ERP a CRM je třeba sjednotit

Většina firem bude i při nasazování nového ERP systému volit cloudovou verzi. Problém je, že ale těžko poznat, kdy řešení má skutečně povahu cloudové platformy se všemi výhodami, které to přináší, a kdy jde pouze o obdobu tradičního softwaru v datovém centru poskytovatele.
Tom Brennan ze společnosti Rootstock na webu ERPFocus uvádí, že cloudová platforma by především měla být jednotná. Vedle ERP je obvykle nejdůležitější podnikovou aplikací CRM – tedy, vedle právě fungovat nemá, cloudová platforma by oba systémy měla sjednotit. Oddělené systémy a data vyžadují specializované systémy pro předávání zpráv mezi nimi, což přináší další náklady. Totéž samozřejmě platí pro více databází, náklady v podobě nižší produktivity uživatelů přináší i vyšší počet rozhraní.
Má-li se firma orientovat na zákazníka, ERP („záznam o zákazníkovi“) a CRM („zapojení zákazníka“) má být sjednoceno v jediné aplikaci, tvrdí T. Brennan a přitom se odvolává na doporučení Gartneru i Forresteru. Příkladem je třeba proces Lead to Cash, pro podnikání naprosto kritický; generuje velký objem dat a ve firmě zahrnuje oddělení financí, marketingu, prodeje, provozu, zákaznických služeb… Pokud tento proces bude probíhat ve více oddělených cloudových systémech, podnik bude platit i za předávání dat mezi nimi (v cloudu nejspíš právě počtu zpráv). Navíc jednotný systém pro CRM a ERP umožňuje také jednotný pohled na zákazníka a propojení zákaznické zkušenosti.
Zbývá dodat, že Tom Brennan se netají tím, že se zaměřuje především na Salesforce a toto řešení doporučuje i svým klientům. Jako jednu z výhod uvádí, že tato platforma podporuje rozsáhlou personalizaci, aniž by kvůli tomu byl komplikován upgrade na novější verzi. Firma Rootstock sama také není nezávislým analytickým subjektem, poskytuje své specializované cloudové ERP právě v rámci Salesforce CRM.
Zdroj: ERPFocus.com
ITBiz.cz

Exit mobile version