Hosting v koronaviru – jak ulovit zákazníka

Zdroj: Pixabay

Nejjednodušší, jak přetáhnout zákazníka, je dát mu slevu. Někdy je tento dar trvalý, jako například bezplatné licence Microsoftu Office 365 a Teams či obdobnou od Googlu školám, případně akademické sféře, nebo půjčení zdarma podnikatelům. V podstatě to znamená legitimně „zabalit do firemního balení“ několik generací školáků, kteří si budou danou platformu vydupávat u budoucích zaměstnavatelů. V době karantény koronaviru to ale znamenalo dar, znamenající zajištění kontinuity provozu, výuky. Jak to však vypadalo v případě hostingu?

Eduard Bartko, manažer divize Cloud Marketing, Microsoft Česká republika a Slovensko: Microsoft Azure poskytuje pro cenovou optimalizaci řadu nástrojů. Mezi nejčastěji využívané patří například využívání Azure Hybrid Usage benefitu, který opravňuje získat významnou cenovou úsporu v rozsahu 40-55 % při provozu vybraných služeb, jako jsou virtuální stroje s Windows Server v IaaS scénáři, případně při provozu služby SQL Serveru v Azure či Azure SQL Database. Uplatnění tohoto cenového zvýhodnění je podmíněné vlastnictvím licencí Windows Server nebo SQL Server s aktivním Software Assurance. Jiným často využívaným nástrojem cenové optimalizace je možnost rezervace výpočetní kapacity na období jednoho či tří let. Úspora se opět pohybuje v rozsahu desítek procent, a to až do 72% úspory.

Oba tyto optimalizační nástroje je možné kombinovat a získat tak cenovou úsporu až do výšky 80 % v porovnání s běžnými cenami těchto služeb.

Petr Leština, IBM Public Cloud Architect & Technical pre-sale: V souvislosti s Covid-19 stále běží na služby IBM Cloud řada promoakcí. Přehled vybraných služeb a aktuální promo je na https://www.ibm.com/cz-en/cloud.
Jednotlivá proma jsou pak pod jednotlivými cloudovými produkty, například pro Virtual Private Cloud jsou na https://www.ibm.com/cloud/vpc.

David Lintimer, VS Hosting, obchodní ředitel: Trvale nabízíme naše služby za maximálně výhodné ceny. Dlouhodobě se držíme ve středu cenového spektra lokálních poskytovatelů, což považujeme za nadmíru férové vzhledem k vysoce nadstandardní kvalitě, kterou za tyto ceny poskytujeme. Zároveň oproti tradičním cloudům vychází naše služby výrazně výhodněji, a to zejména u rozsáhlých řešení.

Vojtěch Vojík, Dataspring, Sales Director: Ano, aktuálně běží akce na službu pleAzureStack. Sleva ve výši 30 % bude aplikovaná na všechny ceníkové položky v pleAzureStacku po dobu šesti měsíců (dotaz byl položen začátkem července 2020, pozn. red.).

Jiří Dvořák, Coolhousing, Sales Executive: V době nouzového stavu jsme všem stávajícím i novým zákazníkům se 100 Mb/s konektivitou bezplatně navýšili připojení na 1 Gb/s a u klientů s vyšší konektivitou jsme byli u datových přenosů více benevolentní.

Zdeněk Maršál, Greenhousing, jednatel společnosti: Snažíme se podporovat partnerské spolupráce a zvýhodňujeme předplatné.  V praxi to znamená například k zakoupenému serveru u Czech-Server.cz / automaticky 5% sleva na housingové služby. A pokud zákazník předplatí služby přijde si na slevu 5 % až 15 %.

 

Všechny díly seriálu Hosting v době karantény a koronaviru

Exit mobile version