• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Zákazník nechce čekat, až si na něj operátor udělá čas

itbiz
27. 10. 2023
| Články

Udržet si v dnešní době zákazníka může být náročné. S jejich spokojeností, a tím pádem i věrností, může ale pomoci umělá inteligence. AI má potenciál zlepšit zákaznickou zkušenost a tím i konkurenceschopnost firem. České firmy se podle společnosti Soitron nicméně právě zde často potýkají s nedostatečným odborným přístupem k využití AI, což může vést k frustraci zákazníků, negativním zpětným vazbám nebo i až ke ztrátě zákazníků. Ukazuje se totiž, že využívání AI často trpí nekvalitní implementací a péčí.

V současnosti je téměř nemožné najít dodavatele nabízejícího „špatnou“ umělou inteligenci v podobě chatbotů a voicebotů, problém však může být ve zdrojových datech, ze kterých se AI učí. Výzva v jejich nasazení spočívá v nedostatečně odborné implementaci a následné péči o jejich rozvoj a učení modelů AI. „Vzhledem k rostoucímu trendu automatizace komunikace společností je nezbytné, aby firmy myslely na správné nastavení, vhodný výběr technologií a pečlivý vývoj obsahu pro tyto automatizované systémy. Při zanedbání některého z kroků si akorát přivodí problémy,“ uvádí Marcel Vejmelka, business konzultant společnosti Soitron.

V komunikaci musí být na výběr
Komunikační návyky se za poslední dekádu změnily natolik, že klasický hovor nebo návštěva pobočky už nestačí. Zákazníci očekávají podporu všech druhů komunikačních kanálů, včetně digitálních kanálů pokrývajících chat, e-mail, instant messaging (WhatsApp, Signal a další) a sociální sítě v podobě messengerů, Apple Business Chat, Google Business Messages nebo Rich Communication Services (SMS obsahující obrázky, odkazy, dokumenty a jiné).

Ve všech těchto komunikačních kanálech navíc očekávají možnost samoobsluhy, a to nejen běžné správy jako je zjištění stavu služby nebo blokaci karty. Chtějí mít možnost odebírané služby upravovat, zřizovat nebo rušit podle aktuální potřeby v době, kdy je jejich požadavek prioritní. To může být v jakoukoliv hodinu či den v týdnu, tedy i mimo pracovní dobu kontaktního centra. To znamená, že komunikační kanály musí být k dispozici 24/7 a být intuitivní a samoobslužné. K tomu mají zákazníkům pomoci automatizované systémy známé jako boti nebo umělá inteligence.

Jazykové modely nikdy nespí
Aby české společnosti toto mohly poskytnout, musí digitalizovat své procesy a využít jejich potenciál, a to včetně automatizačních a robotizačních procesů. Průzkum Asociace malých a středních podniků ČR ukázal, že průměrný podnik dosud naplnil své cíle v oblasti digitalizace pouze ze 40 %.

Pokročilé jazykové modely umožňují využívat boty pro řešení jednodušších požadavků, což snižuje zátěž na operátory kontaktních center. Správnou kombinací voicebotů, chatbotů a taskbotů mohou firmy vytvořit pokročilou samoobsluhu dostupnou non-stop, čímž své operátory uvolní pro řešení složitějších problémů.

Je však důležité, aby umělá inteligence a procesy byly v naprostém souladu. Kromě toho musí být zákazníkovi umožněno eskalovat komunikaci s operátorem, pokud to bude potřeba.

Vždy musí existovat řešení
Při rozvoji, modernizaci nebo výstavbě kontaktního centra se zapojením umělé inteligence je zásadní myslet i na to, jaké potřeby a očekávání zákazníci mají. Tomu se následně musí celá komunikační platforma kontaktního centra přizpůsobit. Pokud si zákazník pro komunikaci zvolí daný komunikační kanál, pak očekává že na něm bude obsloužen, a to i v rámci přepojení z bota na operátora.

„Přesměrování nebo eskalaci na jiný komunikační kanál proto doporučujeme zavádět pouze v případě, kdy není jiná možnost vedoucí k vyřešení požadavku zákazníka,“ dává příklad Marcel Vejmelka. Pokud v rámci řešení složitějšího požadavku nebo změně služby, které nelze provést v samoobsluze, není dostupný operátor kontaktního centra, je možné vyžádat si od zákazníka preferovaný čas zpětného kontaktování a jeho telefonní číslo. Společnosti si tím zajistí nejen legitimně získaný kontakt na zákazníka, ale i lepší zákaznickou zkušenost plynoucí z nabídnutého řešení i v situaci, kdy není možné požadavek zákazníka vypořádat ihned. Je však potřeba dbát na dodržení preferované doby a způsob kontaktování. Porušení slibu zákazníkovi se také může projevit na jeho hodnocení služby.

Žádaná investice
Zavedení moderních nástrojů v oblasti zákaznické péče může firmám na první pohled připadat finančně náročně, ale v dlouhodobém horizontu jim ušetří náklady na operátory a zvýší zisk firmy. A potom chatboti nikdy nespí a nedělají chyby, pokud jsou nastaveni správně.

„AI a moderní komunikační kanály mají potenciál zlepšit zákaznickou zkušenost a zvýšit konkurenceschopnost českých firem. Správný přístup k ní může být klíčovým faktorem pro udržení a získání spokojených zákazníků,“ uzavírá Marcel Vejmelka.

Rubriky: České ITTechnologie

Související příspěvky

Zprávičky

Průzkum: Většina českých investorů o kryptoměny neprojevuje velký zájem

10. 5. 2025
Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita
Články

Když umělá inteligence lže, jsou důvěra a ochranná opatření ještě důležitější

9. 5. 2025
Zprávičky

Brusel žaluje pět zemí EU včetně Česka za nedostatečné provádění nařízení DSA (aktualizováno)

7. 5. 2025
Zprávičky

Antivirová společnost Gen Digital zvýšila celoroční provozní zisk o 45 %

7. 5. 2025

Zprávičky

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Google zaplatí státu Texas 1,4 miliardy USD kvůli shromažďování osobních údajů

ČTK
11. 5. 2025

Americký internetový gigant Google se dohodl, že zaplatí státu Texas 1,375 miliardy dolarů (přes

Průzkum: Většina českých investorů o kryptoměny neprojevuje velký zájem

ČTK
10. 5. 2025

Většina českých investorů neprojevuje o kryptoměny, zejména bitcoin, velký zájem a klesá i důvěra

Kryptoměny a jejich ekonomika

Cena bitcoinu se vrátila nad hranici 100 000 dolarů

ČTK
9. 5. 2025

Cena nejznámější kryptoměny bitcoin se včera poprvé od února vrátila nad hranici 100.000 dolarů

Trump chce zrušit Bidenovo omezení na vývoz pokročilých čipů

ČTK
8. 5. 2025

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa plánuje zrušit omezení vývozu pokročilých počítačových polovodičů, které zavedl

Brusel žaluje pět zemí EU včetně Česka za nedostatečné provádění nařízení DSA (aktualizováno)

ČTK
7. 5. 2025

Evropská komise (EK) se rozhodla zažalovat Českou republiku, Španělsko, Kypr, Polsko a Portugalsko za

Antivirová společnost Gen Digital zvýšila celoroční provozní zisk o 45 %

ČTK
7. 5. 2025

Antivirová společnost Gen Digital, která vznikla spojením české firmy Avast s americkou NortonLifeLock, ve

Prodej amerického komunikačního vybavení Česku se týká kryptografických zařízení

ČTK
7. 5. 2025

Prodej vojenského komunikačního vybavení České republice v hodnotě 181 milionů dolarů (zhruba čtyři miliardy

Německo postihl rozsáhlý výpadek komunikačního systému pro policii či hasiče

ČTK
6. 5. 2025

Německo dnes podle agentury DPA postihl rozsáhlý výpadek šifrovaného komunikačního systému využívaného policií, hasiči,

Tiskové zprávy

Partnerství společností Nutanix a Pure Storage přinese zákazníkům větší možnosti volby díky novému integrovanému řešení pro kritické pracovní úlohy

Speciální polep Ferrari pro Miami: technologie a design v podání HP

Nadace Mission 44 Lewise Hamiltona a HP podpoří dovednosti mladých v oblasti přírodních a technických věd

Během posledních 48 hodin zachytila VZP rozeslání až 100 tisíc podvodných e-mailů

S barefooty chce dobýt svět. Be Lenka proto nasazuje systém od SAP, který rok ladila s českým ACTUM Digital

Synology oznamuje DiskStation DS925+ a rozšiřující jednotku DX525

Zpráva dne

Nešlehejte vejce ale Windows 11 na Goodofer24 jen za €20.00!

Nešlehejte vejce ale Windows 11 na Goodofer24 jen za €20.00!

Redakce
15. 4. 2025

Ať už máte PC se starším systémem Windows, nebo si stavíte PC podle vašich...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Kvě 13
Celý den

Cloud Computing Conference

Kvě 27
Celý den

Kontajnery v praxi

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

Atribut značky

AdMan

Application consultant

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Týden na ITBiz: Fujitsu a Riken hlásí milník v kvantových počítačích
  • Na Kennedyho středisku otestovali v terénu techniku pro přesné přistávání na Měsíci
  • DNA ze starověkého sýra ukazuje evoluci laktobacilů

RSS AbcLinuxu RSS

  • Vývoj renderovacího jádra Servo za uplynulé dva měsíce
  • Raspberry Pi Connect 2.5
  • 1272 projektů (vývojářů) přijatých do Google Summer of Code 2025

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.