Microsoft představil jednotné přihlašování pro Yammer a Office 365

Americká společnost Microsoft oznámila to, na co firemní zákazníci čekají již několik let – uživatelé firemní sociální sítě Yammer a kancelářské sady Office 365 již nebudou k přihlašování do těchto produktů potřebovat dvoje přihlašovací údaje.

I když Microsoft začal nabízet Yammer spolu s Office 365 krátce poté, co startup vyvíjející tuto firemní sociální síť koupil v polovině roku 2012, uživatelé se museli k oběma službám přihlašovat zvlášť, na což si samozřejmě řada firem stěžovala. Microsoft po dvou letech jejich stížnosti vyslyšel a oznámil, že od příštího měsíce umožní jednotné přihlašování na Office 365 a Yammeru.

Microsoft již nějakou dobu propojuje Yammer s různými komponenty a aplikacemi Office 365 typu SharePoint a i s jinými produkty jako Dynamics, avšak na zcela zřejmou věc – jednotné přihlašování bez nutnosti pamatovat si dvoje údaje – pozapoměl. V roadmapě zveřejněné v minulém roce Microsoft uváděl, že funkci jednotného přihlašování přinese před koncem roku 2013.

Není jasné, co zapříčinilo zdržení. Podle některých expertů Microsoft jednoduše komplexnost propojení Office 365 s Yammerem pod jednotným systémem přihlašování podcenil. Na druhou stranu je také možné, že jednotné přihlašování prostě nebylo pro americký gigant prioritou.

Jak uvedl na oficiálním blogu Office produktový manažer Yammeru Jay Sethna, nyní bude přihlašovací proces fungovat tak, že při přihlašování k Yammeru budou uživatelé přesměrování na přihlašovací stránku Office 365. Po zadání e-mailové adresy a hesla se uživatelům zobrazí sociální síť Yammer se speciálním navigačním panelem, který umožní přepínat jednoduše mezi Yammerem, Outlookem, OneDrive, SharePointem a dalšími službami.

Jak vyplývá z řady průzkumů analytických firem provedených v uplynulých letech, mnoho firemních sociálních sití v organizacích nedosahuje očekávaných výsledků, a to jednoduše proto, že je uživatelé odmítají používat. K zapojení těchto sítí do denní rutiny zaměstnanců pracovníci musejí změnit či alespoň upravit způsob, kterým spolu komunikují a spolupracují. Některé věci, které jsou řešeny přes e-mail tak musejí zaměstnanci přesunout na diskuzní fóra těchto sítí, micro blogy či je řešit pomocí sdílených dokumentů. A zjevné překážky – jako nutnost přihlašovat se na firemní sociální síť pomocí speciálních přihlašovacích údajů a ne těch, které jsou již používány u jiné služby – by proto podle expertů měly být odstraněny co možná nejdříve. Značně se tak totiž zvýší šance, že službu začnou zaměstnanci masově využívat.

Exit mobile version