Dell představil nový smartphone Aero

Smartphone Aero je založen na OS Android a spolu s dvouletým plánem operátora AT&T jej lze pořídit už za 100 dolarů.


Dell uvedl na trh nový smartphone Aero.

Aero, nejnovější smartphone z dílen společnosti Dell a jeho vůbec první telefon uvedený na trh USA, představuje největší želízko tohoto amerického výrobce spotřební elektroniky na lukrativním trhu smartphonů. Jeho uvedením na klíčový americký trh tak Dell vstupuje do přímé konfrontace s konkurenčním výrobcem Apple, který oblast smartphonů významně ovlivňuje svým telefonem iPhone. Aero je dostupné jak spolu s dvouletým kontraktem operátora AT&T, a to za 100 dolarů (zhruba 2 000 Kč), tak i za 300 dolarů (okolo 6 000 Kč) bez nutnosti smlouvy.

Smartphone Aero je postaven na stále oblíbenější platformě OS Android a v jeho základní výbavě nechybí 624 MHz procesor Qualcomm, 32GB vnitřní paměti, kvalitní dotykový displej a 5 MPix fotoaparát. Údajně se má také jednat o jeden z nejlehčích smartphonů na americkém trhu vůbec. Jako jednu z hlavních výhod Aera pak samotný Dell uvádí podporu produktu Flash společnosti Adobe. Připomeňme si, že právě odpor Applu proti jakékoliv podpoře Flashe na své platformě iOS 4 vedla ke slovní přestřelce a významnému rozkolu mezi ním a společností Adobe.

Podle prvních recenzí se ovšem zdá, že nový smartphone Aero má také své mouchy a rozhodně jich není málo. Tou hlavní nevýhodou je použití zastaralého operačního systému. Zatímco většina nových smartphonů nejnovější verzí OS Android nazývanou Froyo, Aero i stále používá už téměř rok a půl starý Android 1.5. Dell navíc dosud oficiálně nepotvrdil, zdali bude Froyo pro Aero vůbec kdy dostupný. Další výhrady směřují k použitému procesoru, který se nemůže rovnat 1 GHz modelu Qualcomm Snapdragon, který se v poslední době stává mezi mnoha novými smartphony standardem. Na druhou stranu i použitý 624 MHz procesor pracuje poměrně svižně, a co víc lze očekávat od telefonu za pouhých 100 dolarů (necelé 2 000 Kč).

Dell je nejnovějším již etablovaným světovým výrobcem, který se rozhodl vstoupit na velmi perspektivní trh smartphonů. Není se ostatně čemu divit – zatímco ostatní oblasti informačních technologií vykazují i letos jen pomalý růst, smartphonům je i přes doznívající ekonomickou krizi predikován meziroční růst o celých 37%. Jinými slovy, jen v letošním roce by se mělo celosvětově prodat na 247 milionů kusů smartphonů, vloni to přitom bylo „pouhých“ 182 milionů. Právě dynamicky se rozvíjející trh obzvlášť dnes představuje velké lákadlo pro nejednoho zavedeného výrobce.

Uvedení Aero a perspektivně také dalších smartphonů jasně naznačuje změnu v obchodní politice firmy. Společnost dříve významná a uznávaná především pro svůj ojedinělý způsob přímého prodeje zařízení zákazníkům a kvalitně zpracované osobní počítače a servery se stále více snaží rozšířit portfolio svých produktů, což zahrnuje i silné zaměření na stále oblíbenější mobilní zařízení. Dell tak v průběhu minulého roku vydal Mini 3, svůj první smartphone vůbec, počátkem srpna si svou premiéru v USA odbyl také tablet Streak. Výrobce údajně už dnes pracuje na vývoji dalších smartphonů.

Dell k těmto krokům není motivován ničím menším, než snahou co nejvíce diverzifikovat své portfolio produktů a minimalizovat tak dopad eventuálních propadů v jednotlivých odvětvích. Dell několik posledních let prožívá propad svého podílu v oblasti osobních počítačů, což dokazuje i fakt, že kdysi největší světový výrobce počítačů se během pár let propadl na dnešní druhou příčku a jeho podíl i nadále pomalu klesá.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version