Trendem je přibližování provozu malých barevných tiskáren velkým strojům

Je to možná překvapivé, ale v mnoha firmách se stále ještě tiskne nehospodárně. S pomocí chytrých tiskových řešení je tedy v této oblasti možné stále nacházet značné úspory. O tom, jak takové řešení může firmě pomoci, jsme se bavili s Petrem Kváčou, Target Sales Managerem ze společnosti Janus, která je na českém trhu výhradním distributorem tiskáren Kyocera.
Jakým způsobem postupujete, pokud vás zákazník požádá o audit svojí tiskové infrastruktury a návrh jejího nejlepšího řešení?

Klíčem ke všemu jsou informace o stávajícím tiskovém řešení. Potřebujeme znát objemy tisku, momentální náklady na tisk, složení strojů a jejich umístění. Současný stav může být totiž zcela nevyhovující a již jen nové uspořádání strojů může značnou část problému vyřešit. Bohužel, ne všichni zákazníci mají přehled o objemech tisku a o všem, co se jim děje na síti. V těchto případech používáme softwarový nástroj MyQ, který pomůže změřit objemy tisku na jednotlivých místech, a na základě těchto objemů jsme schopni navrhnout cílový stav toho, jak by uspořádání tiskového parku mohlo u zákazníka vypadat. Určení cílového stavu a jeho odsouhlasení zákazníkem je hodně stěžejní, pak se už stačí se zákazníkem dohodnout, jak toho docílit a domluvit se na způsobu financování.

K jakému výsledku nejčastěji dospějete? Co je pro běžnou firmu v ČR typické?

Klasický model, který by šel použít na 99 procent společností, nemáme. Nejčastěji funguje na chodbě jedna barevná tiskárna A3, kterou je potřeba doplnit nějakými osobními černobílými tiskárnami. Co se týká nastavení práv na jednotlivých strojích, pak se o nejčastějším nastavení nelze bavit vůbec. Neexistuje nějaké defaultní nastavení, které by se používalo, systém se nastavuje podle vnitřních pravidel v dané firmě. Nejsme příznivci nějakých předem daných restrikcí, protože pak nemá třeba uživatel možnost vytisknout si dokument v takové kvalitě, v jaké potřebuje. Vhodnější je mít zpětnou kontrolu a sledovat, co jednotliví pracovníci vytiskli.

*Jaké máte zkušenosti s neoriginálním spotřebním materiálem, jaký přístup zákazníkům obecně doporučujete? *

Z dlouhodobého hlediska se neoriginální materiál negativně projeví na životnosti zařízení a na kvalitě jednotlivých výstupů. Kvalita použitého tonerového prášku může být totiž horší, vznikají různé šmouhy, nepřesný tisk, stroj se zanáší a výstup bývá „ušmudlaný“. Většinou se jedná o repasované cartridge, takže prášek může někde unikat. Neoriginální materiál nedoporučujeme lidem, kteří se o zařízení nechtějí starat a chtějí mít bezproblémový tisk. Pro ně je pak nejlepším řešením vyžívat naše servisní služby, v rámci nichž originální spotřební materiál dodáváme.

Přes jaké kanály nejvíce prodáváte? Jaká to má specifika z pohledu vašeho a z pohledu zákazníka?

V Janusu je prodej rozdělený na dva okruhy, prvním okruhem je přímý prodej, druhým nepřímý. Přímý prodej se specializuje na prodej koncovým zákazníkům a navrhování řešení včetně softwaru pro správu tisku, více řeší do hloubky jednotlivé obchodní případy. Nepřímý prodej prodává prostřednictvím našich obchodních a servisních partnerů po celé České republice i Slovensku.

Kdo jsou vaši typičtí zákazníci?

Vzhledem k opravdu širokému portfoliu Kyocery jsou našimi zákazníky jak firmy a větší organizace, tak jednotlivci. Jejich spektrum začíná u malých firem, kde mají jedno malé multifunkční zařízení a vytisknou pár desítek stran měsíčně, a sahá až po velké firmy a státní instituce, kde se používají stovky tiskáren a velkých multifunkcí. Dokážeme tedy nabídnout vhodný model opravdu pro každého zákazníka, a to i bez ohledu na obor či lokalitu.

Jaké jsou vaše konkurenční výhody pro zákazníka? Jaké jsou hlavní konkurenční výhody zařízení Kyocera?

Každý stroj od Kyocery má jasnou výrobcem garantovanou životnost, každý zákazník si tedy může spočítat, jaké objemy bude tisknout a jak dlouho může s daným strojem počítat. Další obrovský přínos Kyocery je její minimální dopad na životní prostředí. Stroje mají opravdu dlouhou životnost a během cyklu stroje se vyměňuje jen minimum jeho dílů, většinou se mění pouze plastová tonerová nádobka, která se dá standardně recyklovat.

Jaké jsou vaše nejzajímavější produktové novinky, co chystáte pro rok 2016?

Novinky se zaměřují hlavně na segment A4 barevných tiskáren a multifunkcí. Uvedli jsme tři nové barevné tiskárny A4 a čtyři multifunkce, které jsou vybaveny také vysokorychlostním skenováním, dokáží skenovat až 60 stran za minutu. V segmentu malých A4 tiskáren, kde jsou většinou vyšší náklady na provoz, se Kyocera snaží nákladově přiblížit k velkým chodbovým strojům. Ze strany software připravujeme novou verzi MyQ 5.3, jde ale o zásadní novinky a neradi bychom dopředu prozrazovali něco bližšího.

Exit mobile version