Kyocera v tisku prosazuje ekonomii, ekologii a systém

Japonská značka už více než čtvrt století slaví úspěchy s řadou tiskáren a multifunkcí Ecosys. Díky otevřené platformě HyPas lze stroje Kyocera, tedy i modely TASKalfa, snadno integrovat s dalšími aplikacemi, jako jsou například MyQ či M-Files. Podle Václava Dvorského, marketingového manažera společnosti Janus, která na českém trhu japonskou značku Kyocera zastupuje, tak lze snadno zařídit třeba převod papírového dokumentu přímo do DMS systému jedním tlačítkem.

Můžete přiblížit řadu Ecosys, její historii, současné produktové porfolio a klíčové vlastnosti a přednosti?

Ecosys je koncept/technologie značky Kyocera, který vznikl v roce 1992 a významně ovlivňuje všechna tisková zařízení, která Kyocera vyrábí. Tato technologie vznikla sloučením třech základních pojmů do jednoho celku: EKOnomie, EKOlogie a SYStém.

Václav Dvorský, JANUS

Ecosys je vlastně inovativní technologie tisku nabízející extrémně dlouhou životnost komponentů tiskových zařízení, vysokou kvalitu tisku společně s nízkým TCO a minimálními dopady na životní prostředí.

Její významnou součástí je jednoduchost rozšíření o další doplňky jako jsou finišery, sortery (třídiče), podavače, síťová rozhraní… Díky své univerzálnosti je možné všechny tato zařízení zapojit do libovolné sítě nebo operačního systému.

Není to tedy pouze jedna řada produktů, jedná se o celkový koncept používaný ve všech tiskových zařízeních Kyocera, tj. v obou základních produktových liniích Ecosys i TASKalfa.

Jaké jsou rozdíly mezi řadami Ecosys a TaskAlfa?

Kromě jednoznačného barevného rozlišení (Ecosys – bílá barva, TASKalfa – tmavá barva) je tím základním rozdílem jejich určení pro pracovní skupiny z pohledu tiskového výkonu. Zatímco řada Ecosys nabízí výborný výkon, spolehlivost a přizpůsobitelnost za dobrou cenu, řada TASKalfa je připravena plnit ty nejnáročnější úkoly v kontinuálním tiskovém nasazení.

Jaké inovace jsou v aktuálních strojích Ecosys a co dalšího chystáte?

Kyocera ECOSYS M6035

Kyocera inovuje svá tisková zařízení s každým uvedením nové řady nebo nového produktu. Tyto inovace se dotýkají prakticky každé části zařízení. Příkladem je typický ekologický pohled Kyocery na použití hardware, kde u nejnovějších zařízení můžete použít prázdnou tonerovou nádobku jako odpadní nádobku. Dále jsou to inovace v podpoře mobilního tisku, v otevřené platformě HyPas, která umožňuje instalaci a provoz aplikací třetích stran (jako je např. tiskové řešení MyQ), nebo další podpora integrace tiskových zařízení Kyocera do stávajících systémů firem a institucí.

Který ekonomický model provozu tiskových zařízení volí zákazníci nejčastěji a proč a jaký je tento trend v zahraničí?

Nejžádanějším modelem provozu tiskových zařízení je jejich pronájem s uzavřenou servisní smlouvou. Servisní organizace stará o dodávky veškerého spotřebního materiálu, tonerů, papírů a dílů, které se musí po čase vyměnit, stejně jako o řešení případných oprav. Ve smlouvě je stanovena cena za vytištěnou stránku, takže si firma může jednoduše spočítat náklady, které ji v souvislosti s tiskovými potřebami čekají. Firma tedy platí výhodnou paušální částku za pronájem hardware a pak za vytištěné strany podle ceníku servisní smlouvy.

Jaká moderní kancelářská řešení zařízení Kyocera umožňují provozovat?

Na zařízeních Kyocera vybavených platformou HyPas můžete provozovat jakoukoliv kompatibilní aplikaci třetích stran, typicky se jedná o MyQ jako představitele softwarového tiskového řešení, jehož cílem je nabídnout uživatelům univerzální nástroj, který poskytne veškeré funkce související s tiskovými službami, počínaje rozúčtováním tiskových nákladů, přes zabezpečení tiskových a kopírovaných úloh, funkci follow me, online monitorování všech tiskových zařízení, automatické objednávání tonerů a hlášení případných problémů (Servisní modul MyQ), scan management či grafické zpracování reportů.

V případě, že firma používá DMS systém (např. M-Files) ke zjednodušení schvalovacích procesů, elektronický oběh, vyhledávání a archivaci dokumentů, není problém zařízení Kyocera nastavit jako vstupní bod digitalizace dokumentů s přímým propojením na používaný DMS systém. V případě použití s MyQ se dokonce jedná o „jednotlačítkovou operaci“ převodu papírového dokumentu přímo do DMS systému.

Jak vypadá český trh tiskových řešení z pohledu poptávky po různých ekonomických modelech provozu?

Tisková zařízení lze do firmy pořídit a následně je provozovat v několika různých obchodních modelech. Základem je přitom zajištění nákladově efektivního a bezproblémového provozu, který uspokojí požadavky dané společnosti. Možností je několik, je to prodej, prodej s uzavřenou servisní smlouvou, pronájem nebo kompletní outsourcing tisku.

Finální výběr ekonomického modelu závisí na preferenci zákazníka, my však vždy doporučujeme provést před tak významnou změnou audit tiskového prostředí. Důkladná analýza tiskového prostředí ve firmě je základním předpokladem zavedení úsporného provozu, a to nejen vzhledem ke stávajícímu stavu, ale i vzhledem k dalšímu rozvoji firmy a jejich budoucích požadavků v nejbližších letech. Firma Janus nabízí všechny uvedené ekonomické modely včetně auditu.

Exit mobile version