CeBIT 2014: ve znamení byznysu a využití velkých dat

Pryč je doba, kdy legendární veletrh CeBIT, jedna z hlavní událostí každoroční technologické sezony, býval doménou hlavně spotřební elektroniky. Největší světový veletrh ICT se v posledních letech stále více vyvíjel jako mezinárodní odborný veletrh pro celosvětovou branži informačních a telekomunikačních technologií a tak se dostal do našeho hledáčku. Letos bude veletrh ještě odbornější, než v předchozích letech.

Hlavní téma veletrhu je otázka, která pálí většinu větších, nebo jen rychle rostoucích firem – databilita, neboli možnosti udržitelného využívání „velkých dat“.

Podniky si dnes sice zpravidla uvědomují rychle rostoucí význam a možnosti, které se skrývají ve velkých datových množstvích, avšak většinou chybí příslušné know-how pro uskutečnění jejich analýzy a účelného využití.

Letošní CeBIT chce toto téma rozlousknout, tj. poskytnout aktuální informace i dostatečný prostor k diskusím. Řešení IT, která jsou již k dispozici, a jež budou prezentovat vystavovatelé veletrhu, umožní odpovědným pracovníkům efektivnější práci, zjednoduší vývoj produktů a zlepší dialog se zákazníky. To ale nebude samozřejmě zdaleka jediné téma, jak bude CeBIT 2014 nakonec vypadat?

Trocha statistiky ve znamení byznysu

Abychom porozuměli současné podobě veletrhu lépe, nebude od věci si nejprve připomenout, jak se veletrh v posledních několika letech proměňoval.

Veletrh
se ještě více zaměří na
aktuální megatrendy
,
které chce nalézat společně s renomovanými
zástupci
průmyslu
– vystavovateli i uživateli. 
Tím každoročně se
měnícímu toptématu navíc založí hlubokou
tematickou
diskusi
a díky konferenční
nabídce se o to více stane platformou pro přenos
know-how
a globální dialog.

Jak se v posledních letech měnila skladba programu veletrh ve prospěch podnikové klientely, začal přirozeným způsobem plynule stoupat podíl profesionálních návštěvníků a na minulém veletrhu dosáhl s 82 procenty nové špičkové hodnoty. Každý třetí odborný návštěvník je ve svém podniku součástí vrcholného managementu. 60 % odborných návštěvníků z více než 100 zemí navštěvuje výhradně jen CeBIT a žádnou další akci branže informačních technologií. To se projevilo také na větší spokojenosti vystavovatelů, kteří zde začali získávat cenné obchodní kontakty a uzavírat výhodný byznys.
Tento trend bude patrný i v letošním roce.

„Abychom vystavovatelům a návštěvníkům umožnili jasně se orientovat, vytvoříme osm tematických oblastí, v jejichž rámci bude dále rozšířena nabídka pro speciální cílové skupiny a dále posílen program konferencí,“ prohlásil k nové koncepci Oliver Frese, člen představenstva veletržní správy Deutsche Messe AG.

Původní struktura s novou koncepcí

Dosavadní čtyři platformy budou přeneseny do tematických oblastí, které jsou na trhu určující a mají velký význam pro všechny řídící pracovníky s rozhodujícími kompetencemi, kteří jsou zapojeni do digitálních podnikových procesů. Enterprise Resource Planning & Data Analysis, Enterprise Content Management, Web & Mobile Solutions, IT Services, Security, Communication & Networks, Infrastructure & Data Centers a Research & Innovations.

Tematické oblasti doplní nabídka pro cílové skupiny: Global Sourcing Area for Devices & Accessories pokrývá celé spektrum od komponent přes periferní až po koncová zařízení a je určena především pro nákup a obchod. I nadále bude součástí veletrhu přehlídka Planet Reseller se speciální nabídkou pro obchod. Přehlídka Public Sector Parc je i tentokrát určena pro veřejnou správu. Výrazně se rozšíří oblast věnována náboru a mládeži: Přehlídka Initiative TectoYou, která se na veletrhu CeBIT uskutečnila poprvé v roce 2013 a jejímž cílem je získat mládež pro branži IT, bude rovněž rozšířena.

Samotná nabídka CeBIT Global Conferences s více než tisícovkou seminářů, přednášek a fór ve veletržních halách bude uspořádána s větší logikou a přehledněji.

Drobné organizační změny

Oproti předchozím letům se lehce mění také samotný průběh akce. Veletrh CeBIT se sice i nadále koná v březnu (zejména kvůli návaznosti na začátek obchodního roku), bude však probíhat od pondělí do pátku. Veletrh tak začne 10. Března, ale své návštěvníky bude vítat až do 14. března.

Veletržní správa Deutsche Messe oproti dřívějšku také výrazně rozšířila servis na výstavišti. Návštěvníci budou moci v areálu a v halách využívat síť WLAN zdarma. V ceně je nově obsaženo i využívání šatny. Jednodenní vstupenka na veletrh CeBIT pro letošní rok vychází na 60 euro.

Exit mobile version