• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Ještě nevyužíváte umělou inteligenci? Nebojte, neujel vám vlak

Redakce
18. 11. 2019
| Články

Umělá inteligence proniká do mnoha odvětví lidské činnosti. Zdaleka ne všechny firmy už ale AI implementovaly. Pokud mezi ně také nepatříte, nemusíte mít strach, že by vám už tento technologický vlak ujel. Stejně tak se nemusíte hned od začátku pouštět do rozsáhlých projektů, které komplexně zasahují do mnoha procesů vaší společnosti. Důležitá je cesta a ta může začít i menšími kroky.

Umělá inteligence krok po kroku

Jedna z nejdůležitějších součástí cesty za využitím potenciálu umělé inteligence je rozvaha. Důležité je přemýšlet nad problémem, procesem nebo službou samotnou a tím, zda je AI tím pravým řešením. Nedokáže přece jen člověk něco lépe sám?

Pokud váš problém odpověď na tuto otázku neřeší, ukažme si na příkladu práce zákaznického centra, proč se někdy vyplatí udělat na začátku zdánlivě nesmělý malý krok. A proč tedy není nutné se do projektů implementujících AI vrhat po hlavě a investovat do nich velké částky. A to i v případě, že řešení komplikovanější situace by ve výsledku přineslo mnohem větší benefity.

Je úplně v pořádku pustit se nejprve například „jen“ do implementace self-service (samoobslužného) chatbota využívajícího umělou inteligenci a následně při jeho úspěšném fungování se soustředit i na další části cesty zákazníka. Jedině tak totiž můžete využití AI postupně optimalizovat a při jejím rozsáhlejším zapojení investovat efektivně.

Už teď jste tak předešli tomu, že vás váš projekt už od začátku pohltí svojí komplexností, rozsahem i rozpočtem. Je ale potřeba ještě promyslet měření a vyhodnocování inovativních řešení a další nezbytné kroky. Pomohou vám následující otázky.

10 základních otázek, které si musíte položit než s AI vůbec začnete

  • Proč? Základní otázce – proč to vlastně potřebujeme – se nevyhne žádný úspěšný projekt. Ptejte se tak například – zda se potýká vaše společnost s konkrétním problémem, otázkou nebo procesem, který by implementace AI vyřešila?
  • Co na to zákazník? Jaký vliv bude mít implementace umělé inteligence na samotného zákazníka? Ocení zákazník změny, které inovace přinesou nebo je s dosavadním procesem spokojen a změny ho mohou spíše rozhodit?
  • Díváte se kolem sebe? Neexistuje na trhu již řešení, které se věnuje stejné problematice? Nesnažíte se vymyslet něco, co už někde funguje?
  • Co je třeba připravit a jak dlouho to bude trvat? Představu byste dopředu měli mít i o tom, jak dlouho bude trvat implementace nového řešení a co to pro vás reálně znamená.
  • Zcela zásadní je přemýšlet i o tom, jak bude implementace AI ovlivňovat stávající procesy a operace a jak to všechno ovlivní zákazníky a jejich zkušenost s vaší společností.
  • Jak zjistíte, že jste úspěšní? Zaměřte se i na to, zda lze vliv moderních řešení a inovativních přístupů s využitím umělé inteligence měřit.
  • Data. Ta budou důležitá nejen pro běh celého procesu, ale zcela zásadní je i to, zda už teď máte dostatek dat nebo jste schopni je shromáždit tak, aby se AI systémy měly z čeho učit.
  • Jistě se nevyhnete ani tomu, že bude třeba vyřešit, co se starou infrastrukturou? A s tím se pojí i další otázka, základní a určující. Taková, která nás vrací zase na začátek k první otázce. Je AI opravdu tím nejvhodnějším způsobem, který řeší to s čím se potýkáte?

Proč zákaznická centra čekají na umělou inteligenci, aneb dva pohledy na AI

Na implementaci umělé inteligence se můžete dívat z několika pohledů. Experti z IFS popisují toto dilema na příkladu zákaznického centra. Proti sobě tak stojí ti, kdo o implementaci rozhodují a ti, kdo mají přímý kontakt se zákazníky, které změna nejpravděpodobněji zasáhne.

Důležité je bezesporu zvážit oba pohledy. “Někdy se stává, že seniorní decision makeři ve velkých společnostech mají jen vzdáleně realistickou představu o tom, jak AI může pomoci v konkrétních situacích, jakou může být právě kontaktní centrum. Proto se musí jasně určit hranice a metriky projektu. Zcela jasně se musí dopředu vydefinovat i dosažitelné cíle,” popisuje Steve Morrell, hlavní analytik společnosti IFS.

Implementace AI řešení v rámci procesů komunikace se zákazníkem mohou vést například ke snížení počtu nutně prováděných hovorů a tak i nákladů. Nemusí to ale vždy znamenat potřebu snižovat stavy zaměstnanců. Je třeba v inovativním přístupu vidět příležitost, jak zákaznickou zkušenost zkvalitnit, ne ji pouze zlevnit. To by bylo krátkozraké řešení, které neodpovídá investicím do zavádění umělé inteligence. V případě zákaznického centra je možné situaci interpretovat tedy i jinak. Umělá inteligence nejenže může pomoci snižovat náklady, ale především nabízí alternativu těm, pro které je telefonát s operátorem spíše zbytečným a nepříjemným průtahem. Inovace mají být efektivní a mají pomáhat, navrhujte tak svůj AI projekt tak, aby ušetřil, ale i dostal proces, do kterého je zapojen na novou úroveň.

Kdo to udělá?

Jakmile zodpovíte všechny důležité otázky, naplánujete cíle a nastavíte měření úspěšnosti, jste připraveni pustit se do výběru dodavatele. I v této fázi vyvstává hned několik otázek, které vám s tímto procesem pomohou. V tak medializované oblasti, jakou je umělá inteligence totiž může být obtížné se v nabídkách zdánlivě podobných řešení vyznat.

U chatbotů se tak můžete dostat od řešení, která mají omezenou schopnost jednoduché konverzace a nejsou schopni se dále učit, až po varianty, které pracují s přirozeným jazykem a postupně se sami z komunikace se zákazníky učí a zlepšují. Lišit se samozřejmě budou i cenou, dobou potřebnou pro vývoj řešení i potřebnými zdroji.

Musíte se tak rozhodnout především mezi rychlou pomocí, která se už ale nebude příliš vyvíjet a dlouhodobým strategickým řešením, do kterého bude třeba investovat, a to jak čas, tak peníze. „Podniky, které o implementaci AI řešení uvažují musí zvážit také to, jaký typ vývojářského a implementačního modelu je pro ně nejvhodnější, jestli na to bude stačit interní tým nebo upřednostní raději třetí stranu, která už s implementací má větší zkušenosti a podobně,“ vysvětluje Milan Tesař, obchodní ředitel společnosti InfoConsulting, která je hlavním partnerem společnosti IFS v České republice a poskytuje komplexní dodávky špičkového švédského ERP systému IFS Applications.

IFS Applications

Aby bylo Vaše podnikání úspěšné, je třeba se neustále přizpůsobovat a pružně reagovat na rychle se měnící podmínky trhu. ERP software IFS Applications kombinuje přední technologii s jedinečnou znalostí vašeho průmyslového odvětví, aby vám pomáhal držet krok s trendy, jako je Internet věcí (IoT), digitální transformace, servitizace a individualizace. Nabízí komplexní funkce k optimalizaci Vašich operací a také výjimečné uživatelské rozhraní, díky kterému budou vaši zaměstnanci systém rádi používat.

Společnost InfoConsulting Czech poskytuje komplexní dodávky švédského ERP systému IFS Applications. Od implementace systému přes jeho špičkovou podporu až po kontinuální rozvoj podle potřeb zákazníka. Díky kombinaci špičkového produktu, týmu zkušených konzultantů a certifikovaných vývojářů, pomáhá firmám snížit výdaje a zajistit vyšší produktivitu i zisk.

Seznamte se s IFS Applications i Vy a objevte výhody, které může přinést Vašemu podniku!

Rubriky: Podnikový softwareTechnologie

Související příspěvky

JIří Hub, výkonný ředitel, Asseco Solutions
Články

Jiří Hub: Změna je život, stagnace smrt

30. 6. 2022
750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří
Zprávičky

Siemens koupí za 1,58 miliardy dolarů softwarovou firmu Brightly

29. 6. 2022
Články

Nízká poptávka po obchodních dovednostech u vývojářů vytváří problém

27. 6. 2022
Nejdůležitější trendy v oblasti bezpečnosti a řízení rizik
Články

Cisco nabídne monitoring složitého prostředí aplikací pomocí platformy AppDynamics cloud

24. 6. 2022

Zprávičky

Celosvětový vývoz polovodičů do Ruska po sankcích Západu klesl o 90 %

ČTK
30. 6. 2022

Světový vývoz polovodičů do Ruska po uvalení západních sankcí kvůli invazi Moskvy na Ukrajinu

Dzurilla předává agendu vládního zmocněnce pro digitalizaci Bartošovi

Novým ředitelem NÚKIB jmenovala vláda od července náměstka Kintra

ČTK
30. 6. 2022

Novým ředitelem Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) jmenovala dnes vláda dosavadního

Cloudové služby nejsou pro útočníky jen cílem, ale i prostředkem

Írán a Hizballáh se podle Izraele pokusily o hackerský útok na misi OSN

ČTK
30. 6. 2022

Írán a jeho libanonský spojenec Hizballáh se pokusily o kybernetický útok na mírovou misi

Notoricky známý ransomwarový gang Conti skončil. Kvůli sankcím na Rusko

Redakce
29. 6. 2022

Válka na Ukrajině může mít dopad na celou řadu zdánlivě nesouvisejících oblastí. A to

Apple představil novou generaci telefonů iPhone

iPhone patří již 15 let ke klíčovým produktům firmy Apple

ČTK
29. 6. 2022

První generace iPhonu se v USA začala prodávat 29. června 2007. Vzhledem k prodejním

T-Mobile po nedělním kybernetickém útoku obnovil zasažené systémy

ČTK
29. 6. 2022

Operátor T-Mobile včera po nedělním kybernetickém útoku obnovil všechny zasažené systémy a postupně se

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Siemens koupí za 1,58 miliardy dolarů softwarovou firmu Brightly

ČTK
29. 6. 2022

Divize německé strojírenské společnosti Siemens koupí za 1,58 miliard USD (36,9 miliardy Kč) americkou

Česká společnost Memsource získala investici 370 milionů Kč

ČTK
28. 6. 2022

Česká společnost Memsource, která se zabývá automatizovanými překlady jazyků, získala strategickou investici 15 milionů

Tiskové zprávy

Hewlett Packard Enterprise se nově zapojí do esport platformy

Slovenská firma Q&L Industrial Services bude podporovat logistické procesy s pomocí cloudového softwaru Infor

Skenery Epson získaly uznání v podobě sedmi ocenění DataMaster Lab Awards

Vývoj spotřebitelského chování: Jak se mohou firmy přizpůsobit a prosperovat

Acronis: až pětina organizací zažije výpadek provozu v důsledku ransomwarového útoku

Škoda Auto zavádí privátní standalone 5G síť

Zpráva dne

Doživotní licence na Windows 10 za € 11, Office za € 23, v červnu s námi ušetříte až 91 %!

Doživotní licence na Windows 10 za € 11, Office za € 23, v červnu s námi ušetříte až 91 %!

Redakce
1. 6. 2022

Supernabídka od Goodoffer24 pokračuje i v červnu! Nejzajímavější z nabídek je bezpochyby doživotní licence na...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Musk a Twitter, příběh robotických účtů

Pavel Houser
6. 6. 2022

Vztah mezi Elonem Muskem a Twitterem byl zásadní dávno před tím, než se Musk rozhodl firmu...

Slovník

KPI

Backupovat

Avast

Nejpopulárnější články

SonicWall a Arcserve pro bezpečnost dat od partnerů distributora Entec

Jak jsme na tom s řízením kybernetické bezpečnosti

Richard Jan Voigts
27. 5. 2022

Vědci přišli na levnou výrobu nejlepšího grafenu

Pavel Houser
3. 6. 2022

Téměř polovina finančních ředitelů považuje samoobslužná data a analytiku za hnací sílu produktivity zaměstnanců

Redakce
25. 5. 2022

Cloudové služby nejsou pro útočníky jen cílem, ale i prostředkem

Poptávka po odbornících na kyberbezpečnost strmě roste, stejně tak i jejich platy

Redakce
31. 5. 2022

Broadcom převezme VMware za 61 miliard dolarů

ČTK
26. 5. 2022

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události byz Byznys Cloud Ekomerce Hardware inter Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Oceány mohou být i na planetách zcela nepodobných Zemi
  • Robopes s rukou na svou první misi vyrazil do podzemního labyrintu
  • Denní rytmus matky podporuje vývoj biologických hodin plodu

RSS AbcLinuxu RSS

  • Slovenská ministryně informatizace používá heslo Mirri2020
  • Ubuntu Touch OTA-23
  • Pitivi 2022.06 — Reel Easing

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.