Stalo se: Dropbox má 100 milionů uživatelů a chromebooky se prodávají pod 200 USD

V uplynulém týdnu se v technologickém světě stalo více zajímavých událostí, o kterých jsme vás zatím nestihli informovat, přinášíme je tedy alespoň formou následujícího bleskového přehledu. Přejeme klidný konec pracovního týdne a příjemný víkend.

Populární komerční služba webového, nebo jak se dnes s oblibou říká „cloudového“, úložiště a synchronizace souborů, Dropbox, překročila počet 100 miliónů uživatelů.

Za rok se tak počet klientů Dropboxu prakticky více než zdvojnásobil, podzimní čísla z roku 2011 hovoří ještě o 45 milionech uživatelů. Službě v akvizici nových uživatelů pomohla zejména spolupráce se Samsungem (a částečně HTC) v rámci které získávají uživatelé chytrých telefonů určitou kapacitu na rok (23 GB u HTC a 48 GB u Samsungu) zdarma.

Kolem Microsoftu se toho událo poměrně hodně, divize Windows přišla o svého muže číslo jedna, šéfa vývoje Stevena Sinofského, důvodem mají být údajně dlouhodobé spory s vedením společnosti. Ve funkci ho nahradí hned dvě ženy: vývoj Windows povede Julie Larson-Greenová, ta je podepsána i pod novým uživatelským rozhraním operačního systému Windows 8. Obchod a marketing bude mít na starosti Tami Rellerová, obě nové ředitelky se budou zodpovídat přímo CEO společnosti, Stevu Ballmerovi.

Z dalších novinek jen stručně: firma publikovala testovací verzi IE 10 pro Windows 7, kritická chyba ve Skype umožnila krást uživatelské účty (více například zde [anglicky]) a uživatelé žalují Microsoft za klamavou reklamu v případě Surface. Zazmínku možná stojí také partnerský krok, společnost HP, do nedávna největší výrobce počítačů vůbec, v tichosti oznámila, že na PC s Windows 8 nebude podporovat downgrade na Windows 7.

Německo staví ve spolkové zemi Sasku-Anhaltsku monstrózní cloudové datacentrum, bude zabírat plochu 150 000 m² (asi 30 fotbalových hřišť). A když už jme u cloudu, zmíníme se ještě o jedné události, chromebookům se podařilo prolomit cenu pod 200 amerických dolarů. Konkrétně se takto nízko dostal Acer C7, který v USA vyjde na 199 USD. Notebook je postavený na
1,1 GHz dvoujádrovém procesoru od Intelu (Celeron 847), 2 GB RAM s 320 GB HDD.

Chytrým telefonům se daří, klasické přístroje čeká zřejmě osud dinosaurů. Počet prodaných mobilních telefonů ve třetím čtvrtletí 2012 klesl meziročně o 3,1 %, na 428 milionů. Podíl smartphonů se zvýšil z 26 % v 3Q11 na 37 procent. Co se týče podílu dodavatelů, Samsung zvyšuje svůj náskok jak v telefonech celkově, tak ve smartphonech.

Prodeje
mobilních telefonů koncovým uživatelům, 3Q12
(tis. ks)

 

 

 

 

prodeje

 

Dodavatel

3Q11

2Q12

3Q12

1

Samsung

82 612,2

90 432,1

97 956,8

2

Nokia

105 353,5

83 420,1

82 300,6

3

Apple

17 295,3

28 935,0

23 550,3

4

ZTE

14 107,8

17 936,4

16 654,2

5

LG Electronics

21 014,6

14 345,4

13 968,8

6

Huawei Technologies

10 668,2

10 894,2

11 918,9

7

TCL Communication

9 004,7

9 355,7

9 326,7

8

Research In Motion

12 701,1

7 991,2

8 946,8

9

Motorola

11 182,7

9 163,2

8 562,7

10

HTC

12 099,9

9 301,2

8 428,6

11

Sony 

 

7 346,8

8 202,4

12

Lenovo

3 588,1

6 821,7

7 203,7

 

Ostatní

141 874,1

123 064,9

130 709,0

 

Celkový
součet

441 502,2

419 007,9

427 729,5

Prodeje
mobilních telefonů koncovým uživatelům, 3Q12
(tis. ks)

 

 

 

 

podíly

 

Dodavatel

3Q11

2Q12

3Q12

1

Samsung

18,7%

21,6%

22,9%

2

Nokia

23,9%

19,9%

19,2%

3

Apple

3,9%

6,9%

5,5%

4

ZTE

3,2%

4,3%

3,9%

5

LG Electronics

4,8%

3,4%

3,3%

6

Huawei Technologies

2,4%

2,6%

2,8%

7

TCL Communication

2,0%

2,2%

2,2%

8

Research In Motion

2,9%

1,9%

2,1%

9

Motorola

2,5%

2,2%

2,0%

10

HTC

2,7%

2,2%

2,0%

11

Sony 

0,0%

1,8%

1,9%

12

Lenovo

0,8%

1,6%

1,7%

 

Ostatní

 

 

 

 

Celkový
součet

100,0%

100,0%

100,0%

A když už jsem u toho telekomunikačního byznysu, připomeňme, že ČTÚ publikovalo tento týden na svém webu cenový barometr. Ten nabízí interaktivní zobrazení vývoje maloobchodních cen u vybraných služeb elektronických komunikací v ČR. Konkrétně se jedná o ceny za volání z mobilních telefonů a o ceny za pevný přístup k internetu.

„V cenovém barometru získává veřejnost názorný a graficky přehledně ztvárněný nástroj, který jí bude poskytovat informace o celkovém vývoji vybraných cen v čase,“ říká Pavel Dvořák, předseda Rady ČTÚ.

Barometr porovnává maloobchodní ceny mobilních telefonních služeb společností Telefónica, T-Mobile a Vodafone. Ceny jsou srovnávány pomocí spotřebních košů. Ty reprezentují podle množství odebíraných služeb tři typy zákazníků: malého, středního a velkého. Barometr dále zobrazuje vývoj celkové (reálné) průměrné ceny za minutu volání uplatňované na národním trhu, a to souhrnně za všechny tři mobilní operátory.

Co se pevného přístupu k internetu týče, cenový barometr znázorňuje vývoj cen opět u tří největších mobilních operátorů, a navíc u největšího provozovatele kabelového internetu – společnosti UPC ČR.

Exit mobile version