Čeští VIVnetworks připravují expanzi na americký trh

Česká společnost VIVnetworks bude z nového pražského centra sdílených služeb navrhovat a spravovat affiliate programy amerických i nadnárodních firem. Expanze na zámořský trh podpoří i stávající klienty VIVnetworks při oslovování zákazníků z USA.
Mladá česká společnost VIVnetworks.com v současnosti pomáhá 35 firmám úspěšně provozovat jejich affiliate programy v zahraničí. Dosud však fungovala spíše na evropské půdě. Nyní chce své aktivity rozšířit i na americký trh, který je kolébkou affiliate marketingu. „Zkušenosti z působení na evropském trhu nyní chceme zúročit při poskytování služeb americkým zákazníkům. Již v tuto chvíli startujeme spolupráci s prvními klienty,“ říká Vladan Hejnic, ředitel VIVnetworks.

Vstup na americký trh je spojen s cílem vybudovat v Praze centrum sdílených služeb, odkud budou odborníci z VIVnetworks obsluhovat všechny zákazníky. Protože je řada amerických společností činná i v Kanadě či Austrálii, počítá tým VIVnetworks s obsluhou i těchto teritorií. Nové centrum sdílených služeb by v Praze mělo vzniknout v horizontu jednoho roku a zaměstnat by v první fázi mělo zhruba 25 marketingových specialistů. „Samozřejmě bude náročnější vyrovnat se s časovým posunem, ale máme propracovaný plán, který umožní poskytovat službu kvalitně, pružně a úspěšně,“ komentuje Vladan Hejnic.

Dobré jméno na americkém trhu získala společnost VIVnetworks díky nedávnému ocenění, které jí udělila největší světové affiliate síť CJ by Conversant. Titul Strategický partner roku obdržela společnost VIVnetworks navzdory velké konkurenci více než tisícovky firem z celého světa, a to především za svůj inovativní přístup, dynamický růst a majoritní podíl, kterého během pouhých šesti let fungování dosáhla na českém a slovenském trhu. Zajímavé přitom je, že díky VIVnetworks.com je Česká republika druhou zemí po USA, kde má CJ by Conversant tržní podíl přes 80 %.

Jak si u nás žije affiliate marketing

V české a slovenské affiliate síti má dnes VIVnetworks již více než 220 inzerentů, přes 3 000 aktivních partnerů a více než 14 000 partnerských webových portálů. Celková hodnota 921 tisíc vloni zprostředkovaných objednávek přesáhla 1,1 miliardy korun, přičemž na provizích bylo vyplaceno více než 65 milionů korun. U větších e-shopů, jako jsou například Zoot, Bata, Kasa.cz a další, tvoří affiliate marketing přes 13 % obratu.

Podle statistik společnosti VIVnetworks přijde nejvíce objednávek do e-shopů právě z blogů a obsahových webů. Nejvíce zákazníků (35 %) je osloveno prostřednictvím obsahových webů a blogů, u kterých nejlépe fungují recenze, PR články nebo různá doporučení. Necelých 20 % zákazníků reaguje na cashback, což je forma slevy, kdy se kupujícímu vrátí část z hodnoty nákupu, a 25 % na slevové kupóny. Čtenář webu jednoduše klikne na odkaz,dostane se do e-shopu a může provést svou objednávku. Ta se připíše právě blogerovi, který za ni následně inkasuje provizi.

„Nejvyšší provize zaznamenáváme u cestovatelských blogů, přes které se mohou zákazníci doklikat do obchodu se zájezdy či letenkami,“ říká Robert Studený, provozní ředitel VIVnetworks. „Příjmy jsou však v této oblasti vysoké jen v létě a v zimě, kdy je největší boom cestování. Letošní nejvyšší jednorázový výdělek činil 4712 Kč.“

Exit mobile version