Tiché spojení na IBM Bluemix

Tiché spojení je služba pro pomoc neslyšícím a nedoslýchavým při komunikaci s okolním světem, kterou jsem nevědomky využil i já při prodeji přes Bazoš. Jak pracuje a pro jaký okruh organizací okolního světa je, vysvětluje Petr Vlach, CEO, a Danuše Kulhánková, Business Development Manager. Zatím funguje v České republice, ale díky celosvětovému cloudu IBM Bluemix, kde je umístěna, může poskytovat pomoc po celém světě.
Můžete popsat službu Tiché spojení?

Petr Vlach: Služba Tiché spojení je komerční platforma pro komunikaci sluchově postižených se slyšícím světem. Vznikla na zadání původního nekomerčního projektu Tichá linka, kde bylo cílem efektivně využít všechny tlumočníky, kterých je nedostatek, a poskytnout možnost jejich tlumočení a přepisu pro sluchově postižené klienty.

Petr Vlach, Tiché spojení

Jak Tiché spojení funguje?

Tiché spojení je webová cloudová služba, která byla vyvinuta na technologiích open source. Umožňuje využívat všechny tři pro neslyšící dostupné komunikační kanály, to znamená videostreaming, volání SIP a chat tak, aby bylo možno se sluchově postiženým klientem komunikovat, případně operátor s operátorem; v těchto případech jde zejména o operátorky.

Proč jste zvolili zrovna IBM Bluemix?

Dalším požadavkem bylo, aby komunikační platforma Tiché spojení byla dostupná z libovolné lokality, proto jsme ji umístili do cloudu. Chtěli jsme také, aby šlo o spolehlivého poskytovatele s maximální dostupností a kvalitou. Zvolili jsme její globální cloud IBM Bluemix, který nám umožňuje vše spravovat velmi jednoduše, bez potřeby nějakého systémového specialisty. Kromě toho jsme historicky partnerem IBM.

Danuše Kulhánková, Tiché spojení

Jaký druh organizací může Tiché spojení využít?
Danuše Kulhánková: Jde o všechny společnosti, které nabízejí služby veřejnosti, od podniků veřejných služeb (utilities) typu poskytovatelů elektřiny, plynu, přes e-shopy, banky, pojišťovny, nemocnice, až po státní správu, kde Tiché spojení pomáhá bourat bariéru, které sluchové postižení této části klientů způsobuje. Zejména komerční subjekty tak přicházejí o svoji bezbariérovost ke zhruba půl milionu, tz. deset procent populace, sluchově postižených klientů v České republice. Současné době je zabezpečení tlumočení ponecháno na neslyšícím nebo nedoslýchavém. Jde samozřejmě i o velkou část starší populace, protože nedoslýchavost se s věkem stupňuje.

Jaké další kroky se službami Tiché spojení, případně Tichá linka plánujete?

Petr Vlach: Zásadním rozšířením bude připravovaná mobilní aplikace pro iOS a Android, která bude zdarma ke stažení. Výhodou mobilní aplikace bude, že umožní veškerou funkčnost, navíc s daleko snazší navigací.

Takováto aplikace pro mobilní zařízení je tedy určitým způsobem účinné pomoci oběma stranám?

Danuše Kulhánková: Dá se to tak říci. Jde o jednu z cest, jak si nedoslýchaví a neslyšící mohou zabezpečit komunikaci, kromě tlumočníků nebo rodinných příslušníků. Mobilní aplikace pak je dalším významným krokem k naplnění rovných příležitostí a nediskriminace (www.eur-lex.europa.eu) , včetně SDG (Sustainable Development Goals) a CSR (Company Social Responsibility), které jsou do českých zákonů zaváděny. CSR má ve svých programech hodně společností, zejména mezinárodních, a Tiché spojení jim je může pomoci smysluplně naplnit.

Službu Tiché spojení poskytujete na celosvětovém cloudu IBM Bluemix. Plánujete i její celosvětovou verzi?

Petr Vlach: Trochu jste mi nahrál na smeč, ano, plánujeme, zatím v Srbsku a na Slovensku. Potřebujeme však partnery z řad tlumočníků pro neslyšící v té které jazykové oblasti.

Exit mobile version