Dva druhy bezpečnosti od DataSpringu

Richard Jan Voigts , 31. July 2019 06:30 0 komentářů
Dva druhy bezpečnosti od DataSpringu

DataSpring nabízí ve svém cloudu několik druhů bezpečnosti. První dvě jsou přímou součástí jeho cloudu, další pak lze využít jako extra službu, zejména log management a SIEM, říká Igor Tomeš, DataSpring, Solution Architect Lead.

Každé datacentrum musí být nějak zabezpečeno, i DataSpring. Co všechno v oblasti IT bezpečnosti nabízíte?

Bezpečnosti se věnujeme ve dvou rovinách. První je generická součást služeb cloudu. Do této části patří za prvé ochrana připojení do internetu a hraničních prvků proti útokům DDoS, kterou máme zajištěnou přímo v internetu. Za druhé je to systém virtuálního datového centra, což je virtuální firewall, který jednak odděluje zákazníka od internetu, jednak od ostatních zákazníků v našem cloudu. Tím zajišťujeme segregaci zákazníků mezi sebou, aby si vzájemně neviděli na severy, do dat a procesů. Oddělení zákazníků od internetu jim umožňuje řídit bezpečnost, vytvářet demilitarizované zóny, interní zóny apod. Toto jsou základní nástroje, které jsou součástí našich služeb, bez nich u nás službu zřídit nelze. Druhá sada nástrojů je volitelná a rozšiřuje možnosti zabezpečení infrastruktury zákazníka. Jde o nástroje na úrovni Next Generation Firewallu (NGFW), zejména funkce zajišťující provoz infrastruktury DC, a sice IDS (Intrusion Detection System), IPS (Intrusion Prevention System), webový filtr, antivirus apod. Jsou určeny pro zabezpečení serverů, dat a aplikací. Zvláštní pozornost věnujeme nástrojům pro řízení bezpečnosti, jako jsou log management a SIEM, obojí poskytované formou služby.

Pro jakou kategorii zákazníků jsou tyto volitelné bezpečnostní služby určeny?

Služby NGFW jsou určeny zákazníkům, majícím určité bezpečnostní potřeby, jako například zajištění bezpečného přístupu do internetu. Ne všichni zákazníci, kteří u nás mají u nás svoji cloudovou infrastrukturu tyto služby potřebují. Typicky je potřebují webové farmy, portály, tedy společnosti poskytující služby využívající společný prostor – internet. Log management a SIEM jsou zase nástroje security managementu pro správu a analýzy logů, jsou vhodné pro systémy s vysokými nároky na bezpečnost. Jsou to však i velmi efektivní nástroje pro debugging a zákazníkům je doporučujeme hned na začátku procesu migrace do cloudu. Poskytují jim neocenitelné informace při hledání chyb. Díky nim snadno zjistí, jestli se jim rozpadá spojení, co se v něm děje, můžou si analyzovat logy z jednotlivých serverů, vyhledávat souvislosti apod.

Je ale tedy možné některé bezpečnostní služby koupit samostatně, aniž by měl zákazník infrastrukturu ve vašem cloudu?

Ano, zejména log management nebo SIEM, máme i takové zákazníky, kteří si je kupují jako samostatnou službu. Je totiž možné na ně napojit datové zdroje jak z našeho cloudu, tak ze všech lokalit zákazníka. Nabídneme například SIEM z našeho cloudu, což má mimo jiné tu výhodu, že služba není vázána na lokalitu zákazníka. Když se v ní něco stane, SIEM jako bezpečnostní analýza a management u nás pořád běží. Ohledně log managementu zase můžeme nabídnout dlouhou retenci logů. Například dvouletá retence logů pro forenzní účely pro nás není problém, zatímco u zákazníka to problémem být může z důvodu nedostatku jeho úložných kapacit. U nás v cloudu s vysokými objemy dat počítáme. Kromě toho je v DataSpringu skupina lidí, která SIEM opravdu umí a dokáže připravit automatizované analýzy a reporty, a tím zákazníkovi pomoci, jak se SIEM začít a dostávat z něj potřebné informace. Náběh, který jinde trvá rok, lze u nás výrazně zkrátit.

Pravděpodobně bude mít DataSpring i v tomto nějakou konkurenci. Proč by si je měl zákazník tyto bezpečnostní služby koupit právě od vás?

Konkurenci samozřejmě máme, ale my se díváme na portfolio služeb, které nabízíme, jako na určitou skládačku a jako u každé takové musíte mít všechny dílky, abyste měl úplný obraz. Proto si nemyslíme, že by mělo smysl vytrhovat jednu službu, ale dívat se na ně jako na celek. Když tedy nabízíme klasické cloudové služby, je dobré k nim zařadit i tyto bezpečnostní doplňky jako do kompletního systému.

Na koho by se měl zákazník obrátit, pokud bude mít zájem o cloudové bezpečnostní služby DataSpringu, jako například log management, log monitoring a debugging pro bezpečný přechod do cloudu, třeba zrovna u vás?

Zákazníci se obracejí na naše obchodní oddělení, kontakty jsou na našem webu – www.dataspring.cz, informační e-maily pro jistotu uvádím i tady: info@dataspring.cz a obchod@dataspring.cz.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Počítačové hry v hlavě – a to dokonce multiplayer

Pavel Houser , 03. August 2019 06:30
Pavel Houser

Tetris v podání vědců z University of Washington připomíná málem telepatii – jeden z hráčů vidí pada...

Více



Kalendář

25. 08.

29. 08.
VMworld US 2019
05. 09.

06. 09.
Technical Computing Camp 2019
06. 09.

11. 09.
IFA 2019
RSS 

Zprávičky

Bezpečnostní rady státu jedná o kybernetickém útoku na ministerstvo zahraničí

ČTK , 19. August 2019 11:36

Ministerstvo zahraničí čelilo kybernetickému útoku v červnu....

Více 0 komentářů

V Irsku končí první šetření velké firmy okolo pravidel GDPR

ČTK , 19. August 2019 08:00

Celý proces zřejmě bude trvat měsíce, protože firma musí dostat čas na to, aby se mohla k vyšetřován...

Více 0 komentářů

Většina uživatelů sociálních sítí v USA by za ně byla ochotna platit

ČTK , 18. August 2019 08:00

Autoři dále spočítali, kolik by platformy vydělaly, pokud by vycházely pouze s příjmy od předplatite...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Larry Ellison má 75 let

ČTK , 17. August 2019 08:00

Larry Ellison stál u zrodu softwarového gigantu Oracle. Bývá popisován jako extravagantní multimilia...

Více 0 komentářů

ICT odborníků je v ČR stále nedostatek, medián mzdy je přes 52 tisíc Kč

Pavel Houser , 16. August 2019 10:00

Nejvíce si vydělají ICT odborníci v peněžnictví a pojišťovnictví, ať už se jedná o specialisty nebo ...

Více 0 komentářů

T-Mobile letos vyplatil dividendu 5,6 miliardy Kč

ČTK , 16. August 2019 09:01

Konkurenční O2 za loňský rok vyplatila akcionářům celkem 6,5 miliardy Kč....

Více 0 komentářů

Avast v pololetí zvýšil tržby o 9 % na 422 milionů USD

ČTK , 16. August 2019 09:00

Důležitou událostí první poloviny roku bylo vydání řešení pro Internet věcí....

Více 0 komentářů