IT byznys: Tn.cz: negativní ohlasy, přesto vysoká návštěvnost

Televize Nova odstartovala svůj projekt internetového zpravodajství na stránkách Tn.cz. Po prvních dnech provozu ho hodnotí mediální odborníci veskrze negativně. • Po minulém víkendu se zdálo, že jednání o koupi internetové společnosti Yahoo! jsou definitivně mrtvá. Ovšem po vyjádření šéfa Yahoo! Jerryho Yanga tomu tak možná úplně není. • Podle Pavla Borowiece z asociace Blu-ray Forum.cz nakoupí letos lidé v Česku poprvé více LCD a plazmových televizorů než klasických televizních přijímačů.

Po týdnu přichází ITBIZ. cz opět se souhrnem třech podstatných událostí, které se odehrály ve světě informačních technologií. Nejočekávanější událostí předchozího týdne bylo spuštění zpravodajství na webových stránkách Tn.cz.

Špatné komentáře, dobré výsledky

Televize Nova odstartovala 5. května v podvečer svůj projekt internetového zpravodajství. Komentáře internetových odborníků, jako jsou Aleš Miklík, Miloš Čermák nebo Daniel Dočekal, byly většinou negativní. Zajímavým a možná významnějším měřítkem úspěchu zpravodajství televize Nova v jeho začátcích může být návštěvnost stránek Tn.cz.

Ve statistikách NetMonitor za první celý den provozu, tedy za 6. 5. 2008, stojí, že stránky zpravodajství Novy navštívilo 248 681 reálných uživatelů. Počet zobrazených stránek potom činil 3,99 milionů. Už v pondělí večer se na stránky nového zpravodajského serveru Tn.cz podívalo přes 200 000 návštěvníků. To je více, než ten samý den navštívilo stránky zpravodajských portálů Blesk.cz, iHned.cz a Lidovky.cz. Bylo to ovšem méně, než kolik uživatelů navštívilo zpravodajství Novinky.cz, iDnes.cz a Aktuálně.cz.

V úterý 6. 5. shlédlo Novinky.cz 912 000 lidí, iDnes 585 000 a Aktuálně 374 000 internetových uživatelů. Web Blesk.cz navštívilo v úterý 142 000 lidí, Lidovky.cz skoro 60 000 zájemců a iHned zaznamenalo 57 000 návštěv.

Záporná reakce na podobu internetového zpravodajství Novy přišla i od představitelů tuzemské politické garnitury. Svlékající se slečny, které předčítají od pondělí na novém serveru Novy část zpráv, negativně překvapily české poslance napříč celým politickým spektrem. Nejvíce jim vadilo, že před spuštěním erotickému obsahu nováckého zpravodajství nepředchází žádné varování proti přístupu dětí. Poslanci dokonce hovořili o změně a zpřísnění legislativy.

Je definitivní konec jednání mezi Microsoftem a Yahoo!, nebo ne?

Již několik týdnů se vedou dlouhé spory o koupi amerického portálu Yahoo! softwarovou společností Microsoft. Po minulém víkendu se zdálo, že všechna jednání jsou již definitivně mrtvá. V týdnu ovšem první muž Yahoo! Jerry Yang naznačil agentuře Reuters to, že má z víkendového ukončení vyjednávání smíšené pocity a že pokud by Microsoft přišel s novým návrhem, tak by se nebránil pokračování rozhovorů.

Yang situaci popsal tak, že se Yahoo! snažilo najít společný zájem, ale Microsoft reagoval sobotním uzavřením jednání. “Začali to a také ukončili,“ řekl Yang. „Pokud mají něco nového k projednání, budeme tomu nakloněni. Jsem víc než ochoten vyslechnout je,“ poznamenal ředitel Yahoo!

Představitel Microsoftu Bill Gates ale řekl před novináři v Tokiu, že by obě firmy měly jít svou cestou. „V tomto okamžiku se Microsoft koncentruje na svoji nezávislou strategii,“ řekl Gates v Tokiu.

LCD a plazma předčí klasické TV přijímače

Podle vyjádření Pavla Borowiece z asociace Blu-ray Forum.cz se v roce 2008 změní poměr mezi prodanými televizory v Česku. Podle něj totiž letos Češi poprvé v historii nakoupí více LCD a plazmových televizních přijímačů než klasických televizorů. V loňském roce byl prodej moderních a klasických televizorů přibližně na stejné úrovni. V letošním roce se ovšem situace změní a očekává se, že televizní přístroj s vysokým rozlišením obrazu si zakoupí až 75 procent zájemců.

Ještě do konce letošního roku by se zásluhou zvyšujícího se prodeje měl počet LCD nebo plazmových televizorů u českých uživatelů podle Borowiece zvýšit na více než milion kusů a televizi s vysokým rozlišením obrazu bude v Česku vlastnit přibližně čtvrtina domácností. V roce 2003 se u nás prodávaly pouze televizní přijímače s klasickou obrazovkou. V roce 2005 se podíl zvýšil na více než deset procent, v roce 2006 pak na 27 procent a vloni byl zhruba poloviční.

Přečtěte si také

IT byznys: růst výdajů na bezpečnost IT o 11 %
IT byznys: ČTÚ prověří neúměrně dlouhé čekání na poštách
IT byznys: Telefónica O2 zřejmě čeká exekuci
IT byznys: NetCentrum posiluje tým, zaměří se na on-line video

Exit mobile version