• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Český projekt přichází s personalizovanou reklamou v reálném čase

Petr Velecký
25. 5. 2016
| Články

Colpirio.com, tak zní název nové mezinárodní marketingové platformy, která umožní v reálném čase personalizovat digitální reklamu i obsah webů a nabídku e-shopů. Český projekt, který lze označit za ukázku využití Big Data v reálném businessu, má ambice stát se alternativou tradičních reklamních sítí, jako je třeba Google, a v některých ohledech je chce podle svých tvůrců dokonce překonat.
Colpirio.com je technologie, která na základě na prediktivní analýzy potřeb a chování uživatelů internetu umožňuje lepší a efektivnější marketingovou komunikaci. Za účelem lepšího cílení on-line reklamy získává anonymizovaná data o chování uživatelů, ta analyzuje a srovnává s nabídkou inzerentů a poté uživatelům zobrazí v pravý čas nabídku, která skončí s největší pravděpodobností prodejem.

„Zjednodušeně řečeno, Colpirio.com prostě ví, po čem zákazníci touží ještě dříve, než to řeknou,“ říká Vladan Hejnic, CEO Colpirio.com. V rámci zdejšího regionu jde momentálně o jedinou platformu, která pracuje s daty v reálném čase a predikuje chování každého jednotlivého uživatele – ty identifikuje na základě sesbíraných dat (přitom však nevyužívá osobní data) a uchovává jejich behaviorální profily, které neustále (každých 20 minut) aktualizuje. Colpirio.com pracuje s téměř 7 miliony behaviorálních profilů v České republice a má dosah na 87 % internetové populace. Dokáže zanalyzovat až 30 000 interakcí uživatelů s webem za jedinou sekundu.

Big Data v praxi

Platformu je možné označit za typickou ukázku využití Big Data technologie v reálném businessové praxi. Pomocí strojového učení a umělé inteligence vytváří behaviorální profily jednotlivých uživatelů (identifikovaných podle dostupných dat) a z nich potom dokáže pomocí prediktivních modelů určit, jaká nabídka je s největší pravděpodobností zaujme.

S touto informací pak může systém naložit různými způsoby: Buďto je využije k zobrazení personalizované nabídky přímo na webu samotného klienta nebo automaticky vygeneruje bannerovou reklamu na daný produkt, která se zobrazí na „cizím“ webu. Podstatné je, že pro konkrétního návštěvníka je z XML feedů klientů v reálném čase vygenerováno doporučení konkrétního produktu s největší pravděpodobností prodeje.

Colpirio.com přitom měří a analyzuje chování uživatelů na webu i veškeré jejich akce, včetně například výběru parametrů při hledání produktů na stránkách, témat přečtených článků nebo anonymizovaných transakcí. Všechny tyto informace dokáže využít k vytváření zmíněných prediktivních modelů, které najdou široké spektrum využití v omnichannel komunikaci.

Behaviorálně cílená reklam

Colpirio.com v současnosti najde uplatnění v pěti základních oblastech:

  • Inzerenti a e-shopy – personalizovaná behaviorálně cílená a dynamicky generovaná reklama

  • Obsahové servery – využijí umělou inteligenci pro doporučování článků, automatické štítkování či personalizaci obsahu

  • E-shopy – doporučování produktů

  • Nástroje pro personalizaci e-mailingu – jako doplňkový nástroj

  • Datová integrace a využití behaviorálního cílení pro retailové řetězce

Jinak řečeno, využití služba najde nejen u obchodníků a poskytovatelů služeb, ale např. i v médiích. Zajímavý je také způsob zpoplatnění. Klienti přitom neplatí za technologie pro personalizaci obsahu a doporučování produktů, které jsou jako takové pro inzerenty zdarma. Platí je pouze technologický poplatek za přenos dat, není však nutné platit paušální platby. Díky tomuto principu má podle tvůrců platformy šanci mít přístup k této personalizační technologii prakticky každý web a e-shop.

Vladan Hejnic, CEO Colpirio.com, Michal Matula, technický ředitel projektu, a Jan Janča, šéf výzkumu a vývoje

Vladan Hejnic, CEO Colpirio.com, Michal Matula, technický ředitel projektu, a Jan Janča, šéf výzkumu a vývoje

Úspěch za českými hranicemi

Na projektu se podílí tři významní hráči na trhu internetové reklamy, datové analytiky a personalizovaného marketingu. Společnost Gauss Algorithmic dodala technologie pro cílení a real-time zpracování velkých dat, Internet Billboard infrastrukturu a technologie pro servírování reklamy, VIVnetworks.com technologie pro personalizovaný marketing a síť spolupracujících e-shopů.

Již od minulého roku na vývoji pracuje tým bezmála 30 vývojářů, složený z předních českých specialistů na oblast Big Data a umělou inteligenci, se zkušenostmi z komerčního i akademického sektoru.

Colpirio.com však necílí výhradně na český trh. V současnosti již úspěšně funguje kromě ČR i v Polsku a Maďarsku, na Slovensku, v Turecku a v Rumunsku a chystá se vstup na německý trh. Platformu již dnes pilotně využívá například HomeCredit pro svůj produkt Japonské půjčky anebo Samsung pro uvedení nového mobilního telefonu S7.

Rubriky: ByznysČeské ITCloudEkomerceInternetScienceTechnologie

Související příspěvky

Jaké novinky přináší Arcserve UDP 8.1?
Zprávičky

Analýza: Neviditelným gigantem internetového provozu jsou analytické nástroje

14. 7. 2025
Zprávičky

Europoslanci chtějí omezit příliv levného zboží z e-shopů mimo EU

14. 7. 2025
Zprávičky

Před 30 lety dostaly „empétrojky“ svůj populární název

14. 7. 2025
Zprávičky

SpaceX investuje dvě miliardy USD do Muskovy firmy zaměřené na AI

13. 7. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Dell 14 a 16 Premium: Nástupce XPS přináší větší výkon a dlouhou výdrž baterie

Dell 14 a 16 Premium: Nástupce XPS přináší větší výkon a dlouhou výdrž baterie

Pavel Houser
14. 7. 2025

Společnost Dell Technologies představila nové vlajkové lodě svého portfolia notebooků, které navazují na sérii

Jaké novinky přináší Arcserve UDP 8.1?

Analýza: Neviditelným gigantem internetového provozu jsou analytické nástroje

Pavel Houser
14. 7. 2025

V roce 2024 se očekávalo, že dojde k zásadnímu narušení digitálního reklamního průmyslu. Google plánoval zavedení

Europoslanci chtějí omezit příliv levného zboží z e-shopů mimo EU

ČTK
14. 7. 2025

Europoslanci by chtěli omezit rostoucí příliv nekvalitního a potenciálně nebezpečného levného zboží z internetových

Před 30 lety dostaly „empétrojky“ svůj populární název

ČTK
14. 7. 2025

Pro řadu lidí je zkratka mp3 synonymem pro jakoukoliv hudbu uloženou v počítači nebo

SpaceX investuje dvě miliardy USD do Muskovy firmy zaměřené na AI

ČTK
13. 7. 2025

Společnost SpaceX podnikatele Elona Muska investuje dvě miliardy dolarů (42 miliard Kč) do jeho

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Google investuje 2,4 miliardy dolarů do technologie AI od start-upu Windsurf

ČTK
12. 7. 2025

Společnost Google ze skupiny Alphabet zaplatí asi 2,4 miliardy USD (50,64 miliardy Kč) za

Muskova xAI chce další peníze od investorů při ohodnocení na 200 miliard dolarů

ČTK
12. 7. 2025

Americká společnost xAI miliardáře Elona Muska plánuje vybrat peníze od investorů v novém kole

Kryptoměny a jejich ekonomika

Bitcoin pokračuje v růstu na další rekordy, překonal hranici 118 000 dolarů

ČTK
11. 7. 2025

Cena bitcoinu dnes pokračuje v prudkém růstu. Kolem 8:30 SELČ se vyšplhala na další

Tiskové zprávy

Společnost Cato Networks jmenována lídrem v magickém kvadrantu 2025 Gartner Magic Quadrant pro platformy SASE

Společnost QNAP představuje myQNAPcloud One Beta

Acer slaví několikanásobné ocenění cenou Red Dot Product Design Awards 2025

Acer for Business EMEA překonává růst trhu

Nejnovější modely Acer Chromebook Plus nyní s 12měsíčním balíčkem Google AI Pro včetně služby NotebookLM zdarma

ANECT mění vedení společnosti a posiluje management

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

FXO

Binární strom

MSCDEX.exe

Nejpopulárnější články

Žádný obsah není dostupný

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.