Dell se chce vrátit na vrchol, plánuje notebookovou ofenzivu

Společnost Dell, druhý největší výrobce počítačů na světě, vylepšuje svou produktovou linii notebooků, aby mohl zaútočit na vedoucí pozici v žebříčku výrobců počítačů. Na té se v současné době nachází Hewlett-Packard (HP), s téměř 20procentním podílem. Strategie je postavena na stále rychleji rostoucím trhu s přenosnými počítači.


Sídlo společnosti v Round Rock ve státě Texas

Trh s notebooky sice roste závratnou rychlostí, nicméně je ve velké míře tříštěn celou řadou nových produktů a konkurentů. Do hry významně zasahují hlavně asijští výrobci, jako je Acer či Lenovo. To by mohlo pro americký Dell, jehož příjem je z celé třetiny založen právě na přenosných počítačích, představovat nezanedbatelný problém. Zvláště v případě, že by chtěl překonat světovou jedničku HP a zaujmout první pozici žebříku výrobců počítačů.

Na té již se koneckonců po svém raketovém růstu v 90. letech jednu dobu pohyboval, v současné době zaujímá druhé místo s podílem zhruba 13 procent ve světových dodávkách osobních počítačů.

Zájem o notebooky neustále roste

Dell by nyní rád vytěžil maximum právě z neutichajícího zájmu o přenosné počítače. O své strategii pochopitelně představitelé nechtějí příliš hovořit, což dává vzniknout řadě spekulací, kam se jeho kroky v oblasti notebooků budou ubírat. Důležité je, že na tento trh útočí ze dvou protilehlých stran. Kromě dříve představeného vlastního produktu na poli levných mininotebooků dnes v tichosti připravuje výkonný ultratenký notebook, který by se měl objevit v průběhu tohoto roku. V tom loňském navíc společnost změnila svou prodejní strategii a její počítače tak můžeme nalézt i v běžných obchodech.

O velkém potenciálu mobilních počítačů hovoří i čísla, ve 3. čtvrtletí notebooky v prodejích poprvé překonaly stolní počítače. Dell v této oblasti zaznamenal příjem 4,8 miliard dolarů, což je téměř třetina jeho celkových příjmů. Podle mluvčího Jeremyho Bolena je tento trend důvodem, proč se společnost na tuto oblast prioritně zaměřuje a přepracovala celou svoji produktovou linii.

Podle odhadů analytiků by prodeje netbooků mohly v letošním roce růst až o 70 procent a 15procentní nárůst by měly zaznamenat i klasické notebooky. Celkové výnosy z prodeje počítačů přesto podle analytické společnosti IDC klesnou o 5,3 procenta.

Zdroj: Business Journal

Přečtěte si také

Dell seskupí své aktivity kolem čtyř stěžejních zákaznických segmentů

Exit mobile version