Bývalý ředitel Atlas.cz: každá akvizice s sebou nese ztráty

Nedávno na sebe neobvyklým způsobem upozornila část zaměstnanců portálu Atlas.cz, která vyjádřila nesouhlas se stávající podobou integrace portálů Atlas.cz a Centrum.cz. Údajně představili novému vedení plán rozvoje, který byl odmítnut. Reakce zaměstnanců byla taková, že nabídli svoje služby na webových stránkách Odpojeni.cz. Svůj názor na situaci u Atlasu nám poskytl bývalý generální ředitel portálu David Duroň, který nyní pracuje v marketingu mobilního operátora Vodafone.

Kde si myslíte, že je hlavním problém a počátek vzniku akce Odpojeni.cz, kdy část zaměstnanců portálu Atlas.cz nabízí své služby veřejně pod hlavičkou Burza mozků a na webu Odpojeni.cz zveřejňují nesouhlas s postupem firmy?

Každá akvizice s sebou nese ztráty. Spojujete-li 2 firmy, logicky se musí počítat s tím, že každá z těch firem přijde o část své původní kultury, autonomie a bohužel i části zaměstnanců. Mít dva ředitele na každou oblast je prostě neefektivní. Tato akce dokazuje spíše to, že Atlas byl skutečně velmi dobrý tým lidí, protože se z nadšenců stali profíci a navíc si zachovali silnou týmovou vazbu.


David Duroň

Bohužel nezapadli do integračního procesu, a tak na sebe velice vtipně upozornili. Chtějí pracovat pro firmu, která ocení týmovou práci a tu právě nabízejí. Ještě jsem nezažil podobnou aktivitu, kdy práci hledá tým a ne jednotlivec. V tomto před mými bývalými kolegy smekám za originalitu a odvahu.

Víte o situaci něco bližšího, myslíte, že jejich nespokojenost vyjádřená na Odpojeni.cz byla oprávněná?

Nic bližšího o této aktivitě nevím. Prostě se zde nepotkala nabídka s poptávkou, to je život a oceňuji originální nápad, jak najít dobrou práci s výborným týmem. O to podle mě šlo v prvopočátku.

Co se týče samotné formy vyjádření nespojenosti, myslíte si, že to bylo od zaměstnanců šťastné rozhodnutí takhle veřejně nabízet své služby jiným firmám, když jsou ještě ve většině případů stále zaměstnanci Atlasu?

Myslím si, že spíše jde o demonstraci důvodu, proč se takto nabízejí. Že nejde o partu študáků, kteří prvoplánově rebelují, ale profíků, kteří něco dokázali, dokázali to jako tým a chtějí jako tým pokračovat. A jestliže se rozhodujete najít jinou práci, postupujete stejně. Hledáte ji paralelně se svou stávající. Oni činí to samé.

Nemyslíte si jako bývalý vedoucí pracovník v Atlasu, že u portálu jsou problémy v komunikace se zaměstnanci? Docházelo k častým personálním změnám. Když jsem dělal rozhovor s Pavlem Doležalem na podzim minulého roku, řekl, že se věci dělaly špatně a bylo nutné, aby někteří lidé odešli. Jak vidíte personální politiku u tohoto portálu?

V určité fázi vývoje firmy byli potřeba jiní manažeři než v pozdější fázi. Pokud někteří lidé nedosahovali výsledků, museli firmu opustit. To je fakt platný pro většinu firem. Atlas prosel zásadní změnou a ta vyžadovala i zásadní rozhodnutí.

Jaký je Váš celkový pohled na integraci Atlasu a Centrum? Myslíte si, že je možné, aby dva velcí konkurenti nyní našli společnou řeč ve všech podstatných otázkách?

Nejsem zaměstnancem ani jedné firmy a nevidím do hlav manažerů, proto je to pro mě těžké hodnotit. Obecně si ale myslím, že to může být dobrý tah. Spojení nákupní síly, návštěvnosti, úspora nákladů. To je prvotní ekonomický pohled. Otázkou je, jak se firma postaví k oběma značkám, jak je bude profilovat, jaké připraví služby a projekty. Na to si budeme muset ale ještě nějakou dobu počkat. Takže zda to byl dobrý tah, se dozvíme až za delší časový úsek. Teď je ještě příliš brzy.

Restartem pro lepší prodej
Bývalý generální ředitel přišel do Atlasu s cílem zlepšit podmínky pro prodej. Měla tomu pomoci nová strategie s názvem Restart.
David Duroň: muž, který restartoval Atlas.cz

Jaký je Váš názor, jako internetového odborníka, na úmysl spojené firmy Atlasu a Centra stát se výrazným konkurentem Seznam.cz? Nemyslíte si, že i kvůli této spolupráci bude Seznam opět o krok dál před svojí konkurencí?

Věřím, že nově vzniklá společnost může přijít se zajímavými službami a držím jí palce. Zda si vybere jako konkurenta Seznam či jinou společnost, nedokážu teď posoudit. Vyjednávali jsme se všemi portály zhruba ve stejný okamžik. Některé se soustředily na exkluzivní kooperaci s naší konkurencí, některé podobné služby nenabízejí a s některými jsme našli společnou řeč a s některými už ji dokonce i představili. Na ostatních ještě pracujeme. My nejdeme cestou exkluzivit. Internet je svobodné médium a stejnou svobodu rozhodování dáváme i našim zákazníkům.

Přečtěte si také

David Duroň: muž, který restartoval Atlas.cz
Kam kráčí český portál Atlas.cz?
Jiří Kocourek: Bývalý ředitel Atlas.cz: Každá akvizice s sebou nese ztráty

Exit mobile version