Vánoce s Vodafonem – a pro firmy zase nic

Nabídka chytrých telefonů pro věrné zákazníky s podporou rychlých dat díky technologii LTE, které si zákazníci mohou pořídit s počáteční platbou od 1 Kč a neomezený internet na dva měsíce, to je panečku nabídka, které rádi odoláme.
Hlavním vánočním tahákem Vodafonu jsou neomezená data. Vodafone podle svých slov potěší všechny internetové surfaře dvouměsíčním datově neomezeným brouzdáním. Firemní i nefiremní zákazníci s tarify i předplacenými kartami si v rámci vánoční nabídky mohou vyzkoušet data neomezeně a snadněji se pak rozhodnout pro nejvhodnější tarif, který uspokojí jejich nároky i při využití rychlého mobilního internetu.

Opravdu férová nabídka?

Jenže ono to má háček. Mezi 13. listopadem 2014 a 15. lednem 2015 nebudou omezováni žádným datovým limitem, resp. budou mít každé navýšení svého datového limitu zdarma „pouze“ uživatelé služby Data nad rámec balíčku. To je ovšem ten veselý tarif související se zářijovou změnou FUP, kdy vám Vodafone po vyčerpání dat ve vašem tarifu automaticky (bez vašeho souhlasu, který má za automatický díky Obchodním podmínkám) přidá za 49 Kč 50/250 MB (podle tarifu), a kde návrat do původního stavu, tedy že nechcete data navíc, ale pokles rychlosti, už musíte učinit vy. Což je podle Vodafonu férová nabídka.

Vodafone 12.11.2014

Aby to bylo ještě lepší, tihle „féráci“ přišli s nabídkou na dva měsíce zdarma překvapivě v době, kdy je jejich tarif pod drobnohledem ČTÚ. Ten v říjnu zahájil správní řízení se společností Vodafone pro podezření z uplatňování agresivní obchodní praktiky a dále správní řízení o uložení povinnosti změnit smlouvu tak, aby nabídka byla v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele. Obě řízení se týkají právě zavedení služby „Data nad rámec balíčků“, která byla automaticky aktivována všem účastníkům s datovým tarifem. Automatická aktivace je přitom postavena na principu, že spotřebiteli je dodána a účtována služba, kterou si sám předem aktivně neobjednal.

Tedy…

Viděno z tohoto úhlu, Vodafone na dva měsíce suspendoval svoji problémovou službu, kterou bylo rizikové provozovat, protože pokud mu ČTÚ šlápne do úsměvu, byla by sankce o dost vyšší, než za současné relativně krátké období, kdy byla služba účtována. V podstatě tak za data zdarma může uživatel poděkovat ČTÚ, který donutil Vodafone stáhnout ocas, což ten vydává za vstřícnost k zákazníkovi. Že jde o snahu nějakým způsobem minimalizovat negativní publicitu okolo Dat nad rámec balíčku, vypovídá asi nejvíc to, že se nabídka neomezeného brouzdání nevztahuje na uživatele firemního řešení OneNet, s prapodivným zdůvodněním, že nabídka dvouměsíčního brouzdání má pomoci vybrat uživatelům nejvýhodnější tarif na základě jejich skutečných potřeb.

Jak je na tom OneNet

Aktuální pokrytí sítě Vodafone

I když OneNet řeší datový objem ve smlouvě odlišně, například celkový objem je sdílen v rámci firmy všemi čísly apod., nenapadá mě žádná firma, která by „možnost vyzkoušet si během vánočního období neomezené surfování zdarma,“ jak nabídku prezentuje viceprezident pro nefiremní zákazníky Petr Dvořák, odmítla. Ověřit, kolik dat ve skutečnosti spotřebujete, totiž není rozhodně od věci. Na náš dotaz týkající se této oblasti Vodafone připustil, že s firmami v rámci OneNet se to bude řešit individuálně.

Přitom firmy ve OneNet by měly být pro Vodafone těmi nejváženějšími klienty. Alespoň v době, kdy se Vodafone prezentuje jako operátor, který firmy chce a umí jim nabídnout to, co potřebují. Vždyť jde o jejich vlajkovou loď ve službách. Ale podle vánoční nabídky to vypadá, že v „economy“ se bude podávat šampaňské a „first class“ dostane vodu, tedy pokud si někdo vůbec vzpomene.

Exit mobile version