V regionu se digitálně transformuje třetina podniků

Průzkum Oracle a IDC zmapoval úroveň digitální transformace mezi podniky v regionu CEE. Digitální transformace je bude stále více ovlivňovat včetně jejich řízení. Není totiž pouze záležitostí technologií, ale i samotných obchodních modelů. Podle IDC se do konce roku 2017 digitální transformace stane součástí obchodní strategie dvou třetin nejvýznamnějších světových firem.
Digitální transformace vytváří novou kategorii podniků, které fungují pružněji než jejich konkurence, dokáží efektivně vytvářet inovativní služby a lépe reagovat na aktuální požadavky zákazníků. Tradiční organizace stále více čelí nové konkurenci, což je nutí k přijímání nových technologií. Inovují nejen své produkty, ale i vlastní procesy a celé obchodní modely; všechny tyto změny pak vytváří nové digitální strategie.

Zveřejněný průzkum ukazuje, že většina podniků z regionu CEE stále digitální transformaci nevnímá jako svou prioritu. Až 32 % respondentů připouští, že jejich podniky nemají v tomto ohledu žádné plány. Aktuálně proces digitální transformace probíhá ve 35 % firem z tohoto regionu, 34 % firem se tento proces teprve chystá zahájit.

„Technologie využívané při digitální transformaci zahrnují nejčastěji cloud, mobilní aplikace, zpracování big data a sociální média. Ve střední Evropě nasazování těchto technologií stále zaostává za Evropou západní, ale i zde jejich implementaci plánuje nebo alespoň zvažuje čím dál více podniků,“ říká Josef Švenda, ředitel českého Oraclu.

Z průzkumu vyplývá, že míra přijetí těchto technologií v Evropě je následující:

Exit mobile version