány přehledné prezentační výstupy.

Václav Ulrych: Klient se tedy může zabývat předmětem svého podnikání a nemusí se zatěžovat IT kompetencemi. Typickým zákazníkem je firma ze segmentu SME (Small and Medium Enterprise), která s postupným růstem získala potřebu vytěžování informací z dat a jejich vizualizaci.

Exit mobile version