Sociální síť ve firmě: Hlavní je otevřenost majitelů a důvěra v zaměstnance

IBM Connections je řešení pro firemní sociální síť, která umožňuje i komunikaci v reálném čase, společně s IBM Sametime včetně videokonferencí, a to i jako cloudová služba. Hlavní je však i zde lidský faktor, zejména otevřenost majitelů firem, tvrdí Jakub Hrdlička, IBM Software representative pro oblast Enterprise Social Software.
Dodáváte nějaký softwarový systém pro firemní sociální sítě? Máte jej jako samostatný, nebo jako součást jiného integrovaného systému?

Společnost IBM takové řešení samozřejmě dodává. Jde o firemní sociální síť IBM Connections, která společně s dalšími nástroji pro spolupráci (komunikace v reálném čase, videokonference IBM Sametime) vytváří komplexní řešení pro oblast firemní komunikace. A to nejen tedy vnitrofiremní, ale i externí pro spolupráci s obchodními partnery a zákazníky.

V současné chvíli je IBM schopná výše popsaná řešení dodat v podobě cloudové služby, tak stále i tzv. on premise, tedy s instalací přímo u zákazníka. Navíc dalším důležitým parametrem je bezpečný přístup odkudkoli a z jakéhokoli zařízení. Všechny tyto funkcionality IBM řešení nabízí.

Novinkou v oblasti cloudové služby je pak nástroj IBM Verse integrovaný přímo s IBM Connections, který nabízí celý balíček služeb pro již výše zmíněnou spolupráci.

Pokud zákazníci vůbec vědí o co jde, na co při výběru takového řešení slyší? Jaké jsou vaše argumenty pro zákazníky, kteří ani nemusejí tušit že něco takového existuje, aby si jej ve své firmě nasadili? (okamžité informace všem, selektivní informace pracovním skupinám, náhrada e-mailu, menší zatížení storage…)

Důležité si je uvědomit, že tak jak dnešní generace používá ke komunikaci sociální média, tak stejně by se i jednotlivé společnosti měly přiblížit tomuto trendu. Přece jen, stále to jsou jedni a ti samí lidé, kteří následují tyto trendy. Tím nemyslím samozřejmě úplně neřízenou komunikaci uvnitř společnosti ale efektivnější spolupráci nad projekty, přinášení nových nápadů a zjednodušení informovanosti celé společnosti a jejich zákazníků a dodavatelů.

Každá firma si totiž musí uvědomit, že největší hodnotou jsou její zaměstnanci, tedy lidé, kteří přenáší onu hodnotu směrem k zákazníkům. IBM Connections a nástroje s tím spojené tomuto pomáhají díky přehlednému sdílení nápadů, inovací.

Dále umožňují vytváření pracovních skupin s obsahem, ke kterému mohou následně odkudkoli přistoupit. Samozřejmě bezpečně! Firmy které chtějí dnes uspět na trhu oproti svým konkurentům takto již přemýšlejí a investují právě do těchto nástrojů, jejichž efektem jsou i spokojení zákazníci.

Jaké jsou dnešní trendy v podnikových sociálních sítích? Nepovažují je firemní zákazníci za slepou kolej?

Důležité je si ihned na začátku uvědomit, že sociální síť nelouží jen ke sdílení souborů. To je základ, který by měla mít určitě každá firemní sociální síť. Především však slouží k efektivnější informovanosti většího okruhu zájemců uvnitř podniku pracujících buď přes jednotlivá oddělení, nebo v pracovních skupinách na projektu tak, aby výsledkem byl hodnotný výstup. V různých firemních odděleních pracují lidé, kteří mají vedle své zodpovědnosti i další znalosti se kterými mohou pomoci svým kolegům, vyřešit aktuální téma, a tím posunout výkon firmy o krok dále.

Aby nevznikla „slepá kolej“, je třeba mít dobře připravené podmínky pro nasazení v podobě kvalitní analýzy s následnou adopcí, jaká odpovídá výstupům provedené analýzy.
Hlavním parametrem pro úspěšné nasazení a využití firemní sociální sítě je pak také otevřenost majitelů firem a důvěra ve své zaměstnance. Ale věřím, že si to sami majitelé firem dobře uvědomují.

Exit mobile version