Facebook začne sdílet příjmy z reklam s tvůrci videí

Martin Stančík , 14. červenec 2015 07:00 0 komentářů
Facebook začne sdílet příjmy z reklam s tvůrci videí

Facebook minulý týden oznámil, že se s tvůrci videí začne vůbec poprvé dělit o příjmy z reklam. Podaří se americkému gigantu tímto krokem přetáhnout tvůrce originálního obsahu z YouTube na svou sociální síť?

I když Facebook na své sociální síti automaticky přehrává videa již od roku 2013, tvůrci obsahu až doposud neměli z reklamy, která se u jejich videí na Facebooku objevuje, ani korunu. Minulý týden však americký gigant oznámil, že začne se svými partnery sdílet příjmy z reklam skrze novou funkci s názvem Doporučená videa. Ta se nejprve objeví v mobilní aplikaci Facebooku určené pro operační systém iOS, v následujících měsících pak bude integrována i do aplikace pro Android a do desktopové verze Facebooku.

Facebook nebude umisťovat reklamy před přehrávaná videa tak, jako to dělá třeba YouTube. Namísto toho bude celý systém fungovat následujícím způsobem: pokud uživatel klikne na nějaké video (jež na sociální síť nahrál třeba jeho kamarád), začne se toto přehrávat a současně se u něj zobrazí seznam dalších doporučených videí, které by jej mohly také zajímat. Mezi nimi však budou i reklamy. Uživatelé budou mít následně možnost mezi jednotlivými doporučenými videi rolovat, přičemž videa se začnou automaticky přehrávat. A pokud se začne přehrávat i reklama, Facebook si příjmy z ní rozdělí s tvůrci videí, která si daný uživatel kromě ní ze seznamu Doporučených videí prohlédl.

Jako příklad si můžeme vzít video z fotbalového zápasu. Pokud na něj uživatel klikne a video se začne přehrávat, bude možné rolovat mezi dalšími doporučenými fotbalovými videi. Uživatel mezi nimi může narazit třeba na video od Fox Sports a na reklamu společnosti Nike. Pokud se podívá na fotbalové video Fox Sports i na reklamu od Nike, Facebook se následně o příjmy ze zobrazené reklamy s Fox Sports podělí.

Americký gigant bude příjmy z reklam rozdělovat ve stejném poměru jako YouTube: 55 % si odnese tvůrce obsahu, zatímco Facebook si nechá zbylých 45 %. Zatím není jasné, v jakém poměru bude Facebook rozdělovat zmíněných 55 % mezi jednotlivé tvůrce obsahu tehdy, pokud se uživatel kromě reklamy podívá na více doporučených videí. Dá se očekávat, že peníze budou rozděleny podle doby, kterou uživatel přehráváním jednotlivých videí stráví. Nutno podotknout, že Facebook doporučená videa zatím pouze testuje a finální podmínky se tedy mohou změnit.

Seznam partnerů Facebooku, kteří budou dodávat do Doporučených videí svůj obsah, není prozatím příliš rozsáhlý – americký gigant prozatím uzavřel smlouvy pouze s NBA, Fox Sports, Funny or Die a firmou Tastemade, jež nabízí videa týkající se jídla a cestování. Dá se však očekávat, že další partneři budou rychle příbývat.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Agilita a devops, přepracování a vyhoření

Pavel Houser , 12. červenec 2018 12:30
Pavel Houser

Michael Cote na The Register upozorňuje na častý problém: nové „agilní“ metody vývoje, všechny příst...

Více







RSS 

Zprávičky

Red Hat Ansible Engine přináší další automatizaci cloudu

Pavel Houser , 19. červenec 2018 13:52

Nejnovější verze platformy Red Hat Ansible Engine 2.6 rozšiřuje automatizaci cloudů AWS, Google Clou...

Více 0 komentářů

Samsung chystá na příští rok telefon se sklopným displejem

ČTK , 19. červenec 2018 10:00

Displej půjde složit na polovinu jako peněženku. Ve složeném stavu je na přední straně přístroje men...

Více 0 komentářů

Internet Mall snížil ztrátu, tržby mu vzrostly na 7,2 miliardy Kč

ČTK , 18. červenec 2018 17:29

Internet Mall mj. investuje do distribučního centra v Jirnech u Prahy, které by mělo sloužit 7 střed...

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

Google dostal kvůli Androidu od EK rekordní pokutu 4,34 mld. eur (aktualizace)

ČTK , 18. červenec 2018 13:26

Google využil Android k upevnění dominantní pozice svého internetového vyhledávače, uvádí EK....

Více 0 komentářů

EK oznámí rozhodnutí o pokutě pro Google

ČTK , 18. červenec 2018 12:10

Google dostal od EK za zneužití dominantního postavení již koncem loňského června pokutu 2,42 miliar...

Více 0 komentářů

Americká Workday koupila českou firmu Stories

ČTK , 18. červenec 2018 09:00

Českou firmu Stories založili tři datoví odborníci, kteří si dali za cíl změnit řízení velkých firem...

Více 0 komentářů

Slovensko zablokovalo přístup k desítkám webů s hazardními hrami

ČTK , 18. červenec 2018 08:00

Na návrh slovenského Finančního ředitelství soudy nařídily telekomunikačním operátorům zamezit příst...

Více 0 komentářů