• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Při zavádění umělé inteligence je klíčová integrace dat

itbiz
6. 2. 2025
| Články
Jak nakupovat – nebo prodávat – data

Data target

S rostoucími nároky na IT zdroje podle nového průzkumu 93 % vedoucích pracovníků IT v podnicích implementovalo nebo plánuje implementovat agenty umělé inteligence v příštích dvou letech. Problémy s integrací však brání firmám plně využít potenciál této technologie k vytvoření neomezené digitální pracovní síly, která může významně snížit pracovní zátěž IT.
Výsledky průzkumu mezi 1 050 vedoucími pracovníky v oblasti IT v podnicích ukazují, že 95 % respondentů má problémy s integrací dat napříč systémy. Kromě toho je v rámci organizací obvykle propojeno v průměru pouze 29 % aplikací, což ovlivňuje přesnost a užitečnost agentů AI.

Výstupy agentů AI závisí na propojených datech, která umožňují komplexní pochopení kontextu a nuancí v dotazech uživatelů. Tito agenti shromažďují strukturovaná i nestrukturovaná data z různých zdrojů, včetně CRM, ERP a HCM, stejně jako e-mailů, PDF, Slacku a dalších, a používají je k rozhodování a přijímání opatření pro jakýkoli obchodní proces. Integrací svých dat, systémů a aplikací mohou organizace využít neomezenou digitální pracovní sílu s umělou inteligencí, která může autonomně jednat v rámci celého podniku a úspěšně provádět jednoduché i složité úkoly.
Jedním z takových příkladů je společnost Adecco: Adecco Group je přední HR / náborová společnost, která díky Salesforce Agentforce mění nábor a podporu uchazečů o zaměstnání. Organizace využívá MuleSoft a Data Cloud k centralizaci dat ve více než 40 systémech, což náborovým pracovníkům umožňuje využívat Agentforce k rychlejšímu zaplnění pracovní pozice a personalizaci služeb ve velkém měřítku při současném zvýšení efektivity a urychlení rozhodování.

Klíčová zjištění z 10. výroční zprávy společnosti MuleSoft Connectivity Benchmark Report
Zvýšená poptávka po IT otevírá dveře agentům s umělou inteligencí ke zvýšení efektivity a snížení nákladů
Týmy IT, které jsou již nyní zodpovědné za údržbu stávajících systémů, se snaží uspokojit novou poptávku po řešeních AI.
• Procento projektů, které nebyly dodány včas, se v roce 2024 zvýšilo na 29 % z 26 % v roce 2023.
• Navíc 86 % vedoucích pracovníků IT očekává, že pracovní zátěž v budoucnu poroste. V průměru očekávají dotázaní vedoucí pracovníci 18% nárůst projektů v letech 2024 až 2025.
• Aby uspokojili zvýšenou poptávku, utratili vedoucí IT pracovníci podniků v roce 2024 v průměru 16,9 milionu dolarů za IT zaměstnance, což představuje obrovský 61% nárůst oproti roku 2023 (odhad 10,5 milionu dolarů).
Agenti a integrační řešení s umělou inteligencí představují příležitost ke zlepšení produktivity, zvýšení efektivity a snížení nákladů tím, že budou jednat v zastoupení přetížených IT týmů.
• Většina vedoucích IT pracovníků (93 %) tvrdí, že umělá inteligence v příštích třech letech zvýší produktivitu jejich vývojářů. A ti, kteří využívají agenty AI, jsou si ještě jistější – souhlasí s tím 98 % z nich.
• Přibližně dvě pětiny (39 %) času týmu IT stráví v průměru navrhováním, vytvářením a testováním nových vlastních integrací mezi systémy a daty, které umožňují digitální funkce a řešení pro podnik – což lze pomocí správného integračního řešení automatizovat.

Stále složitější infrastruktury brání účinnosti agentů AI
Rostoucí počet aplikací a modelů umělé inteligence používaných podniky vytváří datová sila, která mohou omezit schopnost agentů efektivně pracovat.
• V průměru 90 % vedoucích pracovníků v oblasti IT tvrdí, že datová sila vytvářejí v jejich organizaci obchodní problémy. Tento problém je větší v organizacích, které používají agenty (94 %), než v těch, které agenty nepoužívají (87 %).
• Organizace dnes používají v průměru 897 aplikací.
◦ Organizace s agenty AI používají ještě více aplikací (v průměru 1 103) – o 45 % více než ty, které agenty nepoužívají (762).
• Odhadovaný počet modelů umělé inteligence používaných organizacemi se zdvojnásobil (z průměrných devíti v roce 2024 na 18 v roce 2025).
◦ Organizace, které používají agenty, využívají v průměru 22 modelů AI, zatímco ty, které agenty nepoužívají, využívají 15 modelů AI.

Rozhraní API, konektivita mohou zvýšit výkonnost IT a agentů AI
Sladěním strategií integrace a umělé inteligence mohou organizace zjednodušit a sjednotit svou datovou infrastrukturu a uvolnit plný potenciál svých dat pro efektivní využití agentů umělé inteligence. Pomocí těchto nástrojů mohou agenti přistupovat ke kritickým, pro podnik specifickým datům, aby mohli co nejlépe fungovat a rozšířit se napříč podnikem a přímo komunikovat se stávajícími systémy a automatizacemi.
• Mezi organizacemi, které mají agenty, využívají ty, které používají rozhraní API, jejich možnosti k:
◦ Zlepšení IT infrastruktury (56 %)
◦ Umožnit sdílení dat napříč týmy (49 %).
◦ Integrace různorodých systémů (46 %)
• V průměru je 50 % interních softwarových prostředků a komponent organizace k dispozici pro interní opakované použití. To je příležitost pro společnosti, aby využily svá spolehlivá data a stávající investice do rozhraní API namísto budování od nuly a vytvořily důvěryhodné agenty AI.

Rozhraní API přinášejí širší obchodní hodnotu
Vedoucí pracovníci v oblasti IT kromě toho, že umožňují agentům s umělou inteligencí přistupovat ke službám, databázím a funkcím poskytovaným aplikacemi, zdůrazňují také významnou obchodní hodnotu rozhraní API – od zvýšení efektivity až po ovlivnění příjmů.
• Organizace využívající rozhraní API uvádějí tyto hlavní výhody:
◦ Zvýšení produktivity (49 %) a zvýšení rychlosti při plnění obchodních potřeb (49 %).
◦ Větší angažovanost a spolupráce zaměstnanců (47 %).
◦ Větší inovace (46 %) a týmy spravující vlastní IT potřeby (46 %).
• Více než třetina (37 %) IT týmů využívá rozhraní API ke zvýšení efektivity procesu vývoje aplikací.
• Vedoucí pracovníci v oblasti IT odhadují, že v průměru 40 % příjmů jejich společnosti pochází z rozhraní API a implementací souvisejících s rozhraním API. V organizacích využívajících agenty je toto číslo ještě vyšší (45 %).

Rubriky: Podnikový softwareTechnologieVývoj a HTML

Související příspěvky

AWS Cloud Day Prague 2025 keynote
Články

AWS Cloud Day Prague 2025: Amazon vsadil na umělou inteligenci a evropskou datovou suverenitu

24. 10. 2025
Zprávičky

Umělá inteligence ve 45 % odpovědí zkresluje zpravodajský obsah

24. 10. 2025
Články

Mzdový vývoj v IT: nároky rostou, mzdy nikoli. Hlad po specialistech trvá, juniorských pozic ubývá

24. 10. 2025
Christian Klein, generální ředitel SAP
Články

Digitální suverenita nestojí na ideálech, ale na konkrétních výsledcích

23. 10. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

SpaceX vynesla další sérii 60 družic sítě Starlink

Thales, Airbus a Leonardo spojí vesmírné aktivity, budou konkurovat Starlinku

ČTK
24. 10. 2025

Italská skupina Leonardo, francouzská firma Thales a evropský výrobce Airbus se dohodly na spojení

Umělá inteligence ve 45 % odpovědí zkresluje zpravodajský obsah

ČTK
24. 10. 2025

Umělá inteligence (AI) v odpovědích na dotazy uživatelů ve 45 procentech případů zkresluje zpravodajský

Malware se maskuje za aplikaci ČNB, útočníci pak pomocí NFC technologie vybírají peníze z bankomatů

Pavel Houser
24. 10. 2025

Útočník je ve stejném čase fyzicky u bankomatu nebo platebního terminálu. Specialisté společnosti ESET

Volkswagen nevyloučil omezení výroby kvůli nedostatku čipů

ČTK
23. 10. 2025

Automobilový koncern Volkswagen nevyloučil, že bude muset kvůli problémům s dodávkami čipů od nizozemské

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Kyberútok na automobilku JLR stál podle odhadů britskou ekonomiku 1,9 mld. liber

ČTK
23. 10. 2025

Srpnový kybernetický útok na britskou automobilku Jaguar Land Rover (JLR), kterou vlastní indická společnost

Možnost identifikovat zákazníky na dálku už i v Česku!

Jurečka: Za problémy eDokladů stály nedostatečné testování i kapacity

ČTK
23. 10. 2025

Vicepremiér Marian Jurečka (KDU-ČSL) včera seznámil vládu s vyhodnocením problémů aplikace eDoklady při letošních

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Amazon: Podíl firem s umělou inteligencí letos v ČR stoupl na 29 %

ČTK
22. 10. 2025

Praha 22. října (ČTK) - Podíl tuzemských firem, které využívají umělou inteligenci (AI), se

Přední investor do infrastruktury odmítá investovat do datových center pro AI

ČTK
22. 10. 2025

Americká společnost I Squared Capital, která je předním investorem do infrastrukturních projektů, zatím nebude

Tiskové zprávy

Bezpečné postupy pro vyřazení softwaru a možnosti odkupu

NetApp a Red Hat urychlují modernizaci IT pomocí Red Hat OpenShift Virtualization

Méně dat, více automatizace. EG.D po modernizaci podnikového systému míří k využití AI

Canon ocenil výherce osmého ročníku soutěže Kopírka hledá kancelář

Workshop FEIM 2025 představí nové směry v elektronice pro průmysl 4.0 a medicínu 4.0

Zyxel Networks pomáhá organizacím s implementací směrnice NIS2 a zvyšuje jejich kybernetickou odolnost

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Kalendář

Lis 11
Celý den

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Christian Klein, generální ředitel SAP

Digitální suverenita nestojí na ideálech, ale na konkrétních výsledcích

Christian Klein
23. 10. 2025

Diskuse o digitální suverenitě nabývá na celém světě na intenzitě. V dnešní době geopolitické nejistoty a...

Slovník

PHP Home

Socio-demografie

SMS centrumSMS centrumSMS centrum

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.