Seznam.cz radikálně překopal svůj katalog Firmy.cz

V současnosti největší firemní katalog na českém Internetu jak co do databáze, tak v reálné návštěvnosti změní od 1. dubna významným způsobem layout, ale také svůj obchodní model. Asi nejcitelnější změnou je vkládání firemních údajů zcela zdarma.
Mezi další na první pohled patrné novinky patří přizpůsobení současnému trendu lokalizovaného a vizuálního vyhledávání. Součástí výsledků hledání bude nově mapa, takže si každý bude moci vybrat, zda mu více vyhovuje hledání ve výpise, nebo podle mapy – dominantním prvkem při zobrazování výsledků bude fotografie konkrétní provozovny a přibude automatická detekce lokality.

Hledání v katalogu Firmy.cz bude doplněno o filtry vytvořené speciálně podle různých specifik kategorií firem. U on-line prodejců tak bude například možné vyfiltrovat pouze ty, u nichž se dá platit kartou nebo mají svá výdejní místa. U restaurací bude možné filtrovat místa, která mají právě otevřeno, disponují zahrádkou, jsou nekuřácká apod.

Mapa a fotografické náhledy ve vyhledávání.

„Firmy.cz jsou jednou z našich stěžejních služeb. Posledních několik let nám přináší okolo 20 % našich celkových tržeb. Nicméně za posledních deset let na nich nedošlo k žádným větším změnám. Přitom se mění jak nároky uživatelů, tak požadavky našich klientů. Všichni chtějí přidanou hodnotu. Pro uživatele jí je co nejvíce informací pohromadě na jednom místě. Pro klienty pak možnost řídit si návratnost svých reklamních investic. Nové Firmy.cz vychází vstříc oběma těmto požadavkům,“ vysvětlil hlavní důvody redesignu Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.

Personalizace ve stylu cenových srovnávačů

V nové podobě Firmy.cz budou mít také uživatelé možnost označit si firmy jako oblíbené a doplnit recenze na navštívené provozovny. Samotní obchodníci a majitelé provozoven tak získají cenou zpětnou vazbu a mohou na recenze okamžitě reagovat.

Změny obchodních podmínek pro zadavatele

Katalog se nijak zásadně nemění.

Seznam.cz si zakládá na kvalitě své databáze. Denně se aktualizaci a správě zápisů v databázi věnuje přes 160 lidí. Pro správné fungování nové podoby služby Firmy.cz je třeba, aby měla každá firma bez ohledu na svůj marketingový rozpočet možnost vložit co nejvíce informací o sobě.

Nově také společnosti nebudou muset platit ani za samotný zápis v databázi, ani za přidané informace, jako jsou například fotografie provozovny nebo logo firmy. Vše se bude vyplňovat zcela zdarma v intuitivním administračním rozhraní.

„Jedině když budeme mít co nejvíce informací o co největším počtu firem, budeme moct uživatelům pomoci rychle najít přesně takovou provozovnu, kterou právě hledají. I nadále budou naši zaměstnanci a brigádníci pracovat na doplňování informací do databáze, aby byla tou nejaktuálnější na českém trhu,“ vysvětluje Zima.

Reklamní kampaň za desetikačku na den?

Inzerce bude nově v katalogu Firmy.cz postavena na aukci, v níž budou moci společnosti na denní bázi ovlivnit svoji pozici ve výpise výsledků hledání (jak v kategoriích, tak při hledání pomocí klíčových slov) tím, jak si nastaví maximální denní rozpočet. Ten si nastaví v jednoduchém administračním rozhraní. Díky interaktivnímu táhlu okamžitě uvidí, na jakou pozici se ve výpise výsledků za určenou investici dostanou.

inzertní statistiky

Nastavená maximální cena přitom nemusí být finální, kterou klienti zaplatí. Ta může být totiž nižší díky principu second price, který zaručí, že každá firma zaplatí maximálně o korunu více než její nejbližší konkurent v aukci. Inzerce začíná už na desetikoruně za den. Velkým benefitem je také to, že firmy na prvních třech příčkách výsledků vyhledávání na Firmy.cz mají šanci dostat se i do samotného Seznam.cz Vyhledávání, a to v upoutávce na Firmy.cz, kde budou nově zobrazeny i konkrétní firmy. Firmy.cz tak posouvají katalogový byznys více k měřitelné a na výkon zaměřené reklamě.

„Velmi dlouho a důkladně jsme ladili algoritmus, který kombinuje relevanci výsledku na zadaný dotaz spolu s tím, jakou pozici si firmy vysoutěžily v denní aukci. Výsledky hledání hlavně musí dávat smysl. Ať už to je hledání v katalogu Firmy.cz, nebo v celkovém Seznam.cz Vyhledávání. Chceme se vyvarovat situaci, kdy stojíte na ulici například před otevřeným květinářstvím, začnete hledat právě otevřenou prodejnu květin v okolí a ve výsledcích tu, před kterou stojíte, nenajdete mezi prvními. Vymysleli jsme algoritmus, který si velmi důmyslně poradí i s těmito situacemi,“ dodává Zima.

Vzhledem k tomu, že aukce probíhají každý den, mohou si jednotlivé firmy pohodlně nastavit inzerci jen v obdobích, kdy ji potřebují – může jít o různé sezóny či období, kdy potřebují zvýšit poptávku. Dostanou také přehledné statistiky, které jim ukáží, kolik návštěvníků jim inzerce v daný den přinesla.

Bonusy pro firmy

Pokud má firma na daný den zaplacenou inzerci, získá nějaké další výhody. Její provozovna bude zviditelněná na Mapy.cz a inzerující firmy mohou prezentovat i své aktuální akční nabídky. Firmy s takovými nabídkami budou navíc speciálně označeny ve výpise výsledků hledání na serveru Firmy.cz a zároveň se octnou v samostatném filtru, který je určen hlavně pro milovníky slev. Vložení akce je přitom pro firmy otázkou chvíle a bude možné i přes mobilní aplikaci.

Exit mobile version