Od kliku po nákup 2019

ITBiz.cz , 01. March 2019 14:30 0 komentářů
Od kliku po nákup 2019

Lidé čím dál tím více nakupují na internetu a tento trend je patrný i v Česku. Podle průzkumu ING Bank z roku 2018 až 9 % Čechů opakovaně nakupuje online každý týden. Nepředčí sice mnohé z evropských zemí, ale dá se s určitostí říci, že si zvykáme na výhody a pohodlí online nákupů.

Jak dlouho se rozhodujeme?

Na otázku, jak vypadá samotné rozhodování nakupujících před tím, než nějaký předmět zakoupí, se podíval tým online srovnávacího portálu Shopalike.cz. Ve studii Od kliku po nákup 2019 srovnali data o online nákupech uživatelů z 13 evropských zemí (Rakousko, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Německo, Maďarsko, Itálie, Nizozemsko, Polsko, Slovensko, Španělsko a Švédsko). V úvahu byl brán čas od prvního kliku na produkt až po jeho koupi.

Svršky pro dospělé vs. pláštěnky pro děti

Data ukazují, že Evropané v průměru tráví nejméně času rozhodováním se o nákupu svršků - kabátů či bund. Od prvního kliku po nákup zde v průměru projde pouze 1 hodina a 10 minut. Ukazují také, že nejvíce času na rozhodování si necháváme na produkty pro děti: dětské kočárky (více než 10 dní), dětské overaly (více než 12 dní), dětské autosedačky (více než 14 dní), a překvapivě, dětské oblečení do deště (17 dní, 7 hodin a 30 minut).

Češi - šampióni v pomalém nakupování

V průměru potřebuje Evropan 5 dní, 14 hodin a 7 minut na dokončení online nákupu. V některých zemích, jako například ve Finsku, Rakousku či Nizozemsku, vybaví online nákupy podstatně rychleji, ale v našich končinách si dáváme pořádně načas. Na čele žebříčku nejpomalejších online shopperů stojí s průměrem více než 8 dní Slováci. V Česku jsme obsadili druhou, stříbrnou příčku, s průměrným nákupním časem 7 dní, 13 hodin a 40 minut. Těsně za námi se umístili sousedé v Polsku, se 7 dny, 10 hodinami a 50 minutami. Data tak ukazují, že našinci jsou možná velmi nerozhodní, nebo si nechávají dostatek času na rozhodování a srovnání dostupných nabídek.

Kompletní infografiku můžete vidět na webu Shopalike.cz.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Experiment kousek od našich hranic

Pavel Houser , 12. May 2019 13:40
Pavel Houser

Bělorusko je u nás zemí nepříliš známou, i když čistě geograficky není o nic dál než Pobaltí. Experi...

Více

Kalendář

19. 05.

23. 05.
IEEE SP 2019
20. 05.

22. 05.
VeeamON 2019
20. 05.

26. 05.
Týden inovací 2019







RSS 

Zprávičky

Ministryně financí pošle resortům návrh na 7% digitální daň

ČTK , 18. May 2019 08:00

Kromě ČR vlastní digitální daň zavádí Francie, Rakousko, Španělsko nebo Itálie....

Více 0 komentářů

Policie obvinila muže v případu podvodného slevového portálu

ČTK , 17. May 2019 12:42

Klienti si přes portál www.slevyzhor.cz kupovali pobyty v různých hotelech, nemohli je ale čerpat....

Více 0 komentářů

Rychle rostou prodeje monitorů nad 25 palců

Pavel Houser , 17. May 2019 08:00

Trh s technickým spotřebním zbožím rostl v ČR v 1. čtvrtletí 2019 meziročně o více než 6 %. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Macron: Cílem Francie není blokovat Huawei

ČTK , 16. May 2019 15:53

Nizozemský deník De Volkskrant mezitím napsal, že síť jedné velké nizozemské telekomunikační společn...

Více 0 komentářů

Ministerstvo obchodu USA zařadilo Huawei na černou listinu

ČTK , 16. May 2019 12:24

Trump při vyhlášení stavu nouze využil zákona, který mu dává právo regulovat obchod v případě ohrože...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní tržby Alibaby stouply o polovinu, překonaly očekávání

ČTK , 16. May 2019 10:00

Firma těží i z růstu v oblasti cloudových služeb....

Více 0 komentářů

Google v ČR spustil placené YouTube Music a YouTube Premium

Pavel Houser , 16. May 2019 09:00

Placené verze jsou bez reklam, umožňují přehrávání na pozadí a stahování do off-line režimu....

Více 0 komentářů