Většině lidí by prý nevadilo poslouchat v práci umělou inteligenci

ITBiz.cz , 12. červenec 2018 10:30 3 komentářů
Většině lidí by prý nevadilo poslouchat v práci umělou inteligenci

Nová analýza společností Oracle a Future Workplace ukazuje, že lidé jsou připraveni přijímat v rámci práce pokyny od „robotů“. Zaměstnanci i specialisté na lidské zdroje mají zájem na rychlém přijetí AI v podnicích. Hlavní překážkou je nedostatek znalostí, firmy by prý měly své zaměstnance na nové technologie lépe připravovat.

Podle výsledků studie AI at Work lidé chápou jak přínosy umělé inteligence (AI), samotné podniky ale nedělají dost pro to, aby AI nasazovaly a zaměstnancům pomohly nové technologie přijmout. Důsledkem je pak zvýšené riziko zastarávání kvalifikace. Zaměstnanci se bojí, že o práci přijdou nikoliv kvůli AI, ale kvůli jejímu ignorování.

Studie také ukázala velké rozdíly mezi tím, jak lidé používají umělou inteligence pro své vlastní potřeby a jak v rámci svého zaměstnání. Zatímco 70 % respondentů umělou inteligence nějak využívá v osobním životě, v zaměstnání je to už jen 24 % a AI aktivně nasazuje pouhých 6 % profesionálů z HR. Přitom celých 93 % zaměstnanců uvedlo, že nemají žádný problém přijímat pokyny od robotů (automatizovaných systémů umělé inteligence).

Všichni respondenti průzkumu souhlasili s názorem, že umělá inteligenci bude mít na jejich organizaci pozitivní dopad. Šéfové HR i zaměstnanci spatřují hlavní přínos ve zvýšení produktivity. Pro další 3 roky účastníci průzkumu uvádějí také následující výhody AI:

  • Podle zaměstnanců AI zvýší efektivitu provozu (59 %), umožní rychlejší rozhodování (50 %), významně sníží náklady (45 %), zlepší jak zákaznickou zkušenost (40 %), tak i zaměstnaneckou zkušenost 37 %.
  • Vedoucí lidských zdrojů věří, že AI vylepší vzdělávání a rozvoj (27 %), řízení výkonnosti podniku (performance management, 26 %), odměňování a mzdy (18 %), nábor zaměstnanců a řízení zaměstnaneckých výhod (13 %).

Navzdory jasnému potenciálu AI pro zvýšení výkonnosti podniku se však obě skupiny respondentů průzkumu domnívají, že organizace nedělají dost pro to, aby zaměstnance na nástup umělé inteligence připravily. Dotazovaní identifikovali i několik dalších překážek, které zpomalují nasazování AI:

  • Téměř všichni šéfové HR se obávají, že se nedokáží přizpůsobit rychlému přijetí AI, ani (což je ještě horší) nejsou oprávněni v rámci organizace řešit nedostatek kvalifikace ve vztahu k AI.
  • Více než polovina zaměstnanců (51 %) se rovněž obává, že s rychlým přijetím AI nedokáží držet krok. 71 % se domnívá, že znalosti a dovednosti vztahující se k umělé inteligenci budou v příštích 3 letech důležité, 72 % respondentů z oblasti lidských zdrojů ale přiznává, že jejich organizace nemá pro AI žádné školicí programy.
  • Jako hlavní překážky pro nasazení AI v podniku obě skupiny respondentů vnímají náklady (74 %), riziko selhání technologie (69 %) a bezpečnostní rizika (56 %).

Navzdory všem tvrzením o tom, jak se lidé umělé inteligence obávají, dokazují výsledky průzkumu naprostý opak. Respondenti (79 % dotazovaných z HR, 60 % zaměstnanců) naopak věří, že selhání při zavádění AI bude mít negativní dopad na jejich vlastní pracovní kariéru, na jejich kolegy i organizaci jako celek. Za tři hlavní rizika, která mohou být důsledkem nepřijetí AI, pokládají dotazovaní pokles produktivity, zastarávání jejich znalostí a ztrátu zaměstnání


Komentáře

Doctor #0
Doctor 13. červenec 2018 14:40

Škoda, že ti co touží po vedoucí úloze umělé inteligence nebyli jmenování i s fotkami. Lidstvu je pak vytesá robot na pomník :-)).
Zdar, pěkný víkend. Dr.

tukan #1
tukan 16. červenec 2018 13:49

Nikdy nebudu pracovat pod nějakou AI, to raději půjdu lovit ryby a užívat si lesů.

singerko #2
singerko 17. červenec 2018 12:27

vo virtualnej realite :-)

RSS 

Komentujeme

Agilita a devops, přepracování a vyhoření

Pavel Houser , 12. červenec 2018 12:30
Pavel Houser

Michael Cote na The Register upozorňuje na častý problém: nové „agilní“ metody vývoje, všechny příst...

Více







RSS 

Zprávičky

Hackeři ukradli zdravotní záznamy 1,5 milionu Singapurců

ČTK , 20. červenec 2018 14:37

Cílem útoku bylo prý získat podrobné údaje o singapurském premiérovi a také o lécích, které užíval....

Více 0 komentářů

Ericsson je díky úsporám v mírném zisku

ČTK , 20. červenec 2018 11:36

Švédský podnik se v poslední době potýkal se slábnoucí poptávkou telekomunikačních operátorů....

Více 0 komentářů

Čip v občanském průkazu si zatím aktivovala třetina lidí

ČTK , 20. červenec 2018 08:00

Prostřednictvím Portálu občana lidé mají přístup např. k údajům o důchodu nebo si mohou pořídit výpi...

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

Red Hat Ansible Engine přináší další automatizaci cloudu

Pavel Houser , 19. červenec 2018 13:52

Nejnovější verze platformy Red Hat Ansible Engine 2.6 rozšiřuje automatizaci cloudů AWS, Google Clou...

Více 0 komentářů

Samsung chystá na příští rok telefon se sklopným displejem

ČTK , 19. červenec 2018 10:00

Displej půjde složit na polovinu jako peněženku. Ve složeném stavu je na přední straně přístroje men...

Více 0 komentářů

Internet Mall snížil ztrátu, tržby mu vzrostly na 7,2 miliardy Kč

ČTK , 18. červenec 2018 17:29

Internet Mall mj. investuje do distribučního centra v Jirnech u Prahy, které by mělo sloužit 7 střed...

Více 0 komentářů

Google dostal kvůli Androidu od EK rekordní pokutu 4,34 mld. eur (aktualizace)

ČTK , 18. červenec 2018 13:26

Google využil Android k upevnění dominantní pozice svého internetového vyhledávače, uvádí EK....

Více 0 komentářů