Chytrá řešení virtuálního datového centra AlgoCloud

Algotech představil na konferenci se svými partnery – výrobci HP a EMC, distributorem Westcon, dále s distributorem s přidanou hodnotou Avnet, a jeho řešení na platformách společností Avaya, Nice a Oracle. Setkání se zúčastnilo na stovku zákazníků.
Petr Loužecký představil AlgoCloud, se kterým Algotech začal zhruba před třemi lety. Od začátku jej připravovali pro běh aplikací, s nimiž má Algotech dlouhodobé zkušenosti. Díky tomu jde o unikátní a komplexní souhrn technologií a služeb, umožňující využívat špičkové ICT nástroje bez velké vstupní investice. Telefonie na technologiích Avaya, podnikové IS Oracle – JD Edwards EnterpriseOne a Oracle E-Business Suite, a technologie od HP a EMC.

AlgoCloud má plné portfolio služeb – SaaS, IaaS a PaaS s vysokým zabezpečením. Zahrnují sjednocené komunikace, call centrum, provoz ERP, business intelligence, CRM, eArchiv pro elektronickou dokumentaci, a IaaS. AlgoCloud je podpořen správou a monitoringem, jeho bezpečnost je zajištěna jako procesní, elektronická a fyzická.

Petr Loužecký dále zdůraznil, proč vstupovat do cloudu – tato strategie nabízí 33% úsporu při čtyřletém TCO, náklady téměř čistě provozní (OPEX) a nikoliv investiční (CAPEX), a také předvídatelnost jak pro technické oddělení (nemusejí se řešit náhlé technické problémy, tak finanční – nemusí řešit další investice do techniky a lidí. Zákazník se nemusí starat ani o systémové prostředky, ani se starat o softwarové licence, pouze využívá AlgoCloud jako službu prostředí ViDC – virtuálního datového centra.

Pro AlgoCloud nasadili výhodnou cenovou politiku, díky které si mohou například podniky ze segmentu SMB dovolit provozovat aplikace „sezónního“ typu, například pro kampaně.
Datové centrum Algotechu je umístěno u Prahy a běží v režimu 24x7x365 s plnou telefonickou podporou.

Výše uvedené výhody prezentovali přímo zákazníci, z nichž někteří začali opravdu s málem, jeden například doslova jako garážová firma, která začala využívat jako operátor virtuální cloudovou IP telefonii.

Partneři na konferenci AlgoCloud

Petr Zahálka, zástupce distributora Avnet, hovořil o know-how v bezpečnosti IT ve spojení s dodavatelem Symantec.

Václav Šindelář z EMC nejprve představil celou federaci EMC – EMC II, VMware, Pivotal, VCE a RSA. Méně známá je u nás například VCE, která vznikla jako joint-venture EMC, VMwaru a Cisca, dodávajícího systémy pro konvergovanou infrastrukturu – servery, storage, virtualizační nástroje a síťovou výbavu. Všechny firmy z federace EMC figurují jako nezávislé a jsou kótovány na burze. Poté hovořil o specializovaných řešeních EMC – datových úložištích, chytrého softwaru a firmwaru, který je obaluje a infrastruktuře pro cloud (který sama EMC neposkytuje), zejména s ohledem na bezpečnost dat s přihlédnutím k mobilním zařízením, jež k nim přistupují a zkušenost s takovým řešením ze strany správců i uživatelů. Například nativní cloudová aplikace počítá s výpadky systému, servery se nezálohují ani nemigrují, nemají status, mikroslužby jsou nezávislé na programovém jazyku apod. – jsou navrženy podle předpisu, jak má fungovat, poté se nainstaluje, aplikační služby, databáze a další zdroje se automaticky a okamžitě připraví. PaaS pak automaticky škáluje zdroje, zajišťuje běh aplikací a vysokou dostupnost.

Petr Kubeš, který má u HP na starosti v regionu architekturu pro cloud, představil přístup HP k této problematice. HP se snaží lidský faktor od cloudu separovat, jádro řešení od HP je postaveno na OpenStacku – projektu založeném Rackspace a NASA. HP se připojilo jako zakládající člen OpenStack Foundation v roce 2012 a od roku 2014 je jedním z hlavních přispěvatelů.
Nice je zase řešení, které umožňuje sledovat, analyzovat a predikovat pohyb zákazníka na internetu a využít jej k optimalizaci procesů, automatizaci činností, zlepšení služeb spojených s obchodem, jednoduché autentizaci, optimalizaci práce, řízení kvality a výkonu apod. Nice pracuje v reálném čase a umožňuje rychlou reakci na činnosti zákazníků.

Slovo generálního ředitele

V odpoledním programu vystoupil jako první generální ředitel Algotechu František Zeman, který shrnul dvacet let kultivace znalostí a zkušeností, desetiletou cestu mezinárodní značky Algotech jako stavbu na nových technologiích, které musejí zákazníkům pomáhat, musejí být skvěle řemeslně nasazovány, ale i kreativně a nápaditě. Zdůraznil samozřejmě také velkou váhu, kterou kladou cloudovému centru AlgoCloud.

Odborné bloky odpolední části

Ty se týkaly cesty zákazníků do AlgoCloudu, Service Desku a monioringu, měřitelnosti ukazatelů, komunikačních řešení Avaya, připravenosti řešení registračních pokladen a kontrolní výkazy DPH pro nadcházející zákon, společné nabídky HP a Algotechu.

Exit mobile version