Nové trendy v mobilních datech: streamovaná hudba a obliba mobilního vyhledávání

Chování mobilních uživatelů se rychle mění, to konec konců není až zase taková novinka, je to cítit všude kolem a hovoří se o tom koneckonců také dostatečně dlouho. Zajímavý je ale způsob a rychlost jakou se to děje tak, že operátoři nestahají přicházet obchodními modely, které by jim umožnily nové trendy monetizovat. Jedním z hlavních prudce vzrůstajících fenoménů je například streamovná mobilní hudba, která začíná dominovat nad tradičními videopřenosy v oblasti mobilních dat.

Podíl jednotlivých služeb na mobilním webovém provozu (zdroj: Citrix))

Mobilní audio a hlavně internetové rádio tvoří již 12 procent veškerého mobilního datového přenosu v Severní Americe, ve světě je to zatím o něco méně. Prudce oproti loňskému roku roste také mobilní vyhledávání, čtyři aplikace – Media Player, Safari, App Store a Facebook – tvoří 82 procent objemu mobilních dat na iOS zařízeních, 82 procent veškerého provozu mobilního videa je tvořeno YouTube. Operátoři většinou nemají žádný přímý zisk ze služeb, které nejvíce vytěžují jejich datový provoz, to jsou hlavní zajímavé závěry aktuálního ByteMobile Analytics Reportu, který pravidelně zveřejňuje společnost Citrix.

Mobilní hudba rychle roste

V rámci průzkumu se ukázalo, že mobilní audio nově tvoří významný podíl celkového datového provozu. Z celkového objemu zvažovaného mobilního audia v rámci zmíněného období tvoří většinu provoz rádia přes internet. Podle nedávného oznámení iTunes Radia společnosti Apple se předpokládá, že v oblasti internetového rádia bude pokračovat výrazný růst podle toho, že provoz iTunes Radia se řadí ke stejně oblíbeným aplikacím, jakými jsou Spotify nebo Pandora.

Renesanci zažívá také mobilní vyhledávání

Toto čtvrtletí Mobile Analytics Report ukázal, že zákazníci používají mobilní vyhledávání více než kdykoliv předtím, v rámci toho je potvrzena i vyšší úroveň webových interakcí. Report odhalil, že 97 procent objemu dat v rámci mobilního vyhledávání je tvořeno třemi aplikacemi: Google, Yahoo a Bing. V nedávné studii společnosti Google bylo zjištěno, že 82 procent nakupujících, kteří vlastní smartphone, používají mobilní vyhledávání, aby jim pomohlo udělat závěrečné rozhodnutí při nakupování v obchodě. Mobilní aktivita začíná v obchodě vyhledávám přes mobilní zařízení daleko častěji než aplikacemi pro nakupování.

Čtyři aplikace vládnou většině dat

Když přijde na přední mobilní aplikace, čtyři aplikace generují 82 procent objemu mobilních dat na iOS zařízeních – Media Player, Safari, App Store a Facebook s tím, že Media Player generuje téměř polovinu. Tyto čtyři top aplikace generují také 52 procent transakcí mobilních dat. eBay aplikace nyní generuje poměrně hodně mobilního provozu na to, aby se stala významným přispěvatelem v rámci množství mobilních dat a stala se první ecommerce aplikací, která překoná jednoprocentní hranici účetních transakcí v rámci mobilní aplikace. V souvislosti s mobilními daty roste i význam Facebooku, který od února 2012, kdy tvořil jedno procento množství dat, tvoří nyní už pět procent objemu dat.

Jak si stojí Google a Apple Maps

Google Maps celosvětově převládají, a to i v rámci Apple zařízení, u kterých jsou preferovanější aplikací než Apple Maps. Apple drží prvenství v Severní Americe, kdy Apple Maps využívá 63 procent oproti 37 procentům využívajícím Google Maps. Google Maps ale dominují na všech ostatních kontinentech, největšího procenta dosahují v Asijsko-Pacifickém regionu, a to až 80 procent.

Průzkum Mobile Analytics Report anonymně využil statistiky dat ze 3G a 4G sítí globální zákaznické báze Citrix Bytemobile, report odráží rostoucí používání mobilních zařízení na světě.

Exit mobile version