Jaké bestsellery mají v nabídce výrobci tiskáren?

Oslovili jsme přední dodavatele kancelářských tiskových zařízení, aby se s námi podělili o to, co považují za bestseller ve své nabídce a jaký nejlevnější model by svým zákazníkům v současné době doporučili.
Podle Víta Vyhnálka z Brotheru záleží u levných zařízení na kategorii produktů, kterou zákazník hledá: „Z inkoustových produktů můžeme doporučit model DCP-J100, malé inkoustové multifunkční zařízení s velmi levným provozem, kvalitním tiskem běžných dokumentů, ale i fotografií. Z kategorie monolaserů doporučujeme model HL-L1110E, což je malá tiskárna s rychlým tiskem.“ Z řady barevných laserových a led produktů doporučuje Vyhnálek model DCP-9015CDW, plnobarevné A4 multifunkční zařízení s LED tiskovou technologií a duplexem. Z tiskáren štítků model PT-H110, což je ruční tiskárna s QWERTY klávesnicí a tiskem na 12 mm samolepící pásky.

„Barevná A4 multifunkční tiskárna OKI MC363dn je cenově dostupné zařízení vhodné pro menší pracovní skupiny a malé kanceláře. Pracuje rychlostí 26 stran A4 za minutu barevně a 30 černobíle,“ říká Jana Bořilová, ze společnosti OKI. Pro rychlejší a pohodlnější práci disponuje model automatickým oboustranným podavačem (RDAF) na 50 listů a také rychlým oboustranným tiskem. Zařízení má rozšířenou záruku na 3 roky po bezplatné registraci produktu. Doporučená cena je 8 085 Kč bez DPH, přičemž v akčních nabídkách lze prý zařízení pořídit ještě výhodněji.


V nabídce Epsonu vybral Marcel Divín dva modely: „WorkForce WF-2750DWF spojuje výkon, kvalitu tisku a výbavu v podobě WiFi, duplexní jednotky, automatického podavače dokumentů či mobilního tisku v kombinaci s velmi atraktivní cenou zařízení. Základní model multifunkční inkoustové tankové tiskárny je L382, která uživateli nabídne jednoduché ovládání a použití s výhodami inkoustového tankového systému, tedy extrémně nízkými tiskovými náklady a spotřebním materiálem na 19 500 stran v ceně.“

„U tiskáren platí, že čím levnější zařízení si koupíte, tím dražší potom bude tisk samotný. Pro zákazníky je nejlépe najít zařízení, kde je cena pořizovací vyvážena s cenou dalšího provozu,“ upozorňuje Petr Kváča ze společnosti Janus, která na místním trhu zastupuje značku Kyocera, a pokračuje: „Díváme se na TCO (tedy na náklady celkového vlastnictví) a nejen na kupní cenu hardwaru. My jako prodejce se snažíme prodat vždy zařízení optimální, nikoli nejlevnější.“

Také Canon svým zákazníkům doporučujeme vybírat si zařízení spíše podle účelu než podle pořizovací ceny. „Je třeba si například uvědomit, že levné zařízení může mít vysoké provozní náklady, tudíž zákazník sice ušetří při pořízení, ale provoz ho pak bude zbytečně zatěžovat,“ varuje Petr Hnilička z Canonu. Každé zařízení podle něj má konkrétní určení – od malé kanceláře až po nasazení ve velké nadnárodní organizaci s různými typy provozů. Kancelář, banka nebo výrobní závod tak prý mají jiné nároky, podle nichž je třeba se při výběru řídit.

Podobně se k tomu staví i další oslovený výrobce. „Možná je to trochu zvláštní, ale většinou zákazníkům nedoporučujeme nákup těch nejlevnějších zařízení. Jen málo firem je tak bohatých, aby si mohly dovolit koupit to nejlevnější. Nabízíme zařízení s výbornými provozními náklady a s nízkými celkovými náklady na vlastnictví,“ tvrdí Pavel Kelča ze společnosti Konica Minolta. Ačkoli pořizovací cena jejich multifunkcí prý nemusí být nejnižší, díky pronájmu a nízké ceně stránky platí zákazník údajně měsíčně méně, než u „levných“ tiskáren.

Bestsellery pro kancelářský tisk

Bestsellerem v nabídce OKI je LED model OKI MC562dnw, který nabízí barevný tisk, skenování, kopírování a fax v jediném zařízení formátu A4. „Tiskne a skenuje rychlostí až 30 stran za minutu, nabízí oboustranné automatické skenování, kopírování i tisk z předního podavače až na 100 listů, což u jiných výrobců nebývá standardem,“ popisuje Jana Bořilová. Tato multifunkce je podle ní vhodná pro tisk okolo 5000 stran měsíčně, vyniká nízkými provozními náklady díky velkokapacitním tonerům až na 7000 stránek a rozšířenou tříletou zárukou. Výhodou pro menší kanceláře bez počítačové sítě je integrovaný Wi-Fi modul. Aktuálně lze tento bestseller pořídit pod 10 tisíc bez DPH.

Konica Minolta mezi bestsellery řadí model bizhub C227, který prý nabízí výbornou ekonomiku, barevný tisk až do formátu A3 a hladce zapadne do jakéhokoli firemního prostředí. „Jde o jakýsi základní model pro každou firmu, která chce tisknout ekonomicky, a přitom se nechce svým zákazníkům prezentovat ušmudlanými výtisky ze strojů plněných dosypaným tonerem,“ Pavel Kelča. Letošní prodeje v ČR odhaduje výrobce řádově na 2000 ks.

Brother za bestseller považuje plnobarevné LED multifunkční zařízení DCP-9020CDW, které je prý uživateli vyhledáváno pro svoji vyváženost mezi pořizovací cenou a svými parametry. „Mezi hlavní výhody patří podavač originálů ADF, automatický duplex, zásoba papíru na 250 listů, rovný průchod papíru s možností tisku na nestandardní média. Síťová konektivita LAN i WiFi s vysokou rychlostí 18 stran za minutu monochromatického i plnobarevného tisku,“ vyjmenovává Vít Vyhnálek. Cena tohoto zařízení je 7200 Kč bez DPH. V roce 2016 Brother těchto zařízení prodal přes 4200 kusů.

Bestsellerem Epsonu v segmentu ITS je multifunkční tiskárna L386. „Jde o inkoustový tankový systém s Wi-Fi připojením, jednoduché konstrukce s možnosti mobilního tisku. Zásadní výhodou je objem spotřebního materiálu, který je přímo v dodání, a to je dohromady 19 500 stran. Náklady na tisk se pohybují na úrovni 5 haléřů za ČB tisk a 16 haléřů za barevný tisk včetně DPH,“ chlubí se Marcel Divín. Bestsellerem značky Epson v segmentu WorkForce Pro tiskáren je řada WorkForce Pro WF-5620DWF. Kombinace výbavy, výkonu, nákladu na tisk a vstupní ceny jemně nad 6 000 Kč včetně DPH prý dává uživateli jedinečný mix všeho, co v kanceláří použije.

Canon podle posledních reakcí zákazníku z pohledu zájmu považuje za bestseller řadu zařízení imageRunner třetí generace. „Modely se vzájemně liší jen rychlostí, příslušenstvím a některými drobnostmi vycházejícími z hardwarové konfigurace, zbytek funkcí je identický,“ říká Petr Hnilička. Díky tomu podle něj zákazník volí optimální model, který vyhovuje jeho potřebám.

Společnosti Janus se vždy snaží zákazníkovi nabídnout takové zařízení, které odpovídá jeho požadavkům a potřebám. „Není to tak, že bychom považovali některé zařízení za horší nebo lepší,“ komentuje Petr Kváča.

Exit mobile version