Datové schránky nově automaticky aktualizují osobní údaje fyzických a podnikajících fyzických osob

Informační systém datových schránek začal od 15. května 2011 pružněji reagovat na běžné životní situace, jako je změna příjmení (např. po svatbě) a změna bydliště.

Od poloviny května dokáže Informační systém datových schránek pružněji reagovat na běžné životní situace, jako je změna příjmení (např. po svatbě) a změna bydliště u datových schránek fyzických a podnikajících fyzických osob. Nová funkcionalita umožní automatické aktualizace těchto údajů z Informačního systému evidence obyvatel (ISEO).

Prakticky to tedy znamená, že pokud se změní u fyzické či podnikající fyzické osoby příjmení nebo adresa, nebude třeba sepisovat žádnou žádost, ale ke změně v příslušné datové schránce dojde automaticky.

Výjimku tvoří pouze změna rodného příjmení či rodného čísla (příp. data narození). V tomto případě nedojde k automatické aktualizaci z Informačního systému evidence obyvatel, ale uživateli bude datovou zprávou zaslána informace s návrhem dalším postupu.

Výše popsaný aktualizační mechanismus se žádným způsobem netýká datových schránek, které jsou zřizovány a aktualizovány na základě informací z jiných informačních systémů a registrů. Změny údajů o statutárních orgánech právnických osob, insolvenčních správcích, exekutorech, notářích, daňových poradcích a vedoucích představitelích orgánů veřejné moci jsou i nadále prováděny teprve, jakmile informační systém datových schránek obdrží informaci o změně od příslušného poskytovatele dat.

Exit mobile version