Seznam.cz v roce 2012: tržby přes 2,8 miliardy a zpomalení růstu o 13 procent

Česká portálová jednička, Seznam.cz, dnes na dopolední tiskové konferenci ukázal hospodářské výsledky za loňský rok a odhalil plány pro nejbližší budoucnost. Tržby z reklamy dělaly 2,834 mld. Kč. Provozní zisk nepatrně klesl, sále ale osciluje těsně kolem jedné miliardy korun.
Přes různé turbulence na českém internetovém trhu společnost Seznam.cz zvládá zvyšovat obrátky, z 2,6 miliardy obratu v předloňském roce loni vytočil již 2,8 miliardy. Dynamika růstu tržeb se bohužel zpomalila as to o rovných 13 procent, dosáhla tak jen 6% růstu a překonala 2,8 miliardy korun. Služby Seznamu alespoň v omezeném rozsahu používá údajně až 88 procent české internetové populace.

Nejvíce i v roce 2012 rostly příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Ten již tvoří na celkových tržbách společnosti Seznam.cz 30 %. Po čtvrtinovém podílu si na tržbách společnosti udržují příjmy z bannerové display reklamy

(na službách jako jsou Novinky.cz, Super.cz atd.) a na oborových inzertních serverech (Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz, atd.) Podíl příjmů z katalogového serveru Firmy.cz je 20 %, celkový objem tržeb ze zápisů ve firemním katalogu zůstává oproti loňskému roku nezměněn. Provozní výsledek hospodaření společnosti Seznam.cz se za rok 2012 vyšplhal na 947 milionů korun.

Zpomalení růstu bude pokračovat, firma ale nadále poroste

„Loni v létě jsme avizovali plánovaný růst tržeb a provozní zisk těsně pod jednou miliardou. Spolu s tím pak výrazné investice do produktových a technologických novinek. Tento trend bude pokračovat i nadále. Pro rok 2013 očekáváme asi pětiprocentní meziroční růst tržeb. Tento nárůst budeme opět investovat do rozvoje firmy. Nové produkty a služby jsou naší hlavní oblastí investic. Vedle nich se věnujeme i optimalizacím našich dlouhodobých nákladů, třeba budování vlastního datového centra, Díky tomu pro rok 2013 očekáváme provozní výsledek hospodaření nad 900 milionů korun,“ komentoval výsledky výkonný ředitel společnosti Seznam.cz Michal Feix.

Včasná investice do mobilního Internetu se dnes pomalu vrací

Seznam.cz se soustředí i na nové způsoby inzertních možností pro klienty. V roce 2012 se vyšplhaly například příjmy z mobilní reklamy a videoreklamy na více než 40 milionů korun. Uživatelé mobilního Internetu zatím sice stále tvoří menšinu, tedy pokud se bavíme o koláči všech přístupů, jejich meziroční v
nárůst je ale obrovský, dosahuje rovných 100 procent, nyní jich má Seznam okolo 1,5 milionu měsíčně.

V červnu 2013 chystá Seznam.cz plošnou nabídku behaviorálního cílení reklamy. Její pomocí si mohou inzerenti mnohem lépe vybrat cílové publikum, které reklamu uvidí, a to podle toho, jak se o konkrétní oblasti zájmu opravdu v daný okamžik reálně zajímají, jak se jí na internetu věnují. Zajímavé je, že k cílení Seznam nebude na rozdíl od Google využívat sběru uživatelských dat, ale pouze informace z cookies prohlížečů.

Pokračuje samozřejmě i práce na službách a produktech společnosti Seznam.cz. Hodně pozornosti je věnováno zejména službě Mapy.cz, která se pustila do poměrně ostré soutěže s konkurenční platformou od Google.

Akvizice firmy Mapy.cz s. r. o.

Seznam.cz se také rozhodl pro fúzi společnosti Mapy.cz, s.r.o. K 1. 10. 2013 se tak z dodavatele mapových podkladů stane nedílná součást společnosti Seznam.cz. „Tato operace nám významně zjednoduší vnitrofiremní administrativu. Vzájemná fakturace obou firem v situaci, kdy jsme největším odběratelem společnosti Mapy.cz, s.r.o., přestala dávat smysl,“ dodává k tomu Feix.

Společnost také založila zcela novou dceřinku Seznam.cz datová centra s. r. o., která se bude starat o provoz infrastruktury společnosti.

Exit mobile version