Dokonalý systém pro dokonalé muže

Perfektní péči o mužský šatník a image poradenství (což v ČR zatím rozhodně nepatří mezi běžné služby) zajišťuje nově společnost IMAGE CARE, s.r.o.. Službu s názvem LE PREMIER, která poskytuje péči o košile, mohou od ledna 2011 využívat muži, kterým je dokonale upravený vzhled pomocníkem v byznysu i v osobním životě. Vzhledem k náročnosti koordinace všech aktivit souvisejících s tímto typem služeb začala společnost IMAGE CARE využívat ke své práci podnikový informační systém Helios Orange z produkce Asseco Solutions.

Systém je zde v provozu od 6. prosince 2010. Před ním neměli žádný informační systém, protože LE PREMIER je službou poměrně novou, takže vedení firmy se rozhodlo hned na začátku pro osvědčené ERP.

„Potřebovali jsme systém, který nám pomůže řešit složitou logistiku systému praní košil,“ vysvětluje Jakub Lohniský, spolumajitel Image Care. „Nemůžeme si dovolit košili ztratit nebo pomíchat zakázky. Je nutné si uvědomit, že nejdříve musíme zpracovat objednávku, pak vyjíždíme za klientem, pak musíme zakázku dovézt do firmy, zavést ji do systému, vložit košile do pračky (každá je jinak zašpiněná, jedna je bílá, jedna barevná atp.), košile se musí vyvěsit, vyžehlit, zabalit a expedovat. Mezitím je nutné kontrolovat kvalitu a také zajistit efektivní využití praček kvůli spotřebě energií. Navíc jsme chtěli systém zjednodušit pomocí čárových kódů, chceme evidovat narozeniny klientů, abychom jim mohli dát dárek, máme věrnostní systém, kdy při opakovaném praní získáváte lepší cenu atp. Ano mohli jsme evidenci vést v Excelu, ale to by bylo krátkozraké. Nechtěli jsme se zařadit po bok firem, které šetří za každou cenu a spoléhají na nedokonalá řešení,“ vysvětluje jakub Lohniský.

V rámci výběrového řízení byli osloveni dva dodavatelé podnikových informačních systémů, z nichž byla vybrána společnost Asseco Solutions a její systém Helios Orange. Rozhodujícími faktory při rozhodování byla cena systému a vstřícnost dodavatele. Implementace začala v říjnu 2010 a dokončena byla na začátku prosince téhož roku.

Za přínos systému, kromě těch, které byly již zmíněny, považuje Jakub Lohniský i možnost napojení na e-shop od firmy Redenge. Zajímavostí celého projektu je, že se jednalo se o nestandardní zakázkové řešení.

„U těchto projektů se stává, že mají tendenci se časově protahovat a nákladově navyšovat, což samozřejmě vede k nespokojenosti zákazníka,“ říká Martin Bříza, vedoucí projektu LE PREMIER. „Proto jsme se snažili nic nepodcenit. Dnes už mohu říci, že vše proběhlo až nečekaně hladce.“

Před zahájením projektu proběhla analýza a byly specifikovány požadavky zákazníka, celková cena projektu a návrhu řešení, včetně použitých modulů. Pro evidenci a odbavování zakázek dnes IMAGE CARE, s.r.o. využívá moduly Nákup a Prodej. Je zde však využívána pouze datová základna a návaznosti na ostatní moduly. Většina požadavků byla totiž v této společnosti programována přesně na míru. Dále je zde implementován modul Sklad, kde probíhá napojení na již zmíněný e-shop od firmy Redenge. Dále moduly Fakturace a Banky. Vše je nastaveno tak, že do budoucna nebude problém systém rozšířit například o kompletní účetnictví.

Zajímavostí je, že evidence a odbavování zakázek zde probíhá pomocí čteček čárových kódů a dotykových obrazovek. Ovládání systému se tedy obejde bez použití klávesnice a myši.

„Nemohu zapomenout ani na poměrně složitou cenotvorbu,“ říká Martin Bříza. „Zde bylo nutné vyřešit individuální ceníky klientů, množstevní ceny a slevy, předplatné, vouchery, různé přípatky, např. za dopravu podle místa dodávky atd. Rozhodně lze říci, že celý projekt byl pro nás velmi zajímavý,“ dodává.

Exit mobile version