IDC v rámci své aktualizované prognózy Smart Cities Spending Guide, odhaduje, že letos se v rámci chytrých měst do souvisejících technologií investuje celosvětově 81 miliard dolarů, přičemž v roce 2022 tyto výdaje vzrostou až na 158 miliard dolarů. Největší podíl výdajů tvoří projekty snažící se vylepšit veřejnou dopravu nebo zvýšit bezpečnost (tedy především dohledové nástroje/kamerové systémy), na třetím místě jsou pak řešení pro osvětlení.
Detailní analýza situace ve 25 městech má ovšem ukazovat, že projekty řazené pod „smart cities“ jsou velmi různorodé. Tři výše uvedené kategorie mají dohromady letos představovat jen asi 25 % všech výdajů. Do roku 2022 se má trh ještě více rozdrobit, rychle porostou např. výdaje na řešení dopravní situace jako celku. IDC zmiňuje v tomto případě koncept vozidel připojených „ke všemu“ (V2X, vehicle to everything), dále pak ale i investice do nositelné elektroniky, která bude tvořit vybavení úředníků, respektive zaměstnanců městských služeb od dopravní policie po hasiče. Také porostou náklady na řešení pro řízení přístupu/povolení vstupu do určitého sektoru a související účtování. Co se týče bezpečnostních systémů, i zde se začnou významněji uplatňovat mobilní technologie (drony, kamery na vozidlech…).
Nejrychleji se chytrá města rozvíjejí ve východní Asii; na tento region včetně Číny a Japonska letos připadne 42 % utracených peněz, na americký kontinent 33 % a oblast EMEA 25 %. Pokud jde o přepočet na jednotlivé státy, největší trh mají zatím USA (letos přes 23 miliard dolarů) před Čínou. Co se pak týče jednotlivých měst, nejvíce investují Singapur, Tokio, New York, Londýn a Šanghaj, 53 měst podrobněji popisovaných ve studii IDC má generovat 15 % celosvětových výdajů.
IDC dodává, že řešení pro chytrá města také stále častěji neiniciují a neposkytují samotná města, ale soukromý sektor. Na trhu existuje velká konkurence, protože firem, které jsou schopné podobná řešení dodávat, je celá řada. Města tedy mohou dosáhnout na nižší ceny, pokud vhodně nastaví výběrová řízení a nestanou se závislá na malém počtu výhradních dodavatelů.