Do roku 2015 by se měly v Evropě zisky z mobilních lokalizačních služeb vyšplhat na 420 milionů Eur

Podle čerstvého výzkumu švédského institutu Berg Insight zisk z populárních LBS (location-based services) služeb loni v Evropě činil 220 milionů Eur, do roku 2015 by se měl téměř zdvojnásobit a dosáhnout tak hranice 420 milionů Eur. Berg Insight dodává, že místní vyhledávání, navigační služby a sociální networking se v budoucnu stanou nejvíce používanými aplikacemi.

Tedy, alespoň, co do počtu uživatelů, což není tak překvapivé, vzhledem k tomu, že tyto kategorie jsou už nyní nejoblíbenější mezi uživateli smartphonů po celém světě a nejrychleji rostoucí.Firma Berg Insight, která nabízí business intelligence služby telefonnímu průmyslu a dodává analýzy společnostem jako AT&T, Microsoft, France Telecom, IBM, KPN Mobile, NTT Docomo, Nokia, Telefonica 02, Vodafone Group, Alcatel a Motorola, odhaduje, že jedna třetina uživatelů mobilních telefonů v Evropě bude do roku 2015 pravidelně využívat nějakou místně založenou aplikaci. Nejvyšší růst zaznamená kategorie sociálního networkingu.

André Malm, analytik z Berg Insight, tvrdí, že růst bude důsledkem vyššího prodeje smartphonů, rozšiřujícího se povědomí uživatelů o mobilních internetových službách a aplikacích a mobilních obchodech s aplikacemi, a transparentnějšího stanovení cen. Dodává, že integrace GPS v mobilních telefonech je důležitým faktorem: „GPS je v současné době nainstalována na více než 15 procentech přístrojů, a tento poměr se v průběhu příštích tří let zvýší na 50 procent.“

Nakonec Berg Insight dodává, že obchodní model pro mnohé LBS aplikace se přesouvá z poplatků za premium služby směrem k zisku z reklamy. Navigační služby jsou většinou zdarma a poskytovatelé se snaží vydělat prodejem inzerce a různých balíčků.Berg Insight varuje, že zisk nemusí růst stejným tempem jako používání, protože obchod s mobilní inzercí je stále v plenkách.

Zdroj: Techcrunch

Exit mobile version