Novým CEO mikroblogovací služby Twitter se stal Dick Costolo

Změna ve vedení Twitteru podtrhuje posun této populární sociální služby směrem k placenému modelu.


Novým šéfem služby Twitter se stal Dick Costolo

Dick Costolo na pozici ředitele populární mikroblogovací služby Twitter nahradí jejího dosavadního CEO a spoluzakladatele Evana Williamse. Důvodem pro personální výměnu v nejvyšším vedení známé internetové mikroblogovací služby má být především stále rostoucí důraz na placené služby. Jejich první podobu, takzvané „sponzorované tweety,“ firma představila teprve počátkem letošního roku a za jejich vývojem nestojí nikdo jiný, než právě Costolo. Jeho nástup na pozici CEO služby tak předznamenává především jejich další rozvoj a postupný posun Twitteru k placenému modelu.

Twitter patří mezi nejpopulárnější internetové sociální sítě současnosti. Princip služby je založen na možnosti sdílet krátké zprávy o délce 140 znaků se skupinou svých „známých,“ takzvaných „následovníků,“ nebo „followerů.“ V současnosti se služba může potvrdit 165 miliony registrovanými uživateli, což se sice oproti zhruba 600 milionům uživatelům Facebooku může zdát málo, za pouhou čtyřletou existenci služby se ale rozhodně nejedná o špatný výsledek.

Oba portály, tedy jak již zmíněný Facebook, tak i Twitter sehrály zajímavou roli při prezidentských volbách v USA před dvěma lety. Vítězná kampaň současného prezidenta Baracka Obamy byla z velké části postavena právě na využití možností internetových médií a sociálních sítí. Obama si například dal záležet, aby své „věrné“ followery často informoval o tom, kde se nachází a co právě dělá, či je zásoboval svými názory na aktuální dění a otázky, které v té době vyvstaly.

Jak už bylo zmíněno, nový CEO Dick Costolo je architektem prvních placených služeb Twitteru. Ty se v současnosti omezují prakticky pouze na takzvané „sponzorované Tweety,“ tedy jakési placené prémiové příspěvky. Ty se, na rozdíl od běžných Tweetů, zobrazují nejen followerům dané společnosti, ale mnohem širšímu spektru uživatelů Twitteru. Také se delší dobu zobrazují mezi nejnovějšími příspěvky, čímž se šance, že se jim podaří upoutat pozornost, významně zvyšuje. Přestože byly „sponzorované Tweety“ představeny teprve počátkem letošního roku, Twitteru se během krátké doby podařilo získat některé významné inzerenty, jako je americký mobilní operátor Virgin America, filmové studio Sony Pictures Entertainment, či kavárenský řetězec Starbucks.

Jak budou vypadat další reklamní služby Twitteru zatím bohužel nevíme, velmi pravděpodobně se jich dočkáme už v horizontu několika měsíců. Jisté je tak jen to, že ať budou mít tyto metody jakoukoliv podobu, jejich cílem bude přetvořit oblíbený a zdarma dostupný internetový fenomén Twitter v dobře vydělávající byznys. Ostatně to je bezesporu i hlavní úkol Dicka Costola jakožto nového CEO.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version