• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
Home Články

Ještě nevyužíváte umělou inteligenci? Nebojte, neujel vám vlak

Redakce
18. 11. 2019
| Články

Umělá inteligence proniká do mnoha odvětví lidské činnosti. Zdaleka ne všechny firmy už ale AI implementovaly. Pokud mezi ně také nepatříte, nemusíte mít strach, že by vám už tento technologický vlak ujel. Stejně tak se nemusíte hned od začátku pouštět do rozsáhlých projektů, které komplexně zasahují do mnoha procesů vaší společnosti. Důležitá je cesta a ta může začít i menšími kroky.

Umělá inteligence krok po kroku

Jedna z nejdůležitějších součástí cesty za využitím potenciálu umělé inteligence je rozvaha. Důležité je přemýšlet nad problémem, procesem nebo službou samotnou a tím, zda je AI tím pravým řešením. Nedokáže přece jen člověk něco lépe sám?

Pokud váš problém odpověď na tuto otázku neřeší, ukažme si na příkladu práce zákaznického centra, proč se někdy vyplatí udělat na začátku zdánlivě nesmělý malý krok. A proč tedy není nutné se do projektů implementujících AI vrhat po hlavě a investovat do nich velké částky. A to i v případě, že řešení komplikovanější situace by ve výsledku přineslo mnohem větší benefity.

Je úplně v pořádku pustit se nejprve například „jen“ do implementace self-service (samoobslužného) chatbota využívajícího umělou inteligenci a následně při jeho úspěšném fungování se soustředit i na další části cesty zákazníka. Jedině tak totiž můžete využití AI postupně optimalizovat a při jejím rozsáhlejším zapojení investovat efektivně.

Už teď jste tak předešli tomu, že vás váš projekt už od začátku pohltí svojí komplexností, rozsahem i rozpočtem. Je ale potřeba ještě promyslet měření a vyhodnocování inovativních řešení a další nezbytné kroky. Pomohou vám následující otázky.

10 základních otázek, které si musíte položit než s AI vůbec začnete

  • Proč? Základní otázce – proč to vlastně potřebujeme – se nevyhne žádný úspěšný projekt. Ptejte se tak například – zda se potýká vaše společnost s konkrétním problémem, otázkou nebo procesem, který by implementace AI vyřešila?
  • Co na to zákazník? Jaký vliv bude mít implementace umělé inteligence na samotného zákazníka? Ocení zákazník změny, které inovace přinesou nebo je s dosavadním procesem spokojen a změny ho mohou spíše rozhodit?
  • Díváte se kolem sebe? Neexistuje na trhu již řešení, které se věnuje stejné problematice? Nesnažíte se vymyslet něco, co už někde funguje?
  • Co je třeba připravit a jak dlouho to bude trvat? Představu byste dopředu měli mít i o tom, jak dlouho bude trvat implementace nového řešení a co to pro vás reálně znamená.
  • Zcela zásadní je přemýšlet i o tom, jak bude implementace AI ovlivňovat stávající procesy a operace a jak to všechno ovlivní zákazníky a jejich zkušenost s vaší společností.
  • Jak zjistíte, že jste úspěšní? Zaměřte se i na to, zda lze vliv moderních řešení a inovativních přístupů s využitím umělé inteligence měřit.
  • Data. Ta budou důležitá nejen pro běh celého procesu, ale zcela zásadní je i to, zda už teď máte dostatek dat nebo jste schopni je shromáždit tak, aby se AI systémy měly z čeho učit.
  • Jistě se nevyhnete ani tomu, že bude třeba vyřešit, co se starou infrastrukturou? A s tím se pojí i další otázka, základní a určující. Taková, která nás vrací zase na začátek k první otázce. Je AI opravdu tím nejvhodnějším způsobem, který řeší to s čím se potýkáte?

Proč zákaznická centra čekají na umělou inteligenci, aneb dva pohledy na AI

Na implementaci umělé inteligence se můžete dívat z několika pohledů. Experti z IFS popisují toto dilema na příkladu zákaznického centra. Proti sobě tak stojí ti, kdo o implementaci rozhodují a ti, kdo mají přímý kontakt se zákazníky, které změna nejpravděpodobněji zasáhne.

Důležité je bezesporu zvážit oba pohledy. “Někdy se stává, že seniorní decision makeři ve velkých společnostech mají jen vzdáleně realistickou představu o tom, jak AI může pomoci v konkrétních situacích, jakou může být právě kontaktní centrum. Proto se musí jasně určit hranice a metriky projektu. Zcela jasně se musí dopředu vydefinovat i dosažitelné cíle,” popisuje Steve Morrell, hlavní analytik společnosti IFS.

Implementace AI řešení v rámci procesů komunikace se zákazníkem mohou vést například ke snížení počtu nutně prováděných hovorů a tak i nákladů. Nemusí to ale vždy znamenat potřebu snižovat stavy zaměstnanců. Je třeba v inovativním přístupu vidět příležitost, jak zákaznickou zkušenost zkvalitnit, ne ji pouze zlevnit. To by bylo krátkozraké řešení, které neodpovídá investicím do zavádění umělé inteligence. V případě zákaznického centra je možné situaci interpretovat tedy i jinak. Umělá inteligence nejenže může pomoci snižovat náklady, ale především nabízí alternativu těm, pro které je telefonát s operátorem spíše zbytečným a nepříjemným průtahem. Inovace mají být efektivní a mají pomáhat, navrhujte tak svůj AI projekt tak, aby ušetřil, ale i dostal proces, do kterého je zapojen na novou úroveň.

Kdo to udělá?

Jakmile zodpovíte všechny důležité otázky, naplánujete cíle a nastavíte měření úspěšnosti, jste připraveni pustit se do výběru dodavatele. I v této fázi vyvstává hned několik otázek, které vám s tímto procesem pomohou. V tak medializované oblasti, jakou je umělá inteligence totiž může být obtížné se v nabídkách zdánlivě podobných řešení vyznat.

U chatbotů se tak můžete dostat od řešení, která mají omezenou schopnost jednoduché konverzace a nejsou schopni se dále učit, až po varianty, které pracují s přirozeným jazykem a postupně se sami z komunikace se zákazníky učí a zlepšují. Lišit se samozřejmě budou i cenou, dobou potřebnou pro vývoj řešení i potřebnými zdroji.

Musíte se tak rozhodnout především mezi rychlou pomocí, která se už ale nebude příliš vyvíjet a dlouhodobým strategickým řešením, do kterého bude třeba investovat, a to jak čas, tak peníze. „Podniky, které o implementaci AI řešení uvažují musí zvážit také to, jaký typ vývojářského a implementačního modelu je pro ně nejvhodnější, jestli na to bude stačit interní tým nebo upřednostní raději třetí stranu, která už s implementací má větší zkušenosti a podobně,“ vysvětluje Milan Tesař, obchodní ředitel společnosti InfoConsulting, která je hlavním partnerem společnosti IFS v České republice a poskytuje komplexní dodávky špičkového švédského ERP systému IFS Applications.

IFS Applications

Aby bylo Vaše podnikání úspěšné, je třeba se neustále přizpůsobovat a pružně reagovat na rychle se měnící podmínky trhu. ERP software IFS Applications kombinuje přední technologii s jedinečnou znalostí vašeho průmyslového odvětví, aby vám pomáhal držet krok s trendy, jako je Internet věcí (IoT), digitální transformace, servitizace a individualizace. Nabízí komplexní funkce k optimalizaci Vašich operací a také výjimečné uživatelské rozhraní, díky kterému budou vaši zaměstnanci systém rádi používat.

Společnost InfoConsulting Czech poskytuje komplexní dodávky švédského ERP systému IFS Applications. Od implementace systému přes jeho špičkovou podporu až po kontinuální rozvoj podle potřeb zákazníka. Díky kombinaci špičkového produktu, týmu zkušených konzultantů a certifikovaných vývojářů, pomáhá firmám snížit výdaje a zajistit vyšší produktivitu i zisk.

Seznamte se s IFS Applications i Vy a objevte výhody, které může přinést Vašemu podniku!

Rubriky: Podnikový softwareTechnologie

Související příspěvky

Komentujeme

Web na 19 kroků – a na kolik by to vyšlo dnes?

8. 12. 2019
DNS přes HTTPS – budoucnost soukromí na webu
Články

DNS přes HTTPS – budoucnost soukromí na webu

7. 12. 2019
Články

Kybernetické bezpečnostní trendy pro rok 2020

6. 12. 2019
Články

Bezpečnostních incidentů je moc, lidé nestíhají

5. 12. 2019

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Ericsson zaplatí přes miliardu dolarů kvůli korupci v USA

ČTK
7. 12. 2019

Firma se zapojila se do systému vyplácení úplatků a falšování účetnictví. Společnost Ericsson se

Rakouská firma AMS uspěla s nabídkou na převzetí Osramu

ČTK
7. 12. 2019

AMS mj. dodává Applu senzory pro rozeznávání obličeje použité v telefonu iPhone. Rakouský výrobce

Následující dva pondělky přinesou e-shopům vrcholy vánočních prodejů

Pavel Houser
6. 12. 2019

V týdnu od 9. do 15. prosince se obraty českých e-shopů budou celkově blížit

Ruští hackeři dle americké obžaloby ukradli přes 100 milionů USD

ČTK
6. 12. 2019

Malware Dridex, který se poprvé objevil na konci roku 2011, má na svědomí miliony

Huawei žaluje amerického telekomunikačního regulátora FCC

ČTK
6. 12. 2019

Venkovští operátoři v USA při nákupu produktů a služeb Huawei a ZTE nemohou napříště

Deutsche Telekom pozastavil uzavírání dohod pro 5G

ČTK
5. 12. 2019

Mobilní operátoři varovali, že vyloučení Huawei z dodávek pro sítě 5G by v zemi

ČR patří v EU k průměru ve využívání a ochraně biometrických dat

ČTK
5. 12. 2019

Většina zemí shromažďuje data cestujících, všechny využívají i rozpoznávání obličejů kamerovými systémy. Česká republika

USA vyzvaly všechny země k pozastavení plánů na digitální daň

ČTK
5. 12. 2019

I česká vláda minulý měsíc schválila zavedení sedmiprocentní digitální daně pro velké internetové firmy.

Jihokorejský soud potvrdil Qualcommu rekordní pokutu 873 mil. USD

ČTK
4. 12. 2019

Jihokorejský soud dnes potvrdil pokutu 873 milionů dolarů (20 miliard Kč) americkému výrobci čipů

Tiskové zprávy

Vysokoškoláci chtějí nejčastěji pracovat v IT nebo v podnikových službách, středoškoláci v IT a v médiích

Společným cílem Prahy a České republiky je vybudování centra umělé inteligence

Sophos spustil cloudovou bezpečnostní informační platformu SophosLabs Intelix

Dell Technologies představuje autonomní infrastrukturu Dell EMC PowerOne

Algoritmus pro řízení vesmírných družic českého start-upu UptimAI pomáhá i v českém průmyslu

Konica Minolta zdvojnásobí rychlost digitalizace dokumentů v České spořitelně

Nejčtenější

  • Zákony informatiky: Beckstromův zákon a ekonomická hodnota sítě
    Zákony informatiky: Beckstromův zákon a ekonomická hodnota sítě
  • Velký přehled mezd v českém IT v roce 2019
    Velký přehled mezd v českém IT v roce 2019
  • Ericsson zaplatí přes miliardu dolarů kvůli korupci v USA
    Ericsson zaplatí přes miliardu dolarů kvůli korupci v USA
  • DNS přes HTTPS - budoucnost soukromí na webu
    DNS přes HTTPS - budoucnost soukromí na webu

Zpráva dne

Prodej softwaru na Cyber Monday

Prodej softwaru na Cyber Monday

Redakce
2. 12. 2019

Kyberpondělí spadá na pondělí 2. prosince a pro tento den vám zaokrouhlujeme ty nejlepší...

Komentujeme

Web na 19 kroků – a na kolik by to vyšlo dnes?

Pavel Houser
8. 12. 2019

Vezmeme 2 náhodně zvolené webové stránky, tematicky spolu nesouvisející. Kolika kliknutími se mezi nimi lze přemístit,...

Nadcházející akce

  1. DEEP LEARNING PRO SIGNÁLY A ČASOVÉ ŘADY V PROSTŘEDÍ MATLAB

    11. prosince @ 16:00 - 19:30

Zobrazit všechny Akce

Slovník

4C

Asociativní paměť

Behaviorální marketing

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Marketing Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zajímavosti Zpráva dne České IT

RSS abclinuxu – čerstvé zprávičky

  • Co jsou to klíčenka v Linuxu, gnome-keyring, Secret Service, D-Bus
  • Hlasování o init systémech a systemd v Debianu
  • David Revoy vydá svůj open source webový komiks Pepper&Carrot také knižně a ve vlastní režii

RSS Sciencemag.cz

  • Speciální sekvence projdou testy náhodnosti
  • Týden na ITBiz: Velký přehled mezd v českém IT
  • Největší černá díra je v clusteru galaxií Abell 85

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.