Personalizace potřebuje data

Jozef Kováčik, 14. únor 2018 10:30 0 komentářů
Personalizace potřebuje data

Každý zákazník je jiný, personalizace a osobní přístup proto prokazatelně zvyšují tržby i spokojenost nákupčích. Obchodní firmy, které prodávají přímo koncovým zákazníkům, mohou využít například kombinaci kognitivních výpočetních technik a osobního servisu. Personalizace hýbe obchodem, je za ní především práce s daty.

Personalizovaný obchod vidí dál než jen k hromadným slevám, pomáhá také budovat nové obchodní příležitosti i loajalitu zákazníků. Polovina z nich totiž považuje nedostatek osobního přístupu za frustrující.

Minulost ukazuje do budoucnosti

Pokud chtějí společnosti odhadovat, co budou zákazníci chtít v budoucnu, musejí vědět, co chtěli v minulosti. Dnešní řešení pro personalizaci obchodu nejsou výsledkem jednoho nového algoritmu, ale jsou stejně jako lidská osobnost vícevrstvým systémem, který se přizpůsobuje novým podmínkám. Retail tým společnosti IFS spolupracuje s několika celosvětově uznávanými společnostmi, které působí v oblasti vývoje řešení pro prodej v reálném čase. Otevírají se tak nové možnosti propojení řešení pro maloobchod s ERP systémem.

Digitální loajalita budovaná v obchoďáku

Jeden příklad za všechny. V roce 2015 byl ve Skandinávii otevřen největší obchodní dům. Na zákazníky zde nečeká jen plně funkční Wi-Fi, ale i osobní nákupčí. Poradí i provede nakupujícího po obchodním domě s více než 200 obchody.

Ve větších obchodních domech je v posledních letech personalizované nakupování standardem. Pronikat začíná i do celosvětově známých obchodních řetězců. Funguje to tak, že zákazník jde do obchodu například pro novou sukni nebo jinou část oděvu a personalizované strategie ze strany prodejních společností mohou tuto sukni změnit v celý outfit a zvýšit tak prodeje až o 100 %. To prokazuje i průzkum Americké marketingové asociace z roku 2015. Nicméně bezmála 70 % z respondentů průzkumu uvedlo, že ještě pořád často ruší předplatné, účty nebo přestávají sledovat konkrétní značky, právě kvůli špatně cílené komunikaci.

Správná analýza dat vede k úspěchu

Zaklínadlem správné personalizace obchodu je práce s daty. Obchodníci mají v současnosti přístup k daleko více informacím než kdy dříve. Mohou v nich tak hledat nejen to, co jejich zákazníci chtějí, ale i kde a kdy to chtějí. Když se tok dat napojí k logistické infrastruktuře a dodavatelskému řetězci ERP systému, mohou obchodníci o potřebách svých zákazníků nejen vědět, ale mohou je i s mnohem vyšší efektivitou uspokojovat.

Zkuste řešení od IFS Společnost IFS je celosvětovým dodavatelem podnikového informačního systému pro ERP (Enterprise Resource Planning/plánování podnikových zdrojů), EAM (Enteprise Asset Management/správu provozních prostředků) a ESM (Enterprise Service Management/řízení podnikových služeb), který vyvíjí a vyrábí.

IFS Applications, softwarový balík podnikového IS, přináší veškerou funkcionalitu, kterou firmy od špičkového ERP systému očekávají, navíc obsahuje vestavěnou funkčnost pro řízení dalších kritických částí podnikání. Tímto způsobem lze snížit náklady jak na správu majetku během jeho celého životního cyklu, tak na správu potřebných informací. Funkčnost systému IFS Applications pomáhá optimalizovat jak kancelářské, tak terénní zdroje, a zajistit tím efektivnější provoz. Díky dokonale propojenému systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a podpoře kritických podnikových procesů, jako jsou správa financí, HR nebo Business Intelligence, získá firma zákaznický pohled na každodenní podnikové činnosti. V kombinaci s hlubokými znalostmi o trhu tak IFS Applications přinášejí kompletní řešení pro všechny potřeby podnikání.

Jozef Kováčik je ředitelem českého zastoupení IFS.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

E-shopy českých řetězců: Lidl, Globus, DM drogerie

ČTK , 19. červen 2018 16:32

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 % na 115 miliard Kč. On-line nakupuje potraviny již 26 % Čec...

Více 0 komentářů

Virtuální realita přinese revoluci srovnatelnou s robotizací

Pavel Houser , 19. červen 2018 11:23

Firmy budou na změny související se zaváděním virtuální reality reagovat další centralizací procesů....

Více 0 komentářů

Digital Broadcasting rozšířila síť DVB-T2 na 85 % populace

ČTK , 19. červen 2018 08:00

Digital Broadcasting začal přechodovou síť budovat loni v červenci v Praze....

Více 0 komentářů

Kalendář

17. 06.

21. 06.
Cyber Week 2018
19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018

Starší zprávičky

Manažeři France Télécom půjdou před soud kvůli sebevraždám

ČTK , 18. červen 2018 12:47

Vlna sebevražd ve France Télécom (dnes Orange) začala v roce 2008 a vyžádala si desítky životů. ...

Více 0 komentářů

Zranitelnosti chytrých aut pod lupou

Pavel Houser , 18. červen 2018 12:43

Nástroje podvodníků se zaměřují především na extendery, které poskytují přístup k uzavřeným funkcím ...

Více 0 komentářů

Foxconn otevře severoamerické ústředí ve Wisconsinu

ČTK , 18. červen 2018 00:00

Foxconn již loni oznámil, že ve Wisconsinu investuje 10 miliard dolarů do výstavby továrny na LCD....

Více 0 komentářů

Češi obměňují počítač za šest let, dvakrát déle než vyspělý svět

ČTK , 16. červen 2018 08:00

Výpočetní techniku si na leasing v tuzemsku pořizuje 23 % firem, ve vyspělých zemích jsou to až 3/4 ...

Více 3 komentářů