Jak GDPR ovlivní kancelářský tisk?

Nařízení GDPR pro nakládání s osobními údaji se dotkne i tisku dokumentů, které takové informace obsahují. Výrobce kancelářských tiskáren OKI shrnul nejdůležitější oblasti, na které by se firmy i úřady měly zaměřit.
Mezi bezpečnostní slabiny při tisku patří například stav, kdy jsou osobní data přenášena přes síť v nešifrované podobě nebo jsou ukládána nešifrovaná na tiskových serverech a pevných discích tiskáren. Dalším potenciálním rizikem je, pokud jsou tato data uchovávána i po provedení tiskové úlohy a nejsou bezpečně odstraněna.

Typickým problémem, se kterým se lze běžně setkat, je situace, kdy dokumenty obsahující osobní údaje skončí v nesprávných rukou, protože zůstanou ležet bez dozoru na výstupním zásobníku tiskárny. Může tak snadno dojít k jejich ztrátě nebo neoprávněnému a nekontrolovanému přístupu k citlivým informacím.

Moderní řešení pro řízení tisku poskytují funkce, které zajistí dostatečné zabezpečení i plnění regulačních předpisů, a přitom nejsou náročná na implementaci ani cenově nákladná, často je výrobci dodávají ke svým zařízením zdarma.

GDPR doporučení při tisku osobních údajů

Do interních firemních předpisů pro tisk a nakládání s tiskovými soubory je v souvislosti s GDPR vhodné zvážit doplnění následujících pravidel:

Exit mobile version