• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Jak se chovají mobilní operátoři na sociálních sítích

itbiz
25. 9. 2012
| Články

Mobilní operátoři mění své chování na sociálních sítích, platí to dokonce i o těch místních. Platformy jako Facebook, Google+, nebo twitter již nepředstavují jen prostor pro vlastní PR a marketing, protože se ukázalo, jak je podobný trend neudržitelný, neboť uživatelé sami se značkou pracují a negativní povědomí se rychle šíří. Sociální sítě se tak pomalu transformují spíše v čím dál významnější kanál zákaznické podpory. Jak si s ním rozumí čeští operátoři?

Ne vždy komunikace s uživateli funguje, tak jak by si operátoři přáli. Dokazují to mimo jiné data společnosti Brand Embassy, která se specializuje na řešení zákaznické péče na sociálních sítích – například ve Velké Británii bylo mezi květnem a červnem tohoto roku 42% příspěvků o operátorech negativního charakteru. O to překvapivější pak je, že odezva na ty české, které v obecném povědomí mají pověst velmi kontroverzní, byla podle společnosti velmi kladná.

Jak si stojí na sociálních sítích čeští operátoři

Druhé call centrum Vodafone

Druhé call centrum Vodafone

Pouhých 17% z 3963 příspěvků o českých operátorech na sociálních sítích mělo ve stejném období negativní charakter, naopak 42% je pozitivních, s čímž úzce souvisí i úroveň poskytované zákaznické podpory v online prostředí. Její význam dokládá Managing Director Brand Embassy Vít Horký daty: „Až 70% zákazníků odchází od firem kvůli nespokojenosti s úrovní zákaznického servisu. Vzhledem k tomu, že na sociálních sítích je dnes globálně 1 miliarda uživatelů a v Česku takřka 4 miliony, nevyplácí se tento komunikační kanál podceňovat.“

Zákaznickou podporu na sociálních sítích řeší u českých operátorů podle zjištění společnosti týmy mezi 3 – 7 lidmi dle aktuální potřeby, které svými aktivitami pokrývají všechna nejvíce používaná sociální média – Facebook, twitter, Google+, YouTube a externí i vlastní blogy a diskuzní fóra, s výjimkou Vodafonu, který vlastní fórum zatím připravuje. Co se od nich očekává shrnuje Lenka Černá z Vodafonu: „Na sociálních sítích řešíme jak obecné, tak konkrétní zákaznické dotazy a slouží nám jako okamžitá zpětná vazba na produkty a služby. Využíváme je pro zlepšení zákaznické zkušenosti.“ Že zákaznické dotazy nejsou na prvním místě zmíněny náhodou dokládají opět čísla Brand Embassy, podle kterých mělo charakter otázky či žádosti o pomoc 53% všech sociálních interakcí s operátory.

Komunikace jak jde čas

Sídlo spol. T-Mobile (Foto: Karel Wolf)

Sídlo spol. T-Mobile (Foto: Karel Wolf)

Ještě důležitější, než jinde, je pro úspěšnou komunikaci operátorů na sociálních sítích časové hledisko, jak potvrzuje Ivo Mareček z T-Mobilu: „Za jeden z nejdůležitějších faktorů úspěšnost na sociálních sítích, respektive spíše za nutnost, považujeme schopnost řešit požadavky zákazníků k maximální spokojenosti i v naprosto minimálním čase.“ Časy, které si firmy hlídají jsou především ten na první reakci a na vyřešení problému, dalším parametrem je například procento zodpovězených dotazů, kde se ve své odpovědi O2 chlubí dokonce 92%.

Vít Horký za Brand Embassy výzkum shrnuje: „Je zajímavé, že zatímco místní operátoři jsou v českých médiích líčeni poměrně negativně a ti britští jsou jim často dáváni za vzor, na sociálních sítích je tento obraz z pohledu uživatelů převrácený. Má to však své opodstatnění – jak je zřejmé z našeho průzkumu, na rozdíl od jiných komunikačních kanálů operátoři sociální sítě nepodcenili, věnují se jim velice intenzivně a na kvalitní úrovni, což s sebou přináší i ovoce v podobě pozitivní odezvy klientů.“

Rubriky: InternetTelekomunikace

Související příspěvky

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů
Zprávičky

Muskova společnost xAI představila novou verzi chatbota Grok 4

11. 7. 2025
Český T-Mobile vyčleňuje vysílače do samostatné firmy
Zprávičky

Na Slovensku skončila největší elektronická aukce mobilních frekvencí

10. 7. 2025
Zprávičky

Spotřeba mobilních dat Čechů v zahraničí loni stoupla v průměru o desetinu

8. 7. 2025
Zprávičky

Rusko vypne signál cizincům, kteří ke svým SIM kartám nedoplní biometrické údaje

8. 7. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Kryptoměny a jejich ekonomika

Bitcoin pokračuje v růstu na další rekordy, překonal hranici 118 000 dolarů

ČTK
11. 7. 2025

Cena bitcoinu dnes pokračuje v prudkém růstu. Kolem 8:30 SELČ se vyšplhala na další

Hackeři ukradli data 5,7 milionu zákazníků australských aerolinek Qantas

ČTK
11. 7. 2025

Hackeři v rámci rozsáhlého kybernetického útoku z minulého týdne ukradli data 5,7 milionu zákazníků

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Muskova společnost xAI představila novou verzi chatbota Grok 4

ČTK
11. 7. 2025

Americká společnost xAI miliardáře Elona Muska představila nový model chatbota Grok 4. Ten má

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Ministerstvo vnitra odhalilo kybernetický útok, údaje občanů neunikly

ČTK
10. 7. 2025

Ministerstvo vnitra odhalilo kybernetický útok na jeden ze systémů úřadu, oznámil dnes na tiskové

Český T-Mobile vyčleňuje vysílače do samostatné firmy

Na Slovensku skončila největší elektronická aukce mobilních frekvencí

ČTK
10. 7. 2025

Na Slovensku včera skončila největší elektronická aukce mobilních frekvencí v historii země. Vynesla rekordní

Vláda zakázala používat ve státní správě produkty čínské společnosti DeepSeek

ČTK
9. 7. 2025

Vláda zakázala používat ve státní správě jakékoli produkty čínské společnosti DeepSeek. Rozhodla tak na

Nvidia jako první firma na burze dosáhla tržní hodnoty 4 bilionů dolarů

ČTK
9. 7. 2025

Americký výrobce čipů Nvidia se stal celosvětově první firmou s akciemi na burze, jejíž

Vláda zavede sedmiprocentní digitální daň pro internetové giganty

Při kyberútoku v Nemocnici Nymburk mohly uniknout osobní údaje pacientů

ČTK
9. 7. 2025

Při kyberútoku v Nemocnici Nymburk z minulého týdne mohly uniknout osobní údaje pacientů. Zda

Tiskové zprávy

Společnost QNAP představuje myQNAPcloud One Beta

Acer slaví několikanásobné ocenění cenou Red Dot Product Design Awards 2025

Acer for Business EMEA překonává růst trhu

Nejnovější modely Acer Chromebook Plus nyní s 12měsíčním balíčkem Google AI Pro včetně služby NotebookLM zdarma

ANECT mění vedení společnosti a posiluje management

Optimize by Acer: nejnovější evoluce v oblasti podnikových záručních podmínek

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Kalendář

Zář 22
22. září @ 8:00 - 26. září @ 17:00

EMO Hannover 2025

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

Lcm

Android (OS)

dB

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Střevní mikrobiom mohl ovlivnit i růst mozku předků člověka
  • 3I/ATLAS: Mezihvězdný objekt je možná nejstarší kometou, kterou jsme kdy spatřili
  • Úpadek vědy a konec civilizací

RSS AbcLinuxu RSS

  • Počítačová hra DOGWALK
  • AI řešení náboru pracovníku pro McDonald's mělo přihlašovací jméno 123456 a heslo 123456
  • Visual Studio Code a VSCodium 1.102
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.