Ochrana dat přináší výhodu na trhu

Studie společnosti McAfee ukazuje, že řádná ochrana dat a splnění legislativních předpisů nepředstavují pouze povinnost, ale mohou podnikům pomoci přilákat nové zákazníky a zefektivnit vlastní procesy.
Průzkum rovněž ukázal, že podle 75 % respondentů z řad vedení firem učiní nařízení GDPR Evropskou unii lídrem v oblasti ochrany osobních údajů. Nařízení GDPR vstoupí v platnost v květnu příštího roku.

Plněním regulačních pravidel o práci s daty se firmy nejen chrání před možným postihem, ale mohou získat i konkurenční výhodu. 74 % respondentů podle průzkumu společnosti McAfee (Do you know where your data is? Beyond GDPR: Data residency insights from around the world) věří, že organizace, které řádně uplatňují předpisy na ochranu dat, snáze přilákají nové zákazníky. Raj Samani, Chief Scientist ve společnosti McAfee, v této souvislosti uvádí, že důsledná ochrana dat zákazníků a plnění přísnějších předpisů na ochranu osobních údajů vede obvykle také k reorganizaci firemních procesů. Tímto mohou firmy dále zefektivnit vlastní podnikání, zvýšit bezpečnost a pomoci ochránit duševní vlastnictví i další aktiva.

Téměř polovina (48 %) organizací tvrdí, že v důsledku měnících se regulací provádějí migraci svých dat. Týká se to nejen GDPR, ale i vývoje legislativy v USA nebo reakcí na geopolitické události. Studie provedená mezi více než 800 respondenty z managementu firem (8 zemí po celém světě, různé obory podnikání) ukazuje, že pro téměř polovinu podniků představují preferované místo pro ukládání firemních dat USA. Ohlášení bezpečnostních incidentů dnes podle průzkumu trvá v průměru 11 dní od jeho zjištění. GDPR zkracuje tuto lhůtu na maximálně 3 dny. Podniky musejí na ochraně dat v řadě případů ještě zapracovat, aby tomuto požadavku dokázaly vyhovět.

Výsledky průzkumu v číslech
Okolo 2/3 účastníků průzkumu uvádí, že GDPR nebo obdobné regulace v USA pro ně představuje překážku, zpomaluje investice do nových technologií a jejich nasazování. Další pětina si pak dopadem legislativy na jejich výdaje není jista. 83 % podniků při rozhodování o tom, kde budou uložena data jejich zákazníků, bere v úvahu veřejné mínění. Celých 80 % podniků pak spoléhá na své poskytovatele cloudu a odpovědnost za zajištění shody s předpisy chtějí pokud možno smluvně přesunout na třetí stranu.

A závěrečné číslo: pouze 47 % respondentů tvrdí, že přesně vědí, kde jsou jejich data uložená a jak se přesouvají během svého životního cyklu – což současně znamená, že většina tyto podrobnostmi nezná.

Aleš Pikora, ředitel divize DataGuard
PCS, spol. s r. o.

Exit mobile version