Digitální transformace u innogy se Samsungem

Digitální transformace znamená podle některých zdrojů využít všech současných dostupných (digitálních) prostředků, zejména ke komunikaci. Ve společnosti innogy (dříve RWE) už před několika lety nasadili tablety Samsung pro svoje servisní techniky. Kam se v této oblasti v innogy posunuli dál, jsme se ptali Dušana Hemelíka, který má klientská zařízení ve funkci Service Garant (Desktop) v innogy IT Support Services na starosti.
Už delší dobu používají v innogy zejména servisní technici tablety Samsung. Proč zrovna spotřebitelská zařízení, a ne odolnější průmyslová, která jsou na trhu od jiných výrobců také?
Ve výběrovém řízení u nás měl velkou váhu poměr cena/výkon. Zde nám tato zařízení vycházela lépe než specializovaná dražší odolnější. Tablety Samsung plně vyhovovaly našim požadavkům a po několika letech, kdy je používáme, splnily naše očekávání.

Lepší poměr cena/výkon se pohyboval v procentech, nebo desítkách až stovkách procent?
Šlo řekněme o desítky procent.

Vloni jste prezentovali (ještě jako RWE), že jste jich nasadili zhruba 650. Tento stav trvá?
V dnešní době už používáme od Samsungu více než tisíc takovýchto zařízení.

Proč jste vlastně tablety ve vaší organizaci nasadili a k jakým účelům slouží?
Tablety u jsou u innogy používány především k Workforce Managementu managementu, což je systém pro správu elektronických pracovních příkazů. Nicméně tablety jsou zejména pro pracovníky v terénu prakticky jediným IT zařízením. Kromě Workforce Managementu v něm mají dostupný e-mail, dále aplikace, například ohledně bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, to znamená zejména první pomoc apod.

Dušan Hemelík, innogy

Všechna mobilní zařízení Samsung jsou vybavena virtualizačním zabezpečeným softwarovým systémem Samsung Knox. Využíváte jej také?
Ano, Samsung Knox u nových zařízení už používáme, a sice jeho část Customization, která nám umožňuje tablety připravit tak, aby pracovníci na jednotlivých lokalitách byli schopni podle stručného návodu si tablet nastavit sami. Když jsme tablety před čtyřmi lety zaváděli, museli jsme je všechny ručně nastavovat jednotlivě kus po kusu a v počtu nějakých 600 až 800 zařízení je to poměrně komplikované a zdlouhavé. Dnes nám systém Samsung Knox umožnil tento proces zautomatizovat tak, že za použití vhodného mobile device managementu od firmy Mobile Iron, který používáme, nám zařízení zabezpečí natolik, aby odpovídalo naší dosti přísné bezpečnostní politice a pracovníci zároveň nebyli ve své práci omezeni.

Mobile device management (MDM) tedy umožňuje při nákupu další stovky, dvou takovýchto zařízení je nastavit hromadně, s přihlédnutím k ID jednotlivých pracovníků?
Ano, je to tak, přesně tohle funkce Customization v softwarovém systému Samsung Knox umožňuje. Máme jej dnes nastavený tak, že když uživatel dostane tablet, připojí se do Knoxu pod svým účtem, automaticky se mu přednastaví aplikace MDM na plochu přístroje, on ji rozklikne, přihlásí se do ní a v tom okamžiku už běží automatický proces a MDM pak předinstaluje všechny aplikace a nastavení tabletu, zabezpečí jej podle našich bezpečnostních politik. Pracovník tak má během několika minut tablet čistě nastaven a může začít pracovat.

Exit mobile version