Dell, jedině Dell!

Málo prodejních partnerů v IT oboru je „jednobarevných“. Přinejmenším jeden takový ale u nás existuje, IT Friends. Získal už v roce 2018 status Dell Platinum Partner a ocenění Server Partner roku. Letos ocenění Dell Brand Ambassador. Proč v IT Friends začínali se značkou Dell a zůstávají „jednobarevní“ s Dell EMC jsme se ptali Jakuba Nováka, majitele a ředitele firmy.

Jak jste jako IT firma začínali?

Jakub Novák, ředitel IT Friends

Začínali jsme před deseti lety, kdy Dell začal dodávat kromě přímého prodeje také přes partnerský kanál. Viděl jsem v tom obrovský potenciál. To mě také vedlo k tomu, že jsem založil firmu, která by s Dellem mohla začít spolupracovat.

Proč jste začali právě se společností Dell?

V tom okamžiku jsem se ocitl právě na tomto rozcestí, prostě to tak vyšlo. Byla to dobrá příležitost, které jsem využil. Vždy jsem byl orientovaný na IT, takže mi spolupráce se společností Dell připadla jako vhodná díky jejich věhlasnému servisu a kvalitě výrobků. Koneckonců je to jedna z největších technologických firem v oboru IT. Zatím se to vyplácí oběma stranám.

Vloni jste získali Dell EMC Platinum Partner Status. Podařilo se vám tento status obhájit?
Status Dell EMC Platinum Partner jsme obhájili, dokonce jsme mohli postoupit na vyšší stupeň Dell Titanium Partner, čehož jsme však zatím nevyužili, zůstali jsme nohama na zemi.

Krátce na to jste získali prestižní ocenění Server Partner roku 2018. Podařilo se vám tyto úspěchy tento rok nějak trumfnout?

Ano! Jsme velice potěšeni, proto že jsme získali ocenění Dell EMC Brand Ambassador 2019 na nedávné Dell EMC Partner Awards.

Co si myslíte, že byl důvod získání ocenění Dell EMC Brand Ambassador?

Prodáváme výhradně technologie Dell, snad kromě tiskáren, které Dell přestal dodávat. Jednobarevní jsme zůstali proto, že bychom nebyli schopni prodávat více konkurenčních značek najednou. Neumím prostě přijít k zákazníkovi a říci mu: „Kupte si, co chcete, hlavně ale od nás.“ Potřebuji mít něco jako srdeční záležitost, což je v tomto případě Dell, a proto také kopu za jednu značku. Beru toto ocenění jako vyjádření díky od společnosti Dell EMC za tuto naši loajalitu.

Kdo je vaším typickým zákazníkem?

Dodáváme kompletním průřezem B2B, tedy od SMB až po velké zákazníky. Dodáváme i mezinárodním firmám kompletní IT infrastruktury. Velikost zákazníka pro nás neznamená žádné omezení. Nezaměřujeme se ale na veřejnou správu tedy žargonem Dell EMC Public a na segment koncových uživatelů.

Jak se vám dýchá v prostředí, kdy ekosystémy IT přecházejí do cloudu?

Žádnou výraznou změnu ohledně přechodu zákazníků do cloudu nezaznamenáváme. Přinejmenším nemáme takového zákazníka, který by přešel do cloudu od námi dodané IT infrastruktury Dell, dnes Dell EMC. Naopak, máme dokonce pár zákazníků, kteří v cloudu byli a vracejí se zpět k řešení infrastruktury on-premise.

Čemu to přičítáte?

Nemám na to asi zcela přesný názor, ale vnímám to tak, že cloudové řešení je do určité míry svazující, v cloudu je problém s kontrolou umístění dat. Navíc cloud nevychází finančně tak zajímavě, jako řešení on-premise, a to i se započítání nákladů na správu IT, včetně lidí, kteří se o on-premise IT starají. Konkrétně jeden zákazník s centrálou v Německu počítal ROI přechodu z německého cloudu do námi postaveného privátního cloudu hostovaného u Master Internet, a měl návratnost investice jedenáct měsíců! Když jsem viděl ta čísla, ani se mi tomu nechtělo věřit! Byla to ale šokující pravda, která umožnila okamžité nasazení.

Dell se v poslední době po akvizici EMC zřejmě změnil, nejen co do názvu Dell EMC. Jak vnímáte tyto změny dnes a ve střednědobém horizontu?

Pro nás tyto změny znamenají jednoznačný přínos, protože díky nejen této akvizici, ale i dalším, Dell značně rozšířil portfolio, takže dnes se už skutečně nemusíme ohlížet po jiných výrobcích, můžeme zůstat u značky Dell EMC. Druhým přínosem bylo, že původní výrobce storage, EMC, u nás prodával pouze přes partnery. Sloučením společností Dell a EMC byly nastaveny procesy, kdy původní produkty EMC se dají kupovat pouze přes partnerský prodejní kanál. Vznikla tím zároveň páka na původní přímý prodej Dellu, která nutí obchodníky spolupracovat s partnery, což je rozhodně dobře.

Exit mobile version