Průzkum: zájem o firemní sociální sítě roste

Přestože blízký příbuzný firemních sociálních sítí, klasický firemní intranet, se ukázal jako slepá vývojová větev a sdílí dnes více méně osud dinosaurů, zájem o kolaborativním nástroje na bázi korporátních sociálních nástrojů zažívá sic pozvolný, ale zato signifikantní růst, vyplynulo to alespoň z globálního průzkumu potvrzuje důležitost nástrojů sociální komunikace pro úspěšnou spolupráci.
Microsoft zveřejnil průzkum, který ukazuje, že podle mínění již téměř 40 procent firemních zaměstnanců pracujících v Evropě pomáhají nástroje sociální komunikace zvyšovat jejich produktivitu. Současně 27 procent dotázaných cítí, že jejich firmy hodnotu těchto nástrojů spíše podceňují a často i zakazují jejich využívání. Nejčastějšími důvody těchto restrikcí byla obava o bezpečnost (65 %) a ztráta produktivity (58 %).

Průzkum, byl realizovaný ve spolupráci se společností Ipsos na vzorku 4 787 zaměstnanců napříč Evropou, dále zjistil, že více než 37 procent zaměstnanců cítí, že v rámci jejich firmy se nedostatečně spolupracuje a zavedení nástrojů sociální komunikace by mohlo napomoci lepší týmové spolupráci. Dvě třetiny evropských pracovníků pak nástrojů sociální komunikace využívá především pro komunikaci s kolegy, přičemž 18 procent zaměstnanců by bylo ochotno do těchto nástrojů investovat své vlastní finanční prostředky, aby zvýšili svou pracovní efektivitu.

Jak si vedeme v ČR

Lokální zjištění z průzkumu pořízeného společností Ipsos ukázala, že v Česku jsou na rozdíl od mnoha jiných zemí využívány odběry novinek a hojné je také využívání instant messagingu a videokonferencí. Nejvíce využívané nástroje sociální komunikace jsou rovněž těmi, které firmy nejvíce podporují a které jsou dle zaměstnanců užitečné. Na druhou stranu je v Česku velice často zakázáno užívání externích sociálních sítí, mikroblogovacích služeb i interních sociálních sítí.

„Pokud je využití podnikových sociálních sítí správně uchopeno, může tato forma sociální komunikace firmám přinést značné výhody tím, že zlepší vzájemné propojení zaměstnanců, sdílení informací a spolupráci napříč jednotlivými divizemi i zeměmi, stejně jako externí komunikaci se zákazníky či partnery,“ říká Martin Hruška, manažer divize Microsoft Office ve společnosti Microsoft. *„Stejně jako v 90. letech změnil tempo byznysu e-mail, tak podnikové nástroje sociální komunikace budou klíčovým hybatelem posunu k větší efektivitě ve firmách 21. století.“ *

Průzkum probíhal po celém světě elektronicky ve firmách s více než sto zaměstnanci, a to v období od 25. března do 24. dubna 2013. Pro účely průzkumu byli vybíráni zaměstnanci, kteří v rámci své pracovní náplně využívají stolní počítač, notebook, tablet nebo smartphone alespoň po dobu 75 procent pracovního času. Celkem bylo vyplněno 9 908 dotazníků ve 32 zemích. Dotazníky jako takové mohou být poplatné určitému procentu chybných údajů způsobených chybami v pokrytí nebo měření.

Exit mobile version