Co přinesl Oracle OpenWorld 2012

Kalifornské megaměsto San Francisco, místo, ze kterého své novinky ohlašuje například Apple, na týden ožilo tradiční super událostí IT v podnikové sféře. Technologický gigant Oracle na sedm dní zablokoval celé Moscone Center, aby zde oznámil novinky, umožnil setkání špiček IT průmyslu a předvedl show, jakou už jenom jeho CEO Larry Ellison umí. Řada analytiků si stěžuje, že letošní OpenWorld jenom hýří vizemi a velkolepými proklamacemi, zejména v oblasti cloudu a velkých dat, ale konkrétních řešení a příkladů je poskrovnu. Co tedy konference přinesla doopravdy?
Pro začátek malé shrnutí. Události se vedle Larryho Ellisona zúčastnila řada významných osobností mimo IT branži. Nechybí mezi nimi například oceánograf Robert Ballard, který roku 1985 objevil vrak Titaniku či expert na inovace, harvardský profesor Clayton Christens. Mezi účastníky jsme mohli najít přes 3 500 partnerských společností a zákazníků Oracle a to včetně značek jako Twitter, Intuit a Southwest Airlines. Hlavní projevy v jednotlivých sekcích přednesli představitelé předních technologických společností EMC, Fujitsu, Infosys a Intel. Celkem nakonec událost přilákala asi 45 tisíc účastníků a místní ekonomice akce přinesla přes 100 milionů dolarů.

Nová Exadata X3 Database In-Memory Machine

V úvodním vystoupení na konferenci Oracle OpenWorld představil výkonný ředitel společnosti systém Oracle Exadata X3 Database In-Memory Machine. Jedná se o nejnovější generaci těchto databázových strojů, které nyní využívají technologii in-memory (zpracování dat přímo v operační paměti bez nutnosti přistupovat na datové úložiště). Nový systém je také klíčovou součástí infrastruktury produktů Oracle Cloud.

Systémy Oracle Exadata X3-2 Database In-Memory Machine a Oracle Exadata X3-8 Database In-Memory Machine dokáží ukládat až stovky terabajtů komprimovaných uživatelských dat v paměti Flash nebo RAM. Tímto způsobem se eliminují ztráty výkonu způsobované pomalým přístupem na pevné disky při čtení a zápisu dat. Exadata X3 představuje ideální databázovou platformu pro cloud computing s různorodými úlohami, jejichž náročnost lze těžko předem odhadnout.

Cílem Oracle bylo, aby systém Oracle Exadata X3 Database In-Memory Machine nabídl co nejvyšší výkon při co nejnižších nákladech. Za tímto účelem je implementována technologie mass memory hierarchy (masivní hierarchie paměti), která automaticky přesouvá veškerá aktivní data do paměti Flash a RAM; naopak data používaná méně aktivně se ponechávají na levných discích.

Nově nabízená konfigurace systému v 1/8 racku (skříně) umožňuje nasadit Oracle Exadata X3-2 Database In-Memory Machine cenově efektivnějším způsobem. Řešení se hodí pro méně náročné úlohy, testování, vývoj a systémy zotavení po havárii (disaster recovery). Jde o plně redundantní systém použitelný i pro kritické aplikace.

Systémy Oracle Exadata X3 Database In-Memory Machine využívají kombinaci škálování mezi servery a úložnými systémy (scale-out, tj. škálování mezi více systémy), síťové propojení InfiniBand, pokročilé techniky ukládání dat a vyrovnávání paměti, paměť Flash přes rozhraní PCI a hybridní sloupcovou kompresi pro data v databázových tabulkách. Výsledkem je extrémní výkon a dostupnost veškerých pracovních úloh prováděných v databázi Oracle.

Exadata X3 Database In-Memory Machine přináší také zvýšení výkonuv některých oblastech:

Ach, zase ten cloud!

Thomas Kurian, výkonný viceprezident společnosti pro vývoj produktů, oznámil na konferenci rozšíření portfolia Oracle Cloud o sedm nových služeb, které budou pro zákazníky dostupné formou měsíčního předplatného. Nabídka Oracle Cloud přináší podnikům zabezpečené, integrované a funkčně bohaté služby cloudu, které mohou ihned po svém nasazení zvýšit produktivitu uživatelů i vývojářů.

Mezi nově oznámené služby v Oracle Cloudu patří:

„Cloud je pro nás strategickým směrem podnikání, proto rychle rozšiřujeme v této oblasti naši nabídku,“ říká Abhay Parasnis, viceprezident pro vývoj ve společnosti Oracle. „Nově uvedené služby představují pokračování naší inovace; již nyní definujeme, jak budou služby založené na cloudu vypadat v budoucnu.“ Nutno dodat, že právě vágní prohlášení Oracle ohledně cloudu asi nejvíce irituje nezávislé analytiky.

Inovované portfolio produktů Oracle Fusion Middleware

Společnost také na konferenci oznámila inovace v sadě Oracle Fusion Middleware. Za poslední rok se Oraclu podařilo vylepšit tyto produkty více než 2 000 inovacemi, které vycházely především z požadavků zákazníků. Novinky se týkají všech klíčových součástí celé platformy včetně Oracle SOA Suite, Oracle WebLogic Server, Oracle WebCenter, Oracle Business Intelligence, Oracle Identity Management a Oracle Data Integration. Výsledkem je jediná nabídka middlewaru na současném trhu, která umožňuje komplexní, otevřený a integrovaný přístup k sociálním sítím, mobilním technologiím i cloud computingu. Sadu používá celosvětově více než 125 000 zákazníků prakticky ze všech oborů podnikání.

„Oracle Fusion Middleware je také technologie, na které běží služby rodiny Oracle Cloud,“ dodává v této souvislosti Hasan Rizvi, výkonný viceprezident společnosti Oracle pro produkty Fusion Middleware a Java. „Přináší tak novou generaci inovací nejen našim zákazníkům, ale i přímo společnosti Oracle.“

Nejnovější inovace rodiny produktů Oracle Fusion Middleware

  1. Oracle WebCenter – aktuální verze byla vydána letos v květnu. Vylepšuje možnosti získávat nové zákazníky a zvyšovat loajalitu ke značce pomocí rozšířených sociálních funkcí a interaktivity.

  2. Oracle Data Integration – zde je novinkou produkt Oracle GoldenGate 11g Release 2. Nová verze zvyšuje výkon, spolehlivost i možnosti správy a nabízí řešení pro komplexní integraci dat v reálném čase. Podporuje vysokokapacitní systémy, globální implementace a heterogenní platformy. Vylepšeno je zabezpečení a zachycování dat.

  3. Oracle Identity Management — v červenci se platforma dočkala nové verze Oracle Identity Management 11g Release 2. Optimalizuje a zjednodušuje cyklus řízení identit, zvyšuje zabezpečení všech zařízení i zdrojů informací bez ohledu na to, zda jsou umístěny před nebo za firewallem. Produkt nabízí organizacím vyšší zabezpečení při přijetí nových technologií: cloudu, sociální a mobilní infrastruktury. Letošní novinkou je také Oracle Privileged Account Manager určený pro vysoce zabezpečené a přitom jednoduché řízení sdílených účtů, jako je root nebo administrátor databáze. Tyto účty s sebou obvykle přinášejí další zvýšená oprávnění a přístup k vysoce citlivým informacím.

  4. Nástroje pro vývojáře – jako novinka, prozatím v podobě předběžné verze (preview), byl na konferenci představen framework Oracle ADF Mobile. Nástroj založený na jazyce Java a standardu HTML5 je určen pro vývoj mobilních aplikací.

  5. Oracle WebLogic Server – společnost oznámila zdarma dostupnou vývojářskou licenci na Oracle WebLogic Server. Vývojáři mohou tedy vytvářet příslušné aplikace přímo na svém desktopu a zdarma. Pomocí této licence jsou k dispozici všechny verze Oracle WebLogic Server hostované na síti OTN (Oracle Technology Network).

Ke slovu se dostaly i sociální sítě

Larry Ellison osobně představil na konferenci sadu Oracle Social Relationship Management (SRM). Jde o integrovanou službu, která podnikům umožňuje analyzovat a řídit interakce napříč různými sociálními platformami. Tyto procesy probíhají v reálném čase a poskytují podnikům celkový pohled na chování spotřebitelů. Pomocí Oracle SRM lze sledovat dění v sociálních sítích, zapojit se do něj, vytvořit si nové obchodní příležitosti a napomáhat prodejům.

Sada Oracle Social Relationship Management je integrována s dalšími podnikovými aplikacemi společnosti Oracle včetně Oracle Fusion Marketing, Oracle Fusion Sales Catalog, Oracle ATG Web Commerce a Oracle Enterprise Resource Planning (ERP). Sociální média mohou díky tomu transformovat i další obchodní procesy. Marketingové týmy dokáží pomocí Oracle SRM integrovat sociální média do svých webových stránek a dalších marketingových nástrojů.

Sada Oracle SRM poskytuje komplexní pohled na chování spotřebitelů pomocí následujících komponent:

„Sociální média mění způsob, jak organizace komunikují se svými partnery, a tím i celé podnikání,” shrnuje Thomas Kurian, výkonný viceprezident pro vývoj produktů ve společnosti Oracle. „Oracle Social Relationship Management umožňuje zákazníkům přijmout tyto změny a integrovat nástroje potřebné pro práci se sociálními sítěmi do svých stávajících aplikací a služeb.”

Exit mobile version