Carrier neutral TTC Teleport má Tier III

Datová centra, která provozuje TTC Teleport, vloni získala certifikaci Tier III od Uptime Institute. Jde o největší datacentrum u nás. Jaroslav Beneš, ředitel TTC Teleport, přibližuje jeho nabídku služeb.
Co všechno certifikace na Tier III obnáší a jak dlouho vám tato certifikace trvala? Brali jste ji v potaz už při návrhu vašeho datacentra?

Jaroslav Beneš, TTC Teleport

Certifikace obnáší všechny oblasti datového centra, na nic nebylo zapomenuto. Brali jsme ji v úvahu už při návrhu datacentra a trvala cca deset měsíců. Proces posuzování projektové dokumentace znamenal velkou časovou náročnost a jen pouhé studium komplexního návrhu datového centra (elektro, chlazení, stavba, záložní zdroje, palivové hospodářství, MaR aj.) „zabral“ Uptime Institutu minimálně pět měsíců.

Máte jediné datacentrum, nebo jich provozujete více? Liší se od sebe nějak podstatně?

Provozujeme dvě datacentra v Praze. První z nich – DC1 – je už více než šestnáct let v provozu na adrese Praha 10, Tiskařská 10, a již sedmnáct měsíců provozujeme také DC2, a to na adrese Praha 10, Sazečská 10.

TTC Teleport baterkárna

Jsme jediným tzv. carrier neutral poskytovatelem v České republice, v obou našich datacentrech jsou umístěny dva propojovací uzly internetu (NIX.CZ a Peering.CZ) a jsou v nich přítomni všichni operátoři poskytující připojení optickými vlákny. Tyto operátory doplňují poskytovatelé cloudových služeb, hostingové společnosti a v neposlední řadě i ISP poskytovatelé a telekomunikační operátoři, kteří zde nabízejí své služby a provozují zde své technologické PoPy.

Výstavbu nového datového centra DC2 jsme dokončili na podzim 2015. Je tu k dispozici cca 4 000 m2 zákaznických kolokačních ploch, které umožňují poskytovat profesionální služby na světové úrovni pro všechny typy zákazníků, a to – díky standardu minimálně Tier III nebo Tier IV (dle Uptime Institute), včetně těch specifických, jako jsou telekomunikační operátoři, finanční instituce, pojišťovny, veřejné instituce apod. Samozřejmě se datová centra od sebe liší dobou, a tím i technologiemi, kdy byla postavena. Ovšem tím, že se starší DC1 postupně rozšiřovalo, tak například nové sály č. 7 nebo č. 8 jsou hodně podobné i novému datovému centru DC2.

TTC Teleport

*Pomáhá vám nějak certifikace na Tier III při získávání zákazníků z hlediska demonstrace dostupnosti, bezpečnosti a celkové spolehlivosti? *

Ano, protože se požadavek na parametry zahrnuté v této certifikaci objevují ve všech výběrových řízeních, a to jak u tuzemských, tak i u zahraničních klientů.

Kdo je typickým zákazníkem TTC TELEPORT?

Tím, že jsme jediným nezávislým (tj. carrier neutral) poskytovatelem datového centra v České republice, tak našimi zákazníky jsou zejména poskytovatelé telekomunikačních služeb a poskytovatelé optických vedení. Dále to jsou poskytovatelé cloudových služeb, business zákazníci a státní správa.
Jakým způsobem zákazníky pro vaše datacentrum sháníte?
Využíváme všechny moderní prodejní kanály, ať už jde o osobní komunikace naše nebo některého z našich partnerů se zákazníkem, nebo o virtuální nástroje, tedy internet a sociální sítě. Plus k tomu jako nástavba ještě odborné semináře, konference, workshopy atd.

Jaké druhy služeb TTC TELEPORT poskytuje?

Poskytujeme veškeré portfolio služeb, které jako zákazník potřebujete. Základní službou je rackhousing, kam patří „vychlazený prostor“ pro racky a servery, redundantní napájení pro jakýkoliv hardware, který si do DC přinesete, ale samozřejmě také fyzická a technologická bezpečnost všech umístěných zařízení.

TTC Teleport vstupní rozbalovna

Pronajmout si u nás můžete racky, pozice pro racky nebo celé datové sály. Služba je běžně známá jako kolokace nebo housing a její hlavní součástí je dodávka nadstandardně zabezpečeného prostoru pro zákaznické stojany (racky), dále dodávka zálohované elektrické energie, dodávka zálohovaného chlazení a monitoring datacentra v režimu 24×7. Zabezpečení prostor obou našich datacenter mimo jiné zahrnuje elektronický požární systém, stabilní hasicí zařízení, elektronický přístupový systém atd.
Mezi vlastní doplňkové služby patří analýza provozu a stěhování hardwaru. Před stěhováním do našeho DC se zákazníkem provedeme analýzu všeho, co k nám hodlá stěhovat, nebo co eventuálně bude potřebovat dodat navíc, a vše mu pak následně přestěhujeme vlastními lidmi v upraveném dodávkovém vozidle.

Pokud zákazníka zajímají informace z monitoringu datového centra, máme pro něj službu zákaznického portálu. Jde o data, která přicházejí do monitoring systému v řádu milisekund až sekund a jde o statisíce dat měsíčně. Tato služba umožňuje přenos monitorovaných údajů datacentra do dohledového systému zákazníka a on tak má možnost sledovat online definované provozní stavy i non-IT zařízení. Jsou to například informace o teplotě, vlhkosti prostředí, aktuální spotřebě elektrické energie, zatížení systémů UPS, otevření jednotlivých dveří racků a mnoho dalších. Celkem si může vybrat až 100 tisíc různých provozních údajů. Demoaplikace je dostupná na vyžádání a není k ní potřeba zřízená služba rackhousingu. Náš zákaznický systém si může prohlédnout ještě před podpisem smlouvy.

TTC Teleport příprava sálu

Kromě rackhousingu nabízíme také službu cross-connect. Jde jednak o propojování uvnitř datového centra, jednak o propojení mezi datovými centry (DC1 a DC2). Služba Cross-connect znamená vybudování datového propojení mezi různými zákaznickými zařízeními v datových centrech. Optické nebo metalické komunikační vedení zřídíme na základě požadavku a zákazník za ni zaplatí pouze jednorázový poplatek, žádné další pravidelné (měsíční či roční) platby. Druhá varianta této služby pokrývá potřeby zákazníků na vybudování větší optické či metalické kabeláže mezi racky nebo sály. Tato projektově orientovaná varianta služby umožňuje rozložení nákladů dle jejich potřeb.

Jsme schopni za zajistit za zákazníka také likvidaci odpadu. Vše, co potřebuje zlikvidovat, ekologicky zlikvidujeme. Mnoho zákazníků se často při instalaci svých nových zařízení potýká s velkým množstvím odpadového materiálu v důsledku logistiky či běžného provozu. My tímto nabízíme zákazníkům likvidaci jakéhokoli odpadu, který při práci v našem datacentru vzniká. Zajistíme za ně likvidaci veškerých materiálů, jakými jsou například papír, kovy, sklo, směsný odpad apod. Likvidovat lze i celá hardwarová zařízení, jako například staré použité pevné disky, diskety, CD-DVD, servery, disková pole a další.

Jako doplněk k těmto službám nabízíme také prodej drobného instalačního materiálu a půjčovnu nářadí. Pokud při instalaci vašeho hardware do racku zákazník zjistí, že mu cokoliv chybí, pomůžeme mu – potřebné nářadí si u nás může kdykoliv (24×7) zapůjčit, stejně jako si přímo v datacentru může zakoupit drobný montážní nebo instalační materiál. Standardně pro něj máme na skladě k dispozici takřka veškerý materiál: stahovací pásky a suché zipy, metalické patchcordy (RJ45 Cat.5E, Cat.6), optické patchcordy, napájecí kabely různých délek, montážní sada M6 do racků, konektory RJ45 Cat.6, keystony RJ45 Cat.6, UTP kabely Cat.5e a Cat.6 na míru.

Pokud potřebuje provést zásah na svém zařízení, můžeme to udělat na základě jeho požadavku za něj. Služba Long-Hands „vzdálené ruce“ je dostupná 24×7 a zahrnuje mimo jiné následující činnosti: instalace, konfigurace a označování zákaznických zařízení, stěhování zařízení v prostoru racku zákazníka, restart zařízení, pravidelnou výměnu záložních médií, datovou kabeláž v racku, včetně testování, kontrolu a optimalizace chlazení zařízení v racku.

TTC Teleport dohledové centrum

A mysleli jsme i na to, že zákazníci mohou mít zájem pronajmout si kancelářské či skladové prostory v datacentru nebo v jeho blízkosti. Ve službě pronájmu kancelářských a skladových prostor si například může přímo v objektu DC2 (Sazečská) pronajmout standardní kanceláře nebo i vysoce zabezpečené prostory ve standardu „Vyhrazené a důvěrné“ dle klasifikace NBÚ (Národní Bezpečnostní Úřad). Součástí DC2 je také možnost pronájmu zasedací místnosti.

Ve spolupráci s našimi partnery nabídneme i další, jako například internet, IP tranzit apod. A také nabízíme službu bezpečnosti síťového provozu a infrastruktury (Security as a Service) – detekci a ochranu síťového provozu (např. detekce DDoS útoků, firewalling a další.). Tyto služby jsou samozřejmě poskytovány v režimu 24×7 a nabízejí možnost rozšíření či rekonfigurace pravidel bezpečnosti. Služba SaaS je poskytována přímo v datovém centru a je zajištěna certifikovanými partnery společnosti TTC Teleport.

Uvažujete také o poskytování nějakých služeb s přidanou hodnotou?

Ano, viz výše, ale vždy je to s naším zákazníkem či partnerem. Naší strategií je, že nekonkurujeme ani vlastním zákazníkům, ani partnerům.

Na koho, případně kam se má případný zájemce o vaše služby obrátit?

Ideálním místem jsou kontakty na našem webu www.ttc-teleport.cz, případně rovnou na mě (Jaroslav Beneš, benes@ttc-teleport.cz, mobil: +420 602 478 614).
Dříve, než se zákazník rozhodne, zda bude nebo nebude řešit umístění nebo přemístění vlastních technologií, je nejlepší osobní zkušenost. Tedy přijít a podívat se, jak jsme datové centrum postavili, a hlavně jak jej provozujeme.

Exit mobile version