Nejtenčí notebook na světě je od Dellu

Netbook

Společnost Dell, jeden z největších světových výrobců počítačové techniky, představil svůj nový notebook Adamo. Ten z řady vystupuje především tím, že se pyšní označením „nejtenčí“ notebook na světě. Dell tak nejen vstupuje na nový trh extrémně malých notebooků, ale především se stává přímou konkurencí pro společnost Apple a její MacBook Air.


Dell Adamo při ukázce na veletrhu CES.

Adamo bude opravdu solidním konkurentem pro MacBook Air, a to nejen z pohledu hardwarové výbavy, ale především v poměru cena/výkon. Nejslabší verze Adama začínají na 1 999 dolarech a tu nejsilnější verzi bude možné získat za 2 699 dolarů. Nejnižší model tak je sice o něco dražší než již zmíněný MacBook Air, poměrně s přehledem to ale dohání v základní hardwarové výbavě.

Oba notebooky mají téměř identické rozměry displeje, tedy 13,4“ u Adama a 13,3″ u MacBooku Air. Zatímco MacBook Air přichází se silnějším procesorem, Adamo nabízí už v základu pevný disk bez mechanických součástí, tzv. SSD disk, s kapacitou 128 GB (ten je u Applu pouze v nejvyšší verzi) a rozšiřitelnost operační paměti až na 4 GB. Silnější verze obou počítačů se od těch základních liší prakticky jen výkonnějším procesorem, kde opět převládá Apple, chybí ale možnost většího rozšíření paměti na více, než již zmíněné 2 GB.

V čem se ovšem oba notebooky neliší je absence DVD mechaniky a velmi podobný způsob výroby. Jak MacBook Air, tak i Dell Adamo jsou vyráběny velmi podobnou technologií, v rámci které je celé šasi složeno jen ze dvou kusů hliníkových plechů. Tato technologie snižuje váhu zařízení, stejně jako zvyšuje výslednou kvalitu jeho zpracování.

O co se zcela určitě povedou spory je prohlášení Adama za „nejtenčí“ notebook. Tento primát mnoho měsíců držel právě Apple, nyní se však zdá, že mu toto označení sebere právě Dell. Ač je Adamo tlustý pouhých 1,7 cm, tloušťka MacBook Air se pohybuje od 1,94 až po 0,4 cm. Faktem ale zůstává, že jako závazná pro porovnávání se bere nejvyšší hodnota, takže ano, Adamo je skutečně nejtenčí.

Co je na Adamu zajímavé a stojí za to si uvědomit je fakt, že se nejedná o samostatný počítač, ale o zcela novou produktovou řadu. V horizontu několika měsíců se tak pravděpodobně dočkáme dalších zástupců řady Adamo

Adamo se oficiálně začal prodávat od včerejška, kdy Dell spustil jeho online prodej a začal zásobovat své odběratele. Nový notebook je dostupný v černé („Onyx“) a bílé („Pearl“) barvě, o dalších barevných variantách se zatím neuvažuje. Momentálně je těžké odhadnout, jak se budou prodeje vyvíjet, už teď je ale jasné, že má Dell v ohni opravdu silné železo, což je přesně to, co aktuálně potřebuje. Společnost se už několik měsíců snaží pozvednout svou značku, s čímž je samozřejmě spojen i růst příjmů.

Exit mobile version