Sharp představil řadu tiskáren CR4 a program Unlock

Sharp představil v novém sídle Nagano v Praze na Žižkově novou zjednodušenou řadu tiskáren CR4 (Color Renaissance 4) s pokrokovými uživatelskými prvky a program Unlock, který má podpořit produktivitu díky novým technologiím.
Sharp uzavřel už na jaře 2016 strategické partnerství se společností Foxcon (Hon Hai Industry), se kterou úzce spolupracuje už od roku 2012. Sharp zůstává i nadále operačně nezávislý a stále obchoduje na tokijské burze. Více než 310 milionů eur bude investovat do oblastí Business Solutions, včetně Document Visions a Visual Solutions, a dále 63 milionů eur do Energy Solutions. Značka Sharp i po spojení s Foxconem zůstává a navazuje tak na 104letou tradici.

Tomáš Hudec, General Manager Sharp Business Systems Czech Republic

Firma Hon Hai Industry byla založena v roce 1974 jako výrobce elektronických součástek a na trh vstoupila pod obchodním názvem Foxcon. Její tržby za rok 2014 činily 132,54 miliardy dolarů, čistý zisk 4,106 miliardy dolarů a má 1,3 milionu zaměstnanců. Foxcon vyrábí produkty pro významné světové značky – Dell, HP, Apple, Microsoft, Sony, Google, Amazon, Nintendo apod. V květnu 2016 Foxcon oznámil akvizici divize Nokia „feature phone business“ od Microsoftu za 350 milionů dolarů a rovněž v květnu 2016 akvizici poskytovatele řešení pro spolupráci Smart Technologies za 200 milionů dolarů. Foxcon pokračuje v investicích do oblasti propojených technologií, včetně investice 5 milionů dolarů do začínající francouzské společnosti, která nabízí sportovní senzory.

Kampaň Unlock

Tato kampaň vznikla na základě průzkumu mezi 6 045 kancelářskými pracovníky v 9 zemích EU (Francie, Německo, Velká Británie, Itálie, Švédsko, Polsko, Nizozemí, Česká republika a Maďarsko) v 503 firmách. Otázky v průzkumu se týkaly tisku, motivaci k lepší práci díky možnosti využívat nejnovější a co možná nejlepší technologie. Základním zjištěním totiž bylo, že největším žroutem času je hledání souborů na serveru – 20 minut denně kvůli doslova ubohým nástrojům pro vyhledávání; hledání dokumentů v průměru 13 minut a fotografií 7 minut. Dalším žroutem času je čekání na připravenost tiskárny; typicky 5 minut se čeká na její zahřátí a 8 minut na výjezd dokumentu. Celkem tyto prostoje znamenají 17 dní na pracovníka do roka. Zaměstnavatelé mají na vybranou – buď nechat zaměstnance v těchto prostojích podřimovat, „dát si šlofíka“, nebo je vybavit lepšími technologiemi a lépe je tím motivovat.

Adam Bieniewski (marketing) u nové řady MFP Sharp CR 4

Výsledkem vyhodnocení průzkumu je kampaň Unlock, jejímiž tématy jsou odstranění promarněných dnů, spolupráce, motivace, bezpečnost a produktivita. Sharp bude jednotlivé body kampaně prezentovat v příštích několika měsících.

Sharp také i z tohoto důvodu navrhuje produkty, které jsou snadno použitelné a efektivní, umožňující automatizaci rutinních úkolů. Jedním z výsledků je nová řada multifunkčních produktů CR 4.

MFP CR 4 – Color Renaissance

Koncept nové řady multifunkčních produktů CR 4 vychází z přirozených potřeb všech článků. Uživatel potřebuje dobrou uživatelskou zkušenost, vlastník podnikového procesu aby byl produkt „Process Centric“ – tj. začlenitelný do procesů, IT oddělení zase „Operation Centric“ – tj. aby se dal snadno zapojit a ovládat, a konečně prodejní kanál potřebuje, aby produkt přinášel obchodní příležitost.

Nová řada CR 4 má proto pouze jeden tiskový engine a dvě produktové řady – Griffin a vyšší Phoenix. To značně zjednodušuje práci prodejního kanálu a zvyšuje jeho efektivitu, což zase pozitivně pocítí koncoví zákazníci. Jedním z nových prvků v řadě CR 4 je například zámek láhve s tonerem, protože normálně se hlásí docházející toner už při 15 % až 10 % zbývajícího a o toto množství by zákazník jinak přišel, takže i toto přispívá mj. k vyšší důvěře zákazníků v jejich obchodní partnery.

Produkční stroj Sharp, který tiskne bez okrajů a váže brožury

Nové MFP Sharp řady CR 4 jsou dále vybaveny jednoprůchodovým podavačem s rychlostí 100 listů za minutu, tj. s výslednou rychlostí skenování 200 stran za minutu. Uživatel si může na ovládacím displeji MFP vytvořit svoji vlastní složku. Stroje jsou vybaveny pohybovým senzorem, který aktivuje jeho zahřívání když se obsluha přiblíží na 35 cm (lze nastavit větší vzdálenost). To znamená, že když uživatel přijde ke stroji a začne nastavovat tiskovou úlohu na displeji, pak při rychlosti nažhavení 10 vteřin může po tomto nastavení prakticky bez prodlevy pracovat. Stroje mají i Wi-Fi, 1TB HDD který se dá využít i jako sdílený síťový NAS pro ostatní firemní úlohy. Z USF flash paměti pak jdou vytisknout dokumenty nejen ve formátu pdf, ale i ve formátech doc, ppt a xls (od verze MS Office 2010 a vyšší), což u jiných tiskáren běžné není.

Sharp už před časem také uvedl na trh produkční stroj, který tiskne bez okrajů na plný formát A4 a váže brožury, a umí tisknout i plakáty dlouhé 297 x 1 200 mm.

Exit mobile version