Microsoft doufá, že Bing konečně uspěje

Windows jsou pro koncové uživatele i výrobce hardwaru za určitých podmínek stále častěji zdarma, čím hodlá Microsoft tento výpadek příjmů nahradit? Do hry by trochu překvapivě mohl vstoupit už tisíckrát odepisovaný Bing.
S takovým tvrzením alespoň přišel marketingový ředitel Microsoftu Chris Capossela na konferenci City Global Tech v New Yorku. Bing je přitom vesměs hodnocen jako totálně neúspěšný projekt, který pouze spotřeboval obrovské množství peněz. Capossela uvedl, že kromě Bingu by rostoucí roli měl hrát systém Windows Store. Microsoft by rád přiměl uživatele, aby strávili v on-line aplikacích Microsoftu více času, čemuž má třeba pomoci i větší propojení PC se světem her.

Nicméně k samotnému Bingu. Součástí strategie směrem k vyšším příjmům z on-line reklamy je i MS Edge. Podle Microsoftu se mění způsob, jak lidé používají Edge ve Windows 10 oproti prohlížečům ve Windows 7 a 8. Capossela tedy tvrdí, že tyto příjmy Microsoftu vlastně nebudou nezávislé na operačním systému, ale půjde vlastně o tržby z „postprodeje zařízení s Windows“. Totéž pak platí pro hlasového asistenta Cortana. I zde jde v zásadě o to, aby uživatelé alespoň částečně nahradili Google – s tím, že postupně přejdou na Bing i při samotném hledání. Propojením s aplikacemi Office by Microsoft chtěl Bing mnohem více dostat především do podnikové sféry.

Nadneseně řečeno, Bing má postupně převzít roli platformy, která bude víc než samotný vyhledávač (plus dejme tomu reklamní síť, webový e-mail, mapy a další standardní základní součásti). Tak to alespoň tvrdí Microsoft. Faktem je, že peníze investované do vývoje Bingu jsou už jednou ztraceny a když Microsoft v květnu oznamoval finanční čísla, samotné provozní výsledky Bingu již měly být uspokojivé. Ale i tak, jak připomíná Mary Jo Foleyová na ZDNet, vždyť Microsoft se s různou intenzitou pokouší protlačovat Bing již nějakých 10 let – takže je pochopitelné, že Caposselova tvrzení analytiky zatím zrovna nepřesvědčila.

Zajímavé v této souvislosti rovněž je, že letos k 1. říjnu desetiletá dohoda mezi Microsoftem a Yahoo o propojení jejich vyhledávacího byznysu přechází do fáze, kdy od ní obě strany mohou snadno alespoň částečně odstupovat.

Viz také: Hnacím motorem Microsoftu byl v uplynulém čtvrtletí cloud

Exit mobile version